X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יו"ר ועדת החינוך על תקנות הלולים: "כבר שבע שנים לא יודעים אם לבנות לולים או לא. זה טירוף" ח"כ מיכאל ביטון: "זה ניסיון לעשות רפורמה כלכלית בתירוץ של בעלי חיים. זהו ניסיון להרוג את המגדלים הקטנים ולהעניק גושפנקה לטייקונים"
▪  ▪  ▪
ליברמן ופורר [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
ביטון: פיצוי ללולנים או שאין תקציב
עידן יוסף
סגן הממונה על התקציבים באוצר: לא נשאר כסף בתקציב המדינה לפיצוי עקיף ללולנים שנפגעו משפעת העופות * יו"ר ועדת הכלכלה ביטון בתגובה: לא נאפשר להחזיק 85 משפחות בצפון כבני ערובה - לא נאפשר להביא את התקציב הבא לפני שישולם הפיצוי למגדלים
לרשימה המלאה

ועדת החינוך קיימה (10.5.22) דיון מקדמי בתקנות צער בע"ח (הגנה על בע"ח)(גידול תרנגולות מטילות והחזקתן), התשפ"ב-2022, בהשתתפות שר החקלאות והכפר עודד פורר.
יו"ר הוועדה ח"כ שרן השכל: "על-פי חוק, ועדת החינוך אמונה על שמירה ועל רווחתם של בעלי החיים. באנו לשמוע את כל הצדדים הנוגעים בדבר לפני שנביא את התקנות ונקריא אותם. אנחנו מחויבים חוקית להעביר את התקנות. בואו נסיים את זה כדי להפסיק את חוסר היציבות בענף. כבר שבע שנים לא יודעים אם לבנות לולים או לא. זה טירוף. ברור שקיים מתח בין העיקרון של שמירה והגנה על בע"ח לבין התעשיה החקלאית שמשתמשת בבעלי החיים ביומיום. הוועדה תלמד איך לאזן".

תקנות צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים) (גידול תרנגולות מטילות והחזקתן לצרכים חקלאיים), התשפ"ב–2022 / נייר עמדה
ועדת זכויות בעלי החיים בלשכת עורכי הדין מתכבדת להגיש את הערותיה לטיוטת התקנות שבנדון )להלן: "טיוטת התקנות"(. מאחר שטרם התפרסם נוסח התקנות כפי שהוגש לוועדת החינוך, התרבות והספורט, ההערות מתייחסות לנוסח האחרון שפורסם להערות ציבור (9 עמ')
לקראת הדיון בתקנות צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים)(גידול תרנגולות מטילות והחזקתן לצרכים חקלאיים), התשפ"ב– 2022 / נייר עמדה
טיוטת הרגולציה, אותה פרסם משרד החקלאות ופיתוח הכפר, מבקשת לקבוע מועד בו כל התרנגולות המטילות בישראל יוחזקו בלולים נטולי כלובים. זאת, בניגוד למצב כיום בו תרנגולות מוחזקות בכלובים הפוגעים ברווחתן, שרובם אינם עומדים בתנאי השירותים הווטרינריים. מטרת הרגולציה היא לשפר את רווחת התרנגולות על ידי מעבר ללולים נטולי כלובים בהתאם למגמה המתגברת בעולם, ולהתאים את תנאי הגידול לתנאי השירותים הווטרינריים (16 עמ')
טיוטת תקנות צער בעלי-חיים בנושא החזקת תרנגולות בתעשיית הביצים / נייר עמדה
מברכים על טיוטת התקנות, החותרות ליישר קו עם התקנים הנהוגים במדינות מתקדמות ולשים סוף לכליאת תרנגולות בכלובים, אחת מצורות ההתעללות הקשות ביותר. קוראים לוועדה לאשר בהקדם את התקנות תוך עריכת מספר תיקונים. בשלב הבא, יש להחיל את התקן על כל הביצים שנמכרות בישראל – לרבות ביצים מיובאות, בדומה לתקן שנקבע בשורה של מדינות בארה"ב. (8 עמ')
[צילום: דוברות הכנסת]

