X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עומרי כספי ודיויד ציטרון [צילום: Sheva]
עומרי כספי חונך קרן הון-סיכון
הקים יחד עם דיוויד ציטרון את קרן שבע (Sheva) להשקעות בחברות הזנק הקרן היא בהיקף של 50 מיליון דולר ומיועדת להשקעות בשלב המוקדם של החברות צפויה להשקיע בין מיליון ל-2 מיליון דולר ב-20 חברות

עומרי כספי, לשעבר קפטן נבחרת ישראל בכדורסל והכדורסלן הישראלי הראשון ששיחק בליגת ה-NBA, הקים את Sheva קרן הון סיכון חדשה להשקעות בחברות הזנק. הקרן הוקמה יחד עם דיוויד ציטרון, משקיע ותיק בתחום ההון סיכון, שבתפקידיו הקודמים שימש כשותף בקרן Global Founders Capital האירופית ולפני כן כפרינסיפל בקרן Flint Capital האמריקנית.
Sheva היא קרן בהיקף של 50 מיליון דולר המיועדת להשקעות בשלב מוקדם, בעיקר בשלבי ה- Pre-Seed, Seed ובמקרים מסוימים גם בסבבי A. הקרן צפויה להשקיע בכ-20 חברות סכום שנע בין 1-2 מיליון דולר לכל מיזם. היא הוקמה בתחילת 2022 והחלה לפעול בחודש מרס, לאחר שביצעה סגירה ראשונית של 30 מיליון דולר ו-3 השקעות במיזמים שטרם נחשפו.
מיקוד הפעילות של הקרן ביזמים שהוקמו על-ידי ישראלים בארץ או בחו"ל, אך היא פתוחה להשקיע גם ביזמים זרים בוורטיקליים מגוונים. בין המשקיעים בקרן ניתן למנות את מור גמל ופנסיה, יבגני דיברוב ונדיר יזרעאל מייסדי ארמיס, פמלי אופיסס גדולים מארה"ב וקרנות אמריקניות גדולות שיש להן פעילות אינטנסיבית בישראל, שיכולות להמשיך להשקיע בחברות הפורטפוליו של Sheva בשלבים מאוחרים יותר.
שחקן NBA שבמקביל לקריירה הספורטיבית שלו גם משקיע בסטארט-אפים ואפילו נכנס כשותף בקרן הון סיכון הוא מודל מוכר בארצות הברית. קווין דוראנט וסטף קרי ששיחקו לצד כספי בגולדן סטייט, ביצעו השקעות רבות במיזמים במקביל לקריירת הכדורסל. כך גם כספי החל להיחשף לפעילות ולאורך הקריירה השקיע במספר חברות סטארט-אפ, שהבולטות בהן הן: DocuSign שהונפקה בנאסד"ק ו-DayTwo המאפשרת לאזן את רמות הסוכר בדם. לאחר יותר מעשור ב-NBA והחזרה לישראל, כספי הגביר את פעילותו כמשקיע אנג'ל במיזמים בשלב מוקדם, ביניהם Boards המפתח פלטפורמה לאנשי שיווק ועוד. כיום הוא מחזיק בפורטפוליו של עשרה מיזמים.
החיבור עם דיוויד ציטרון נוצר לפני שנה וחצי עם חזרתו של כספי לארץ. "עומרי פנה אלי דרך הלינקדאין, לא הייתה לנו הכרות מוקדמת וחשבתי בהתחלה שזה ניסיון פישינג. למרות שאני אוהד הפועל ירושלים שרוף, כבר בשיחה ראשונית הבנו שיש פוטנציאל לשיתופי פעולה. מאחר שאני פועל מעל עשור בתעשיית ההון סיכון במיקוד על ארלי סטייג', תחום שכספי בחר להתמקד בו", סיפר ציטרון, שהוביל בעבר השקעות בחברות: Frontegg, Sorbet, Cyolo, Faros.ai. "כשדיברנו עם חברות שהיינו משקיעים בהן יחד, היזמים היו מציעים לנו להגיע יחד לפגישות כי יש בינינו דינמיקה מעולה. לשמוע את זה פעם אחת זה נחמד, אבל זה פידבק שגבר ולאחר שלוש וארבע פעמים התחלנו להרגיש שיש לנו פרודקט-מרקט-פיט לשילוב שלנו".
כספי ציין כי נכנס לתעשיית הסטארט-אפים כי אני אוהב לעבוד עם יזמים על הצמיחה בארה"ב, לעבוד על הצד של פיתוח עסקי ולפתוח דלתות בביזנס. כדי להרחיב את התמיכה במיזמים והענקת ערך הקמנו קהילה שנגישה לחברות שלנו. המונה מייסדים ושותפים מקרנות הון סיכון אמריקניות גדולות, מנכ"לים שהקימו יוניקורנים ואנג'לים צעירים ורעבים לייצר הצלחות, שאוהבים לעבוד עם חברות ארלי סטייג'. אני ודיוויד בחרנו לעגן את הפעילות בקרן Sheva ששמה מסמל את תהליך היצירה - שבעת ימי הבריאה, יצירה של משהו מדהים מתוך תוהו ובוהו. בנוסף 7 זה מספר שאני מחובר אליו שהיה מספר החולצה שלי במכבי ת"א", ציין.
ציטרון הוסיף כי Sheva נכנסת לתחום צפוף, עם לא מעט תחרות בין משקיעי שלב מוקדם הפועלים בסביבה הישראלית. "אנחנו לא בגישה של משקיעים מהדור הישן, שרוצים מיזמים 20% מהחברה כדי להיכנס אליה עם השקעה. התחרות בתחום מחייבת לעבוד קשה לאתר את העסקות הטובות בשוק, ולשקף ליזמים את הערך שנוכל לתת להם המגובה במוניטין חזק מצד יזמים שכבר עובדים איתנו או שעבדנו איתם בעבר. השילוב בינינו מחבר את הוותק שלי בתעשיה עם מעל לעשור בארלי סטייג', יחד עם עמרי שבמשך יותר מעשור בליגת ה-NBA פיתח רשת קשרים רחבה של אנשי מפתח עם פרופיל גבוה בארה"ב", ציין.

תאריך:  02/05/2022   |   עודכן:  02/05/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אנשי מפתח / Key People
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
איתמר לוין
איציק וולף
מציבה בבדיקה עם השלכות שליליות את דירוג il.Aa1 של אגרות החוב בסדרה ה' ובסדרה ו' שהנפיקה קבוצת שטראוס    "רואה את אירוע הריקול כבעל השלכה שלילית על סיכון האשראי"
יצחק דנון
MGM (מיטל) ייבוא ושיווק ו-ת.א.ר אידאל קונספט טוענות, כי המשרד לא שילם עבור מסיכות קורונה בנימוק המוכחש לפיו אינן תקינות
עידן יוסף
הגיעה בשבת לביתו של גנץ לדון בהצעה לפיה תגיע עם שני ח"כים מימינה    על הפרק: ממשלה בראשותו עם הליכוד והחרדים    בליכוד מלוכדים סביב נתניהו ומערימים קשיים על שקד    לא ידוע מה הייתה תשובת גנץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il