X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פעימת שיפורים של אלקטרה אפיקים [צילום: יח"צ]
ארגון-מחדש: אשדוד לקראת שיפורים בתחבורה הציבורית
במסגרת השינוי: חיבור של רבעים א', ב', ד', ה', י"ב, ט"ו לאזור התעשיה, קישור הרבעים ט"ו, ט"ז, י"ג, י' לרבעים ט', ו', ז' וקישור הרבעים המזרחיים לסטאר סנטר ולאזור התעשיה ולבית החולים אסותא וכן שירות חדש מרבעים ט', ז', ג', ה', ו' להיכל התרבות ולקרן היסוד

מיום שישי הקרוב (10.6.22) יחל ארגון-מחדש בקווי השירות של חברת אלקטרה-אפיקים באשדוד. השינויים המתוכננים בוצעו על בסיס פניות ציבור שהתקבלו בחודשים האחרונים במטרה לתת מענה מיטבי לתושבי העיר.
במסגרת השינוי: חיבור של רבעים א', ב', ד', ה', י"ב, ט"ו לאזור התעשיה, קישור הרבעים ט"ו, ט"ז, י"ג, י' לרבעים ט', ו', ז' וקישור הרבעים המזרחיים לסטאר סנטר ולאזור התעשיה ולבית החולים אסותא וכן שירות חדש מרבעים ט', ז', ג', ה', ו' להיכל התרבות ולקרן היסוד.
בסוף ינואר האחרון שינתה התחבורה הציבורית העירונית את פניה ועברה לתחבורה "ירוקה" כחלק ממיזם של אוטובוסים רבי-קיבולת (BRT). 25 אוטובוסים חשמליים של אלקטרה אפיקים יצאו לדרך בנתיב תחבורה ייעודי המקבל תיעדוף בתנועה על פני הרכב הפרטי.
תחילתו של המיזם בתוכנית עיר בת קיימא שפרסם משרד התחבורה בשנת 2011, שבה העיר אשדוד זכתה להשתתף בתוכנית שעלותה מוערכת בכחצי מיליארד שקלים. חלק ממטרות התוכנית הן הפחתת השימוש במכוניות פרטיות והעברת הנוסעים לשימוש בתחבורה ציבורית. חלק הארי בתוכנית יהיה הקמת רשת נתיבי תחבורה ציבורית, שבה ייסעו קווי אוטובוסים ייעודיים רבי-קיבולת במודל דומה לזה של המטרונית שפועל בחיפה.
במסגרת המיזם, ביצעה אשדוד שדרוג משמעותי של תשתיות עירוניות לאורך ציר העבודות. בצד הכבישים החדשים נסללו 5 ק"מ של שבילי אופניים ו-10 ק"מ של שבילי הליכה. במעמקי האדמה בוצעו עבודות תשתית להחלפת צנרת מים מאזבסט בת 60 שנה, החלפת צנרת ביוב, חידוש תשתיות חשמל, טלפוניה ואינטרנט, והתקנת חיישנים ומצלמות להגברת הביטחון האישי. כמו-כן הוצבו כ-40 תחנות אוטובוס חכמות. המיזם שיפר משמעותית את מערך התחבורה והניידות, בדגש על נגישות, שדרוג המרחב הציבורי ויצירת סביבה נעימה ובטוחה למשתמשים, ובתוך כך עידוד תושבים לעבור לתחבורה ציבורית.
שי מלכה, סמנכ"ל השירות בחברת אלקטרה אפיקים, אמר כי "השיפורים והשינויים הם למעשה תולדה ופרי שיתוף פעולה חסר תקדים בין משרד התחבורה, העירייה וחברת אלקטרה אפיקים אשר צוות מיוחד שהקמנו בחנו את פניות ובקשות הציבור, ועל בסיסם גיבשו שורת שינויים ושיפורים כדי לייצר רשת תחבורה ציבורית שתהלום ככל הניתן את צרכי הציבור לצד שמירה על תפיסה הפעלה מתקדמת ובת קיימא"
להלן עיקרי השינויים בקווים:

