X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נוסעים במטרונית [צילום אילוסטרציה: שמואל וולף]
חשיפה: שלושה קווי אוטובוס החלו לפעול בשבת
משרד התחבורה הורה לחברת סופרבוס להפעיל שלושה אוטובוסים רבי-קיבולת של המטרונית בקריות פעילות הקווים - בניגוד לחוק, בניגוד להחלטות ועדת הכלכלה ובניגוד להצהרותיה של שרת התחבורה כי חשובה לה שמירת יציבות הקואליציה

שרת התחבורה מרב מיכאלי אינה מפסיקה לנסות להפעיל תחבורה ציבורית בשבת, אפילו במחיר ערעור יציבות הקואליציה. אחרי שניסתה להפעיל את הרכבלית, ניסתה לקדם אפשרות לגביית תשלום מכל נוסע גם בהסעות מיוחדות והעברת מוניות השירות לרשויות המקומיות, מורה משרד התחבורה על הרחבת התחבורה הציבורית בשבת בצפון הארץ.
ל-News1 נודע, כי הרשות הארצית לתחבורה ציבורית הנחתה את חברת סופרבוס להפעיל בשבת שלושה קווים של אוטובוסים רבי-קיבולת. מדובר בקווים 2, 3 ו-4 של המטרונית הפועלים בקריות. ההנחיה, שנכנסה לתוקף ב-28 במאי, קובעת כי תחילת השירות תהיה בסביבות השעה 19:30, כשעה לפני צאת השבת, מה שמהווה פתח להפעלת קווים אלה בהמשך אף מוקדם יותר.
ההנחיה עומדת בניגוד להוראות החוק לצמצום תחבורה ציבורית ובניגוד להחלטת ועדת הכלכלה בכנסת, שהבהירה בדצמבר 2020 למשרד התחבורה כי החוק מעניק למשרד רק סמכות לצמצם את השירות ומתן היתרים להרחבת השירות אסורה ומהווה הפרה בוטה של החוק.
בניגוד לקו 1 של המטרונית, הפועל לכל אורך השבת, קווים 2 ו-3 של המטרונית, שפעילותם החלה בדצמבר 2013, לא פעלו בשבת. בחודש יולי לדוגמה, החל קו 2 את פעילותו במוצ"ש בשעה 20:46 וקו 3 החל את פעילותו בשעה 20:51 [ברשימת הקווים "מאושרי שבת" לא הוכנסו קווים אלה, אך כאמור - מדובר בהיתר לא-חוקי].
קו 4 של המטרונית (קו המנהרות החדש), החל לפעול ב-13.5.22 וגלש לתוך השבת. אולם לאחר חשיפת העניין ב-News1 תוקן העניין ומהשבת השנייה הקו החל את פעילותו אחרי צאת השבת. כעת, כאמור, חזר הקו לפעול לפני צאת השבת.
שאלנו את חברת סופרבוס, את השאלות הבאות:
1. האם קיבלה סופרבוס הסבר ממשרד התחבורה מדוע עליה להתחיל להפעיל את קווים 2, 3 ו-4 שעה לפני צאת השבת במקום בצאת השבת?
2. האם המסלול של קו 3 משתנה? הרי יש מחסום פיזי בקריית ים שמונע ממנו לנסוע בשבתות?
התשובות שהתקבלו:
1. הקווים הינם קווים "מאושרי שבת", ומאז ומתמיד הופעלו בשעות דומות, כנ"ל קו שהינו פעיל בזהה לקו אותו מחליף 101.
2. למטרונית תווואי נסיעה והינה פועלת בהתאם לתוואי זה.
בעוד שהתשובה השנייה של סופרבוס מתחמקת מן השאלה, התשובה הראשונה חוטאת לאמת. כאמור לעיל, בניגוד לנכתב - קווים 2 ו-3 פעלו רק לאחר צאת השבת. לגבי קו 4 - הקו מחליף רק בחלקו את קו 101 של אגד. קו זה, כמו קווים 2 ו-3 קיבל היתר שלא כחוק, אך לא פעל בשבת.
כך למשל, בלוח הזמנים של הקו בחודש אפריל הייתה הנסיעה האחרונה ביום שישי בשעה 16:45, לפני כניסת השבת, ובשבת עצמה לא הייתה שום נסיעה, לרבות במוצאי השבת.
לבקשת הבהרות בעניין, נמסר: "סופרבוס מפעילה את התחבורה באשכול זה כמו יתר האשכולות כפוף להנחיות ולהיתרי משרד התחבורה".
שרת התחבורה מיכאלי מצהירה כלפי חוץ כאילו משרדה אינו נוקט מהלכים בעניי. בוועידת התקשורת החופשית של דמוקרט TV, אמרה מיכאלי כי "תחבורה ציבורית בשבת תיאלץ להמתין עוד טיפה, יותר חשוב שהממשלה הזאת תחזיק מעמד, אבל לא ויתרנו, אנחנו על זה. הייתה התייחבות לעשות 100% מאמץ, ידענו לאיזה ממשלה אנחנו נכנסים. ידענו את זה מראש. אני באמת מחויבת לזה, חייבת להיות תחבורה ציבורית בישראל בכל ימות השבוע, אני מאמינה שאפשר להגיע לזה בהסכמות, כרגע במצבה של הקואליציה לא כולה פנויה לזה".

תאריך:  07/06/2022   |   עודכן:  07/06/2022
+ארגון-מחדש: אשדוד לקראת שיפורים בתחבורה הציבורית
17:59 07/06/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

במסגרת השינוי: חיבור של רבעים א', ב', ד', ה', י"ב, ט"ו לאזור התעשיה, קישור הרבעים ט"ו, ט"ז, י"ג, י' לרבעים ט', ו', ז' וקישור הרבעים המזרחיים לסטאר סנטר ולאזור התעשיה ולבית החולים אסותא וכן שירות חדש מרבעים ט', ז', ג', ה', ו' להיכל התרבות ולקרן היסוד

פעימת שיפורים של אלקטרה אפיקים [צילום: יח"צ]
+מחר: פגישת מו"מ בין נהגי האוטובוס למשרד האוצר
14:17 07/06/22  |  עידן יוסף

צוות המו"מ להסדרת ענף התחבורה הציבורית המורכב מנציגי ההסתדרות הלאומית, ארגון נהגי האוטובוסים והוועדים השותפים של החברות הודיע על קביעת שתי פגישות עם נציגי אגף התקציבים באוצר ומשרד התחבורה בעקבות החלטת בית הדין לחייב את הצדדים לשבת למו"מ עם הנהגים על שיפור תנאי העסקתם. פגישה ראשונה צפייה מחר (ד') בבוקר ופגישה נוספת ביום ראשון.
מהסתדרות הלאומית, שלא מימשה את איום השביתה שתוכננה להיום, נמסר: "אחרי ששרת התחבורה סירבה להיפגש עימנו, אנו מקווים כי משרד האוצר יביא פתרונות, המאבק שלנו ממשיך במלוא הכוח עד לתוצאות".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חשיפה: שלושה קווי אוטובוס החלו לפעול בשבת
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
שקרנים עד הסוף...
בז להם  |  7/06/22 15:11
2
כשעוברים במאה שערים
אישש  |  7/06/22 20:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
חצי שנה אחרי שחברת תנופה נכנסה לאשכול השומרון, תחל החברה ליישם ממחר שורה של שינויים, תגבורים ושיפורים בקווים לבקשת הנוסעים
עידן יוסף
נהגים המאוגדים בהסתדרות הלאומית ובכוח לעובדים ישביתו את השירות    השביתה האחת תימשך 7 שעות, והשנייה - שעתיים וחצי
עידן יוסף
האסיפה הכללית של בעלי מניות אגד אישרה ברוב עצום של 99% את הצעת הרכש של קרן קיסטון לרכישת החברה    חברי אגד יקבלו אופציה מקיסטון למכור את יתרת המניות שלהם בתוך שנתיים על-פי השווי שנקבע בעסקה: 4.77 מיליארד שקל
עידן יוסף
אמר בדיון ועדת הכלכלה על התנהלות החברה והחשש לעיכובים ובזבוז כספי ציבור: הקו האדום ייפתח בסוף השנה - האומדן התקציבי היה ללא ניסיון קודם ובבחינה מול מיזמים בעולם, נת"ע במקום טוב    ח"כ מקלב שיזם את הדיון: התקציב עמד על 10.7 מיליארד שקל והיום אנחנו כבר עומדים על הערכות של 16 מיליארד    ח"כ מרגי: אנחנו מתעדכנים על עוד עיכובים והתחושה היא שזה גדול על מי שקיבל על עצמו את המיזם
עידן יוסף
משרד התחבורה הכשיל את רפורמת מוניות השירות שקידמה הכנסת, וכעת מנסה להעביר את ההפעלה והאחריות על הענף לרשויות המקומיות תוך עקיפת ועדת הכלכלה    המטרה הסמויה של השרה - לאפשר תחבורה ציבורית בשבת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il