שר החקלאות ופיתוח הכפר, עודד פורר, הדגיש כי הרפורמה מגובה בתקציב: "יש בידינו תקציב חסר תקדים לטובת הרפורמה הזאת. דיברנו על כך כבר לפני שנים שנעבור לגידול בלולים ללא כלובים. בתקנות האלה יש גם הוראות מעבר. לא נתעלם ממי שבנה לול עם בטיחות ביולוגית ונגיד לו עכשיו לשנות את זה. 93% מהלולים שמפיקים 70% מהביצים בישראל לא עומדים בתנאים של השירות הווטרינרי. האינטרס של רבים הוא להשאיר את המצב הקיים אבל זה לא יקרה. אי-אפשר להמשיך ולדרוך במקום, בהמשך לפרמטרים שהיו נהוגים לפני עשרים ושלושים שנה. זהו תהליך שדורש פיצוי. אני אוהב את החקלאים ואני חושב שהרפורמה הזאת היא הדבר הנכון."
לדברי השר פורר התפרצו שני חקלאים, ביניהם ברוך לגזיאל, שרגע לפני שהוצא מן האולם, הספיק לומר לשר: "בושה. אתה פודל של ליברמן. בושה שההורים שלי צריכים להתחנן".
מנכ"ל ארגון מגדלי העופות, מרדכי אלקבץ, פנה לשר החקלאות: "התגובה שלך כלפינו מזלזלת. מה היית אומר למגדלי החלב אם היו מאיימים באספקת החלב? ב-2019 חתמתי אישית מול שר האוצר כחלון על 340 מיליון ש"ח לטובת שדרג שלוחת ההטלה (הכולל בין היתר יציאת הלולים משטח הישובים). מי שסירב לחתום היה משרד החקלאות. מאז המספרים גדלו. אם המדינה לא תשים את הכסף, מאות מיליונים, זה לא יוכל לקרות. היום חצי מהלולים במושב דובב ריקים, בהוראת השירותים הווטרינריים".

יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ מיכאל ביטון (כחול לבן) השתתף בדיון והביע התנגדות: "עד שהתקנות לא חתומות ע"י השר - זה לא קיים. זאת לא הדרך! מי יודע אם זאת תהיה התקנה שתובא בהמשך? זה הליך לא תקין. אני ממליץ שהתקנה לא תעבור, אלא אם נדע מהו הסיוע שיקבל לול ישן כדי להפוך ללול חופש. זה ניסיון לעשות רפורמה כלכלית בתירוץ של בעלי חיים. זהו ניסיון להרוג את המגדלים הקטנים ולהעניק גושפנקה לטייקונים".
ח"כ יעקב מרגי (שס): "היו ניסיונות בעבר להביא את התקנות וזה לא צלח. אני דרשתי מהממשלה לשים תקציב ייעודי. אני מציע להקים ועדה משותפת יחד עם ועדת כלכלה כדי לסנכרן את המהלך." גם ח"כ קרן ברק הצטרפה לקריאה להקמת ועדה משותפת. היועמ"ש של ועדת החינוך, עו"ד תמי סלע הסבירה כי ועדה משותפת מחייבת חקיקה "אפשר לקיים דיון משותף אבל לא כחלק פורמלי מהחיל אישור התקנות".

[צילום: דוברות הכנסת]

ח"כ קרן ברק (הליכוד): "אנחנו שלחנו את המגדלים לשבת על הגבולות. בזכותם אנחנו כאן חיים במרכז. אין סרט שאנחנו שולחים אותם "אללא באב אללה". כולם ידברו על אינטרסים של בע"ח, אבל אנחנו מבינים שיש פה אינטרסים כלכליים גדולים".

ח"כ ענבר בזק (יש עתיד) סיפרה על ביקורה במושבים בגבול הצפון: "ראיתי לול שהוקם בהשקעה של 4 מיליון שח וכרגע עומד ריק. הוא לא עומד בתקנות. השר מתחלף והתקנות משתנות".
ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת): "אני מזכיר שיש גם חקלאים ערבים שהם לא חלק מהאתוס הזה. אסור שאף משק ייסגר וזה תפקיד הממשלה וגם שלנו כמחוקקים".

[צילום: דוברות הכנסת]

ח"כ יסמין סאקס פרידמן (יש עתיד) הניפה דף בגודל A5 ואמרה: "זה שטח המחיה של תרנגולת כיום. 12 מיליון מטילות עוברות גיהנום במשך שנתיים ובמקרה הטוב הן מחושמלות. מי שלא - מוצאת את מותה בדרכים אכזריות לא פחות. אני רוצה לקוות שהשר יביא תקנות לרווחת בע"ח. משנת 2009 נושא המעבר ללולי מעוף נמצא על הפרק. זה לא נחת בהפתעה ואנו יודעים לאן זה הולך. שפעת העופות השנה הייתה מהקשות שידעה המדינה, בין היתר בשל הצפיפות. יש כאן היבט תברואתי"/
מנהל השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות הד"ר תמיר גושן: "התקנות עברו מהפכים לאורך השנים עם התקדמות הידע המדעי. מרבית הלולים בארץ נמצאים מאחור. היום מרווח המחיה מינימלי למטילה הוא 350 ס"מ. באירופה, מאז כניסת התקנות בראשית המאה דיברו על 750 ס"מ למטילה." החקלאי ירון וקרט יצא נגד ד"ר גושן: "הווטרינר שכח את תפקידו הוא הפך לממונה על תכנון בנייה. מי שאין לו היתר בנייה, לא מקבל היתר לאכלוס הלולים".
יו"ר הוועדה החקלאית מרדכי שמקה: "קשה לי לראות את המייסדים, אנשים מבוגרים, עם דמעות בעיניים, שלא מקבלים אישור לאכלוס עופות, בשל המתווה הווטרינרי. אנחנו נמצאים בחוסר ודאות. אם התקנות יעברו, מספר מגדלים הקטנים יצטמצם בחצי ויהיה מחסור בביצים בשוק".
נציגת אנימלס הילה קרן: "אנחנו מבקשים לאשר את התקנות בהקדם האפשרי. יש לקצר את תקופת המעבר, זה לא צריך לקחת עוד 10 שנים שבהן יסבלו התרנגולות".
נציגת המשרד להגנת הסביבה, גלי דוידסון: "אנו מברכים על קידום התקנות לכיוון של לולים ללא כלובים, כמה שיותר מהר. התרנגולות סובלות מתנאים ירודים שלא מתאימים למדינה מפותחת. ביותר מ50% ממדינות אירופה כבר מגדלים תרנגולות בלולים ללא כלובים".

