X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
קו המנהרות. פעל גם בשבת [צילום: יח"צ]
פרסום ראשון ב-News1
סופרבוס הטעתה: קו המנהרות פעל לפני צאת השבת
למרות טענת החברה כי קו 4 החדש של המטרונית לא אמור לפעול לפני צאת השבת, וכי מדובר בטעות של משרד התחבורה, פעל קו המנהרות בשבת אישור פעילות הקו בניגוד לחוק ע"י המשרד עשוי לעורר את ח"כ ניר אורבך לדרוש שמירת הסטטוס-קוו
אורבך. כיצד יגיב [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

חברת סופרבוס, שהחלה להפעיל בסוף השבוע (יום ו', 13.5.22) את קו 4 של המטרונית, מסרה השבוע מידע שאינו אמת כאשר טענה שלוחות-הזמנים של הקו, המאפשרים לו להתחיל לפעול לפני צאת השבת שגויים והקו יפעל רק בזמני החול. בניגוד לנאמר החל הקו את השירות בשבת.
מתן היתר לקו 4, המכונה קו המנהרות, מנוגדת לחוק. ועדת הכלכלה בכנסת הבהירה למשרד התחבורה בדצמבר 2020 כי כל מתן היתר חדש לפעילות קווי תחבורה ציבורית בשבת, מנוגד לכוונת המחוקק בחוק שנחקק ב-1991 לצמצום התחבורה הציבורית בימי המנוחה, לרבות קווים חדשים באזור חיפה.
הפעלת הקו בשבת, עשויה לערער את יציבות הקואליציה, לנוכח התחייבותו של ח"כ ניר אורבך בינואר השנה "כל עוד אני חלק מהממשלה לא תהיה תחבורה ציבורית בשבת". אורבך היה בין הפועלים לכך שקו הרכבלית בחיפה לא יפעל בשבת, ואף עירב בעניין את מזכיר הממשלה שלום שלמה.
מסופרבוס נמסר כי אכן נפלה שגגה בתום לב, לנוכח העובדה שהקו פועל רק בחלק מהשבת, ומאשרים כי הקו פעל בשבת, כפי שהורה משרד התחבורה.

מצג שווא של "מהפכה"

ביום שישי האחרון הכריזה שרת התחבורה מרב מיכאלי על מה שכינתה "מהפכת התחבורה הציבורית במטרופולין חיפה". אולם ירידה לפרטים מגלה שאין מדובר במהפכה, ולכל היותר מדובר על תיקונים קוסמטיים.
למעשה, אין ב"מהפכה" קווים חדשים של אגד, ולכל היותר מדובר בהסטה של קווים קיימים ליעדים אחרים ללא החלפת מספר קו. החלפת מספרי קווי השירות של קווי אגד 4, 5 ל-41 ו-51 היא רק לצורכי מניעת בלבול. על-אף החשש לבלבול בין קו 1 של המטרונית לקו 1 של אגד ממרכזית חוף הכרמל לקריית הטכניון לא שונה מספרו של הקו באגד. קו 4 של המטרונית אינו פועל באזור שבו פועל קו 4 של אגד, וכך גם קו 5 של אגד לא מגיע להדר, אזור הפעילות של קו 5 העתידי ליגור.
השינויים בעיר כוללים גם את ביטולו של קו 143 כאשר ניתן לקצרו כמו את קו 146 עד נשר ממרכזית הקריות. כיום, אין קו ישיר מנשר למרכזית הקריות ללא מעבר במרכזית המפרץ. קו 46 חופף ל-54 עד האוניברסיטה וביטול הקו כמוהו כאיחוד שני קווי השירות. השינויים המשמעותיים הינם הכנסת קו 25 שפעל עד היום רק בשבת במסגרת הסטטוס-קוו הקיים כך שמעתה יפעל גם בימות החול במתכונת של 1,000 נסיעות שבועיות. בנוסף, מסלולו הוארך ובמקום שיסתיים ברחוב הנביאים, הוא ימשיך ויגיע עד לחליסה. שינוי משמעותי נוסף הוא הארכת קו 76 שיהיה קו מהיא המחבר את נווה שאנן והדר לנשר. הקו יתחיל בביה"ס חוגים ברחוב ליאון בלום, יעבור דרך בי"ח בני ציון ומשם לארלוזרוב וגאולה עד הגרנד קניון ומשם ימשיך במסלול הישן.
בקשות רבות מצד עיריית חיפה לתיקון לשיפור הקווים נדחו בידי משרד התחבורה.

