X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מעמד החתימה על ההסכם [צילום: אגף הדוברות בהסתדרות]
הושג הסכם: שכר עו"ס בתחילת דרכו יעמוד על כ-8,650 שקל
רפורמת "הישג" תחול רטרואקטיבית מיולי 2021 במסגרת הרפורמה המקיפה, ישופר שכר העובדים בעלות של כ-200 מיליון שקל בשנה ולראשונה יוגדר לעובדים אופק קידום שכרי על בסיס התפתחות בניסיון המקצועי ובהכשרה מקצועית מתמדת.

משרד האוצר, משרד הרווחה והביטחון החברתי, ההסתדרות ואיגוד העובדות והעובדים הסוציאליים חתמו (יום ה', 12.5.22)) על רפורמת "הישג", שתחול רטרואקטיבית מיולי 2021. במסגרת הרפורמה המקיפה, ישופר שכר העובדים בעלות של כ-200 מיליון שקל בשנה ולראשונה יוגדר לעובדים אופק קידום שכרי על בסיס התפתחות בניסיון המקצועי ובהכשרה מקצועית מתמדת.
הרפורמה משנה מהיסוד את מבנה השכר של העובדות הסוציאליות ופותרת את בעיות היסוד שקיימות היום באופן התגמול שלהן. בעקבות הרפורמה, שכר העו"ס יעלה בשיעור של עד 20%: שכר עו"ס בתחילת דרכו יעמוד על כ-8,650 שקל בחודש והוא ימשיך להתפתח על בסיס התפתחות הניסיון המקצועי, ביצוע הכשרות וקידום ניהולי.
מודל השכר החדש מפשט את מבנה השכר ומבטל רכיבים כגון "השלמה לשכר מינימום" שמשולם כיום ליותר מ-70% מהעובדות הסוציאליות. מודל השכר החדש מפשט את מבנה השכר כך שיהיה ברור ונהיר, תוך יצירת אחידות במבנה השכר בין מעסיקים שונים, באופן שיקל על האפשרויות להתפתחות מקצועית של העובדים. בנוסף, המודל מגדיר אופק קידום מקצועי ומתמרץ רכישת ידע מקצועי, כלים ומיומנויות לאורך כל שלבי הקריירה.
המו"מ על ההסכם ארך כשנתיים, וזאת לאחר שביתת העובדות והעובדים הסוציאליים בקיץ 2020. מדובר בהסכם ראשון מסוגו בעשרות השנים האחרונות. ההסכם יחול על כ-10,000 עובדות ועובדים סוציאליים המועסקים כיום במגזר הציבורי. בשלב הבא הוא יוחל, במסגרת צו הרחבה, גם על כ-6,000 עובדות ועובדים סוציאליים בעמותות ובשירותים מופרטים. עם פתיחת הסכם המסגרת הבא, צפויה פעימה נוספת של הרפורמה.
בגיבוש ההסכמים היו מעורבים מטעם ההסתדרות ואיגוד העובדות והעובדים הסוציאליים: מנהל חטיבה ארצית באיגוד העובדות והעובדים הסוציאליים וראש צוות המו"מ עו"ד בועז גור, הכלכלן הראל בלינדה ממשרד יוסי קוצ'יק, עו"ד אורלי אבן זהב ממשרד ארנה לין, ראש אגף הפנסיה בהסתדרות עו"ד מיה פרי, יו"ר מחוז דרום באיגוד העו"ס, עו"ס אריאלה סדון, עו"ס לינור רכב, עו"ס עדי קרספי, עו"ס סוזן אסדי, עו"ס רחל פוסטולובסקי ועו"ס סלי טוביאק פרנק. מטעם משרד האוצר: סגן בכיר לממונה על השכר חנן לזימי, סגנית בכירה לממונה על השכר לשעבר אתי גבאי-מורלי, אוהד אלקבץ, עידן ליפנר, נוי סופר, חמוטל בן דור והיועץ המשפטי אצל הממונה על השכר עו"ד איל שני.
שר האוצר, אביגדור ליברמן: " היום בישרנו לעובדים הסוציאליים על רפורמה מקיפה שמשדרגת בצורה משמעותית את שכרם ואת אופק הקידום המקצועי שלהם, ובכך מתקנת עוול של שנים. נמשיך לפעול למען ההתפתחות וההצלחה של העובדים הסוציאליים ולשפר את השירות הכל כך משמעותי הזה שניתן לציבור הישראלי״.
שר הרווחה והביטחון החברתי, ח"כ מאיר כהן: "ההסכם החדש יקל עלינו בגיוס כוח האדם הדרוש להפעלת שירותי רווחה מתקדמים ואיכותיים, כוח אדם שכיום אנחנו מרגישים בחסרונו. הסכם זה, לצד מסלולי קידום, הכשרות והדרכות, יתרמו רבות למניעת שחיקה של עובדים סוציאליים ויסייעו בהשארתם במערכת".
יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד: "הסכם הרפורמה שהובלנו בנחישות מעניק לעובדים הללו תגמול הולם על עבודתם המבורכת, ואופק ויציבות תעסוקתית לשנים הבאות."

תאריך:  12/05/2022   |   עודכן:  12/05/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הושג הסכם: שכר עו"ס בתחילת דרכו יעמוד על כ-8,650 שקל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
גוראון כיהן בין היתר בתפקיד משנה למנכ"ל וסמנכ"ל השיווק של בזק, מנכ"ל פלאפון ובהמשך מנכ"ל שלוש החברות פלאפון, Yes ובזק בינלאומי
יפעת גדות
לא על הבשמים בלבד: דגים מהים האדום, צדפות מהנילוס וקערות מפטרה היו חלק מהמסחר בדרך הבשמים הקדומה
מירב ארד
על השותפת עם רע"ם כתב כהנא: "גם אני ממש לא מאושר מזה שהקואליציה שלנו תלויה בקולות של מפלגת רע"ם. יש כאן הזדמנות. הזדמנות שאסור לנו להחמיץ בלי לפחות לנסות. נמשיך להלחם בטרור בכל הכוח וניתן הזדמנות לקול החדש הזה להשפיע"
מירב ארד
במסגרת המכרז יבחר נותן אשראי שיהיה אחראי על כל תהליך מתן האשראי, חיתום והתפעול השוטף. הגוף שייבחר יהיה זכאי להגנת מדינה בשיעור שבין 70%-90% על כל הלוואה שלא תפרע ועד לסך מקסימלי של 45 מיליון שקלים על כלל תיק האשראי
איציק וולף
ערכו של מטבע הקריפטו המוביל בעולם ממשיך לרדת והוא שווה 27,354 דולר    בחמשת הימים האחרונים צנח ערכו ב-22.5% ובששת החודשים האחרונים - ב-53%
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il