X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לחיצות הידיים [צילום: יוסי וייס/חברת החשמל]
תחנת הכוח חגית מזרח הועברה לבעליה החדשים
בדצמבר נחתם הסכם המכר של תחנת הכוח חגית מזרח של חברת החשמל עם הזוכה בהליך שותפות של קבוצת אדלטק ושיכון ובינוי אנרגיה ועדת הכלכלה אישרה להאריך את רישיונות יחידת הייצור של תחנת רידינג בחצי שנה נוספת

במעמד בכירי חברת החשמל ובעלי קבוצת הרכישה, הועברה (יום ד', 1.6.22) החזקה על תחנת הכוח חגית מזרח לבעליה החדשים, כשבדצמבר 2021, נחתם הסכם המכר של תחנת הכוח חגית מזרח של חברת החשמל עם הזוכה בהליך שותפות של קבוצת אדלטק ושיכון ובינוי אנרגיה.
הרכישה, על סך 1,602,045,036 ש"ח, היא עוד שלב בפתיחת משק האנרגיה לתחרות כשעיקר התמורה מהמכירה תוחזר לציבור באמצעות תעריף החשמל, כפי שנעשה בהצלחה גם במכירת התחנות הקודמות.
השפעת מכירת חגית על התעריף שעודכן ב-1.2.22 הביאה להפחתת ההכנסה המוכרת בכ-1.2 מיליארד ש"ח, המהווים הפחתה של כ-5% בתעריף.

[צילום: יוסי וייס/חברת החשמל]

מ"מ מנכ"ל חברת החשמל, רם ארליכמן: "לראשונה מזה כ-100 שנה, חברת החשמל תחדל להיות מונופול ביצור חשמל ותרד אל מתחת לרף 50 האחוזים ביצור חשמל במשק".
תחנת הכוח חגית מזרח, היא תחנת הכוח השלישית שחברת החשמל מוכרת למגזר הפרטי, במסגרת הרפורמה במשק החשמל עליה הוחלט בממשלה ביולי 2018.
בתום תהליך מואץ שנמשך פחות משנה בו נעשה מיון של הגופים המתעניינים, נפתח חדר מידע מכוון ונערך הליך בדיקה מפורט מצד המשתתפים לצורך הגשת הצעה מסחרית. בנק דיסקונט הוא המארגן ונציג המלווים במימון תחנת הכוח חגית מזרח אשר יסתכם בכ-1.7 מיליארד שקל. חלקו הצפוי של בנק דיסקונט במימון הוא 750 מיליון שקל והגופים הנוספים המשתתפים בסינדיקציה הינם הבנק הבינלאומי ומנורה.
ועדת הכלכלה אישרה את בקשת משרד האנרגיה להאריך את רישיונות יחידות הייצור של תחנת הכוח רידינג בחצי שנה נוספת, עד 3 בדצמבר השנה.
היועצת המשפטית של רשות החשמל, עו"ד חרות חסיד, הסבירה את הבקשה ואמרה כי הרפורמה במשק החשמל קבעה מועדים למכירת תחנות כוח של חברת החשמל. לדברי חסיד, עד כה עמדה חברת החשמל בכל היעדים. עם זאת, תחנת רידינג הייתה צריכה להימכר ובמקומה היה צריך להקים שתי יחידות ייצור בטכנולוגיית מחזור משולב (מחז"מ), אך הקמתן נתקלה בקשיים.
בעקבות זאת, הוסיפה חסיד, הוחלט לבחון קידום צעדים שיבטיחו אספקת חשמל לגוש-דן, בהם ייצור חשמל מחוץ לתל אביב והולכתו. אך היישום ייקח זמן, עד 2030-2032, ולכן נדרשו פתרונות ביניים שמצריכים את הארכת רישיון הייצור. עוד הסבירה חסיד, כי תחנת המיתוג עתידים תחובר בספטמבר השנה, ולאחר מכן אפשר יהיה להפסיק את פעילות רידינג, ולכן מבוקשת הארכה.
לדבריה, אפשר לחיות בלי רידינג עד 2026 ואם עד אז יוקמו המחז"מים אז תיפתר הבעיה של אספקת החשמל לגוש-דן. אך אם לא יוקמו המחז"מים אז יידרש פתרון נוסף עד להשלמת חלופת ההולכה שתארך זמן רב יותר, עד 2032-2030 כאמור.
היו"ר מיכאל ביטון ביקש לדעת האם הארכה של חצי שנה תספיק והאם ידרשו הארכות נוספות. חסיד השיבה כי החוק מאפשר דחייה אחת, ועוד אחת נוספת עבור כל התחנות. היא שבה ואמרה כי תחנת המיתוג עתידים צפויה להתחבר בספטמבר השנה, אך בגלל שתיתכן אפשרות לעיכוב מבוקשת הארכה של חצי שנה. בתום הדיון, כאמור, אושרה הבקשה.

תאריך:  01/06/2022   |   עודכן:  01/06/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תחנת הכוח חגית מזרח הועברה לבעליה החדשים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
אמר בנאום הפרידה: "חשבתי שאזכה להצביע על חוק לפיזור הכנסת אבל לצערי זה לא הלך. הכנסת היום היא לא מה שצריך להיות"
איתמר לוין
סולברג מבהיר את פסק הדין שחסם חלקית בני זוג טורדניים: הדרך היא לבקש צו שיגביל נקודתית מתדיין סדרתי בהליך שהסתיים, ואם יפר אותו - לנקוט נגדו בהליכי ביזיון
מירב ארד
כך אישרה וועדה העבודה והרווחה    עלות החוק החדש: 12 מיליוני ש"ח    הערכה: כ-26 אלף סטודנטים ישראלים לומדים בחו"ל, 60% מהם ערבים
עידן יוסף
משרד הכלכלה: אם יירד גיל הפטור מגיוס בחוק - יעד הממשלה לתעסוקת גברים חרדים בשנת 2030 - עד 70%    סטרוק: "אתם רוצים לשלב חרדים בשוק התעסוקה לטובת השוק עצמו, לא לטובת החרדי"
מירב ארד
המשרד להגנת הסביבה יממן את העלות השוטפת של איסוף הפסולת הגושית, פינוייה והעברתה למתקן מיחזור, לרבות השתתפות בדמי הכניסה למתקן, לתקופה של עד 5 שנים מיום תחילת הפעלת המערך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il