קווים חדשים

  • קו 16 – תחנה מרכזית – חוף א' (מסוף הטיילת)
הקו יחבר בין הרבעים א', ב', ג', ו', ח', ט' ולתחנה המרכזית (בדומה למסלול קו 18 שפעל בעבר) לסיטי ולחוף הים. חיבור ישיר בין רובע ח' לרובע ג' ורובע ו'.
  • קו 29 – תחנת רכבת / מרכז BIG – תחנה מרכזית. הקו יחבר את רבעים ז', ו-ט' לתחנת הרכבת, ויקשר את רבעים ט', ז', ג', ה', ו', ד' לרחוב קרן היסוד, תחנה מרכזית והיכל התרבות.
  • קו 33א – רובע י"א – אזור התעשיה הצפוני. הארכה של קו 33 עד לרובע י"א ותוספת תחנות איסוף והורדה ברובע. חלופה הפועלת בשעות השיא בלבד.

קווים שמשנים את מסלולם

  • קווים 2, 2א – מסוף ריביירה – נמל אשדוד. הרחבת השירות ברובע י"א (סיבוב מלא ברובע), חיבורים חדשים בין היכל התרבות לקרן היסוד (רובע ד'), וקישורים חדשים ישירים עבור שכונת מע"ר דרום מרחוב בגין.
  • קווים 4, 4א – תחנה מרכזית – תחנת רכבת/BIG. מסלול הקו יעבור ברובע ח' ויאפשר קישור ישיר לבית החולים ולרובע הסיטי. הקו לא יעבור יותר בתוך רובע ט' – אלא על רחוב בגין. כחלופה, תושבי רובע ט' יוכלו להשתמש בקווים 7, 29, 16, 12. קו 4א יופעל בימי שוק בלבד-ללא שינוי.
  • קו 5 – מסוף בני ברית -תחנה מרכזית. החזרת מסלול הנסיעה לרבעים י"ג, י', ח', ה', ב', א'. הקו לא יעבור ברחוב הרצל. מסלול הקו יורחב ברובע י"א ויקשר בין רובע ב' לבית החולים אסותא.
  • קו 7 – מסוף בני ברית – תחנת רכבת/מרכז BIG. מסלול הקו יתקצר ולא יעבור באזור התעשיה. נוסעים מרובע ד' לאזור התעשיה יוכלו להשתמש בקווים 7, 9, 11. הקו יעבור דרך השוק בכל ימות השבוע. מסלול הקו לא יעבור ברח' הצבעוני אלא ברח' הפרחים.
  • קווים 9, 9א – תחנת הרכבת/מרכז BIG – מסוף בני ברית. הקו יעניק שירות ישיר עבור רובע ג' לרובע א' ולרח' קרן היסוד. הקו לא יעבור ברח' הנביאים, ויצמן ובאזור התעשיה. חלופת השוק נשארת ללא שינוי. השירות מרובע י"ב לאזור תעשיה יינתן באמצעות קו 11. השירות מרובע י"ג ו-י' לאזור תעשיה יינתן באמצעות קו 20.
  • קו 11 – מסוף ריביירה – אזור התעשיה (רחוב הבושם). הארכת הקו לאזור תעשיה הבושם. הקו יאפשר חיבור של רבעים א', ב', ד', ה', י"ב, ט"ו לאזור התעשיה.
  • קו 12 – מסוף ריביירה – אזור התעשיה (רחוב הבושם). מסלול הקו יוארך לרבעים הדרומיים ט"ו, ט"ז, י"ג, י' ויקשר לרבעים ט', ו', ז'. בנוסף, קישור הרבעים המזרחיים לסטאר סנטר ואזור התעשיה. הקו ייכנס לתוך בית החולים אסותא. הקו יאפשר גישה ישירה מרבעים ט"ו ו-ט"ז לאולפנה ברובע ט', וחיבור רבעים י' ו-י"ג לקופת חולים ברובע ז'.
  • קו 23 – תחנת הרכבת – מסוף ריביירה. מסלול הקו ישתנה וירחיב את המסלול ברובע י"א. מסלול הקו לא יעבור ברח' בגין אלא בשד' ירושלים וברח' הגדוד העברי. הקו יאפשר קשר ישיר לתחנת הרכבת, BIG, לתחנה מרכזית ולבניין העירייה.

קווים מבוטלים

  • קו 7א' – קווים 7 ו-7 א' יאוחדו לקו 7 שיעבור בשוק לאורך כל היום.
  • קו 6 – תחנה מרכזית – אזור תעשיה. השירות משד' הרצל לתושבי הסיטי לאזור תעשיה יתאפשר באמצעות קו 10 המהיר או קו 11.