[צילום: דוברות הכנסת]

במהלך הדיון התברר כי נקבעה ישיבה ליום ראשון הקרוב בהשתתפות שר החקלאות, מנכ"לית המשרד ונציגי המגדלים. ח"כ שרן השכל הציעה למגדלים: "תגיעו עם דרישות, אבל עם רגליים על הקרקע. אני בטוחה שנצליח להגיע למשהו מוסכם שמיטיב עם בע"ח ונותן פתרון למגדלים ולאחת ולתמיד נפתור את הסוגיה שנמצאת כ-15 שנים על שולחן הממשלה והוועדה".

תאריך:  15/05/2022   |   עודכן:  15/05/2022
+איתות מהקואליציה: הממשלה בעד שש הצעות חוק של האופוזיציה
12:45 15/05/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ועדת השרים לחקיקה אישרה רק הצעת חוק אחת של ח"כ מהקואליציה לעומת שש הצעות חוק של האופוזיציה בשל המצב הפוליטי השברירי  ▪  יו"ר ועדת הכנסת משחרר פקקים שתקעו הצעות חוק של האופוזיציה

ח"כים מהליכוד. הצעות החוק שלהם מקודמות [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+"מה צריך לקרות כדי שתושלם עבודת המטה לקו התפר?"
02:44 15/05/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בכיר בצה"ל: "אנחנו בתוך תהליך משמעותי של הקמת 10 פלוגות מילואים למג"ב, ולכך יצטרפו עוד 6 פלוגות מילואים בעתיד. סה"כ 16 פלוגות מילואים"  ▪  יושבי ראש הוועדות לביטחון פנים וועדת חוץ וביטחון דרשו: פתרון תקצוב העברת הסמכויות ביישובי העוטף וקו התפר עד 24 במאי

נציגי משמר הגבול בדיון [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אביר קארה / Abir  kara  אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון טל / Alon  Tal  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov  אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי לסקי / Gaby  Lasky  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  חיים ביטון / Haim Biton  חיים כץ / Haim Katz  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon  יוסף שיין / Shain Yossi  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור מגן תלם / Limor Magen Telem  מאזן גנאים / Mazen  Ghanem  מאי גולן / May  Golan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  נירה שפק / Nira  Shpak  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סימון דוידסון / Simon Davidson  סלאלחה עלי / Salalha Ali  סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  פטין מולא / Patin  Mula  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קרן ברק / Keren  Barak  רון כץ / Ron Katz  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חקלאי צעק על שר החקלאות: "אתה פודל של ליברמן"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 24
עידן יוסף
בכיר בצה"ל: "אנחנו בתוך תהליך משמעותי של הקמת 10 פלוגות מילואים למג"ב, ולכך יצטרפו עוד 6 פלוגות מילואים בעתיד. סה"כ 16 פלוגות מילואים"    יושבי ראש הוועדות לביטחון פנים וועדת חוץ וביטחון דרשו: פתרון תקצוב העברת הסמכויות ביישובי העוטף וקו התפר עד 24 במאי
עידן יוסף
מאבקם של תושבי בנימינה נגד סלילת כביש שלטענתם יפגע בנחל תנינים עלה לדיון בוועדה לפניות הציבור    להב הרצנו דרש ממשרד התחבורה להתייחס לחלופות, לרבות חלופת אפס שמשמעותה השארת המצב על-כנו    מינהל התכנון: "הכביש אמור להיות יחד עם טיילת ושביל אופניים כך שהוא לא יהיה מפגע אקולוגי לטבע"
יאיר לפיד
אם שתי דקות של ברכה מכעיסות כל כך את ח"כ בוסו, תארו לכם איזה אסונות עלולים להיגרם מארוחת שבת שלמה בה נשב סביב שולחן עם מפה לבנה ונעשה יחד קידוש
עידן יוסף
הממשלה ביקשה לקדם הצעת חוק ממשלתית בטרם יוגשו הצעות החוק הפרטיות בנושא האיזוק האלקטרוני    לאחר שלא הייתה התקדמות משמעותית בנושא דרשה יו"ר הוועדה לביטחון פנים לראות את הצעת החוק הממשלתית כבר בחודש הבא "אם לא, הצעות החוק הפרטיות יקודמו"
אפרים הלפרין
ח"כ פינדרוס שולח D9 להרוס את בית המשפט העליון, אך הוא שוכח שבקהילה שלו יש מיעוט שבמיעוט מקרב מפעילי ה-D9
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il