שיפור התחבורה הציבורית בחיפה – רשת 2025 פעימת יישום שלב 1 - רכבלית / מסמך רקע
משרד התחבורה - הרשות לתחבורה ציבורית ועיריית חיפה מקדמים באמצעות חברת נתיבי איילון תכנית לתחבורה ציבורית לעיר • התכנית עוסקת בשלושה מרכיבים עיקריים: תפעול, מסופים וצירי העדפה (84 עמ')
תאריך:  14/05/2022   |   עודכן:  15/05/2022
+בג"ץ אשרר הקמת הרכבל לעיר העתיקה בירושלים
08:32 15/05/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

אלרון: מדובר בסוגיה מורכבת וכל פתרון לבעיות התחבורה בעיר העתיקה היה פוגע בגורם כלשהו; התוכנית נבחנה ואושרה כיאות בידי גורמי התכנון שהם בעלי הידע המקצועי, ולכן אין מקום להתערבותו של בית המשפט

3,000 נוסעים בשעה [הדמיה: הרשות לפיתוח ירושלים]
+הרכבלית סגרה את תחנת האוניברסיטה בשל הרוחות
21:35 14/05/22  |  עידן יוסף

בשל רוחות חזקות הודיעה חברת כבל אקספרס כי היא סוגרת את תחנת האוניברסיטה של הרכבלית לפעילות במהלך מוצאי השבת.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סופרבוס הטעתה: קו המנהרות פעל לפני צאת השבת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
דויד סנדובסקי
על-מנת שמדינת ישראל תישרד בריבונותה, בפרוס תחילת השנה ה-75 שנים לעצמאותה הריבונית - חייבים הישראלים לפתח קשב, עקומת למידה ומודעות מחוץ לקופסה לבעיות שבפניהם אנו הישראלים, הרוצים בהמשך וחיזוק ריבונות הישראלית עומדים
עידן יוסף
נהג תחבורה ציבורית בוועדת הכלכלה: "נרדמתי עשרות פעמים על ההגה; נס שהנוסעים לא נפגעו"    מנכ"ל משרד התחבורה: פועלים בכל הכלים לקדם את נושא השכר והוותק    נציגת האוצר: מקווה שנושא הוותק ייפתר עוד השנה - נושא השכר נמצא בדיון בתקציב לשנה הבאה    פערים בין תגמולי המפעילים הפרטיים לאגד ולדן
עידן יוסף
בשיחה סגורה התגאה מנכ"ל רכבת ישראל כי עובדות הרכבת הסתובבו על הרציפים במהלך לווית הרב קניבסקי כדי למנוע מהקהל החרדי הרב להתקרב למסילות    רכבת ישראל: "הדברים הוצאו מהקשרם. המנכ"ל מתנצל אישית"
עידן יוסף
המתווה החדש יכלול בכל מכרזי הפעלת האוטובוסים שמירה רצף של זכאות לצבירת ימי חופשה והבראה לפי הוותק הנהג, ימי מחלה, וקרן השתלמות
עידן יוסף
הממונה על ההילולה: "נעשה הכל כדי שלא להגיע לאכיפה, אבל אם לא תהיה ברירה נגיע גם לזה"    15% מהכרטיסים יימסרו לקהילות עם מסורת הדלקה    לא תתאפשר רכישת חוזי נסיעה רגילים    תחנת הרכבת קריית אריה תעמוד הכן לקליטת נוסעים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il