קווים שמשתנה מספרם

  • קווים 8, 8א ישנו את מספרם ויהפכו לקווים 35, 35א – אזור התעשיה – תחנת רכבת / מרכז BIG. קו 35א יופעל עד לגני האירועים באזור תעשיה "עד הלום", ללא כניסה לתחנת הרכבת. מסלולי הקווים לא יעברו בבית החולים אסותא, אלא יעצרו על רחוב בגין. לבית החולים ניתן יהיה להגיע באמצעות קו 4.
ביתר הקווים לא יחול שינוי.

תאריך:  07/06/2022   |   עודכן:  07/06/2022
+מחר: פגישת מו"מ בין נהגי האוטובוס למשרד האוצר
14:17 07/06/22  |  עידן יוסף

צוות המו"מ להסדרת ענף התחבורה הציבורית המורכב מנציגי ההסתדרות הלאומית, ארגון נהגי האוטובוסים והוועדים השותפים של החברות הודיע על קביעת שתי פגישות עם נציגי אגף התקציבים באוצר ומשרד התחבורה בעקבות החלטת בית הדין לחייב את הצדדים לשבת למו"מ עם הנהגים על שיפור תנאי העסקתם. פגישה ראשונה צפייה מחר (ד') בבוקר ופגישה נוספת ביום ראשון.
מהסתדרות הלאומית, שלא מימשה את איום השביתה שתוכננה להיום, נמסר: "אחרי ששרת התחבורה סירבה להיפגש עימנו, אנו מקווים כי משרד האוצר יביא פתרונות, המאבק שלנו ממשיך במלוא הכוח עד לתוצאות".

+חשיפה: שלושה קווי אוטובוס החלו לפעול בשבת
13:32 07/06/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

משרד התחבורה הורה לחברת סופרבוס להפעיל שלושה אוטובוסים רבי-קיבולת של המטרונית בקריות  ▪  פעילות הקווים - בניגוד לחוק, בניגוד להחלטות ועדת הכלכלה ובניגוד להצהרותיה של שרת התחבורה כי חשובה לה שמירת יציבות הקואליציה

נוסעים במטרונית [צילום אילוסטרציה: שמואל וולף]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארגון-מחדש: אשדוד לקראת שיפורים בתחבורה הציבורית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
משרד התחבורה הורה לחברת סופרבוס להפעיל שלושה אוטובוסים רבי-קיבולת של המטרונית בקריות    פעילות הקווים - בניגוד לחוק, בניגוד להחלטות ועדת הכלכלה ובניגוד להצהרותיה של שרת התחבורה כי חשובה לה שמירת יציבות הקואליציה
עידן יוסף
חצי שנה אחרי שחברת תנופה נכנסה לאשכול השומרון, תחל החברה ליישם ממחר שורה של שינויים, תגבורים ושיפורים בקווים לבקשת הנוסעים
עידן יוסף
נהגים המאוגדים בהסתדרות הלאומית ובכוח לעובדים ישביתו את השירות    השביתה האחת תימשך 7 שעות, והשנייה - שעתיים וחצי
עידן יוסף
האסיפה הכללית של בעלי מניות אגד אישרה ברוב עצום של 99% את הצעת הרכש של קרן קיסטון לרכישת החברה    חברי אגד יקבלו אופציה מקיסטון למכור את יתרת המניות שלהם בתוך שנתיים על-פי השווי שנקבע בעסקה: 4.77 מיליארד שקל
עידן יוסף
אמר בדיון ועדת הכלכלה על התנהלות החברה והחשש לעיכובים ובזבוז כספי ציבור: הקו האדום ייפתח בסוף השנה - האומדן התקציבי היה ללא ניסיון קודם ובבחינה מול מיזמים בעולם, נת"ע במקום טוב    ח"כ מקלב שיזם את הדיון: התקציב עמד על 10.7 מיליארד שקל והיום אנחנו כבר עומדים על הערכות של 16 מיליארד    ח"כ מרגי: אנחנו מתעדכנים על עוד עיכובים והתחושה היא שזה גדול על מי שקיבל על עצמו את המיזם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il