|
|
[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
|
|
"התכנון של המטרו התחיל בינואר 2019", הסביר לח"כים מאיר שמרה, מנהל מינהלת המטרו בנת"ע. לדבריו, רשת קווי המטרו תשרת כ-40 אלף נוסעים בשעה בזמני השיא ואמורה לקיים 450 מיליון נסיעות בשנה. שמרה פירט את המורכבות של ביצוע עבודות התשתית: "המטרו צפוי לעבור ב-24 רשויות מקומיות לאורך 150 ק"מ וכל התחנות בו יהיו במנהרות תת-קרקעיות, דבר שמסבך מאוד את תהליך העבודה. לכן אנחנו זקוקים לתהליך חקיקה בכנסת שנמצא בשלבים הסופיים שלו".
|
|
|
[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
|
|
יו"ר ועדת מיזמי תשתיות לאומיים מיוחדים ושירותי דת יהודיים ח"כ יוליה מלינובסקי, אמרה בסיוק כי "מדובר במיזם-על של מדינת ישראל, שלאורך השנים יושקעו בו כ-160 מיליארד שקלים. המטרו יהיה הקטר הכלכלי של מדינת ישראל. למיזם המטרו חשיבות עליונה לענף התחבורה והכלכלה של מדינת ישראל, ואני מקווה מאוד להעביר את החוק בקרוב בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת שיסדיר את עבודת וסמכות רשות המטרו והמועצה המאסדרת. חשוב לנו מאוד לחזק את התעשיה הישראלית ולתעדף עבודה כחול לבן על פני עבודה ממקומות אחרים בעולם, נמשיך לפקח ולעקוב מקרוב אחר התקדמות הבנייה".
|
|
|
[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
|
|
גל גרונר, מתכנן ראשי של קו מטרו M2, התייחס לפגיעה בחיי התושבים במהלך פרק הזמן של ביצוע העבודות: "תהיה פגיעה בשטחים הציבוריים הפתוחים, אבל חברת נת"ע תדע להחזיר לתושבים את אותם שטחים כשהם משודרגים, בדיוק כפי שהחברה עשתה במיזם של בניית הרכבת הקלה בגוש-דן".
המטרו לא צפוי לפתור את כל עומסי התנועה במטרופולין של ת"א אבל המטרה של המיזם היא לגרום לאנשים לזנוח את הרכב הפרטי ולהסתמך על כלל האפשרויות של נסיעה בתחבורה הציבורית. תמי בולר, מנהלת אגף תכנון של קו מטרו M2: "שמנו לעצמנו יעד - לגרום לאנשים שבאים מחוץ לגוש-דן להשתמש בקווי המטרו והרכבת הקלה במקום ברכב הפרטי".
|
|
|
[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
|
|
במהלך הסיור חברי הכנסת עברו דרך שוק הכרמל בתוואי של תחנות המטרו וביקרו בתחנת הרכבת הקלה ברחוב אלנבי בקו האדום, שם קיבלו עידכון כי הקו האדום של הרכבת הקלה אמור להיות פעיל כבר בחודש נובמבר הקרוב.
ח"כ מוסי רז (מרצ): "צריך לזרז את העבודה כמה שניתן כדי לקדם את התחבורה הציבורית ולגרום לפגיעה מינימלית בתושבים שמתגוררים בסביבה".
ח"כ משה טור-פז (יש עתיד): "ראינו היום מקרוב את האתגרים של הנעת התשתיות במרחב הצפוף של ישראל. לצד ההשקעה האדירה צריך לעמוד על כך שנמשיך להשקיע בפריפריה שגם לה מגיעות תשתיות מעולות".
|
|
|
[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
|
|
ח"כ יעקב אשר ( יהדות התורה): "אנחנו רואים חשיבות גדולה בהקמת המטרו כהמשך ישיר להקמת תוואי הרכבת הקלה. מדובר במהלך מתבקש, אני כחבר אופוזיציה תמכתי בהצעת החוק ובקידום שלה".
ח"כ אופיר אקוניס (הליכוד): "המטרו הוא מיזם תשתיות לאומי חשוב וחיוני למדינת ישראל. זה צריך לקרות תוך יעילות וצמצום ככל האפשר של פגיעה בחיי היום-יום של התושבים ופגיעה מינימלית בשטחים הציבוריים ובשטחי המסחר".
|
|