מיום שישי הקרוב (10.6.22) יחל ארגון-מחדש בקווי השירות של חברת אלקטרה-אפיקים באשדוד. השינויים המתוכננים בוצעו על בסיס פניות ציבור שהתקבלו בחודשים האחרונים במטרה לתת מענה מיטבי לתושבי העיר.
במסגרת השינוי: חיבור של רבעים א', ב', ד', ה', י"ב, ט"ו לאזור התעשיה, קישור הרבעים ט"ו, ט"ז, י"ג, י' לרבעים ט', ו', ז' וקישור הרבעים המזרחיים לסטאר סנטר ולאזור התעשיה ולבית החולים אסותא וכן שירות חדש מרבעים ט', ז', ג', ה', ו' להיכל התרבות ולקרן היסוד.
בסוף ינואר האחרון שינתה התחבורה הציבורית העירונית את פניה ועברה לתחבורה "ירוקה" כחלק ממיזם של אוטובוסים רבי-קיבולת (BRT). 25 אוטובוסים חשמליים של אלקטרה אפיקים יצאו לדרך בנתיב תחבורה ייעודי המקבל תיעדוף בתנועה על פני הרכב הפרטי.
תחילתו של המיזם בתוכנית עיר בת קיימא שפרסם
משרד התחבורה בשנת 2011, שבה העיר אשדוד זכתה להשתתף בתוכנית שעלותה מוערכת בכחצי מיליארד שקלים. חלק ממטרות התוכנית הן הפחתת השימוש במכוניות פרטיות והעברת הנוסעים לשימוש בתחבורה ציבורית. חלק הארי בתוכנית יהיה הקמת רשת נתיבי תחבורה ציבורית, שבה ייסעו קווי אוטובוסים ייעודיים רבי-קיבולת במודל דומה לזה של המטרונית שפועל בחיפה.
במסגרת המיזם, ביצעה אשדוד שדרוג משמעותי של תשתיות עירוניות לאורך ציר העבודות. בצד הכבישים החדשים נסללו 5 ק"מ של שבילי אופניים ו-10 ק"מ של שבילי הליכה. במעמקי האדמה בוצעו עבודות תשתית להחלפת צנרת מים מאזבסט בת 60 שנה, החלפת צנרת ביוב, חידוש תשתיות חשמל, טלפוניה ואינטרנט, והתקנת חיישנים ומצלמות להגברת הביטחון האישי. כמו-כן הוצבו כ-40 תחנות אוטובוס חכמות. המיזם שיפר משמעותית את מערך התחבורה והניידות, בדגש על נגישות, שדרוג המרחב הציבורי ויצירת סביבה נעימה ובטוחה למשתמשים, ובתוך כך עידוד תושבים לעבור לתחבורה ציבורית.
שי מלכה, סמנכ"ל השירות בחברת אלקטרה אפיקים, אמר כי "השיפורים והשינויים הם למעשה תולדה ופרי שיתוף פעולה חסר תקדים בין משרד התחבורה, העירייה וחברת אלקטרה אפיקים אשר צוות מיוחד שהקמנו בחנו את פניות ובקשות הציבור, ועל בסיסם גיבשו שורת שינויים ושיפורים כדי לייצר רשת תחבורה ציבורית שתהלום ככל הניתן את צרכי הציבור לצד שמירה על תפיסה הפעלה מתקדמת ובת קיימא"
להלן עיקרי השינויים בקווים: