X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כתבו החלטות דחופות [צילום: ג'ון לוכר, AP]
השופטים בתיק רצח כתבו החלטות בזמן העדויות
בין ההחלטות הבולטות של שהם אשתקד: שופטת לחצה לפעול בניגוד לייעוץ המשפטי, שופט משפחה איים בהוצאות אם הצעתו ללא תתקבל, שופט נטל חלק פעיל בנסיונות להשכין שלום בעיר מגוריו

חברי הרכב בבית משפט מחוזי, אשר דנו בתיק רצח בנסיבות מחמירות, עסקו תוך כדי הדיון במתן החלטות במכשירים הסלולריים שלהם. השופטים הסבירו שהם עמוסים ביותר ושמדובר היה בהחלטות דחופות. נציב תלונות הציבור על שופטים, השופט בדימוס אורי שהם, אומר שקשה לקבל התנהגות כזו, העלולה לפגוע במעמדו של בית המשפט בעיני הציבור ולזילות ההליך המשפטי.
זוהי אחת ההחלטות אותן מדגיש שהם (יום ד', 8.6.22) בדוח השנתי של הנציבות. החלטות בולטות אחרות:
  • שופטת מחוזית ניסתה לשכנע נתבעת להציג הודעות ווטסאפ, למרות שעורכת דינה יעצה לה שלא לעשות זאת. השופטת אף תהתה, האם עורכת הדין מצויה בניגוד עניינים מול לקוחות אחרים.
  • שופט הוציא מן האולם עורך דין שייצג נפגע עבירה, ושהם קובע שהיה עליו להימנע מכך למרות שהפריע למהלך הדיון.
  • שופט מעצרים אמר על סניגור ש"זו הבעיה שעורכי דין לא מבינים ולא יודעים את שלבי סדרי הדין". השופט התנצל והבטיח למסור זאת גם במישרין לעורך הדין.
  • שופט הרים קולו על אישה שהתלוותה לבעל דין באומרו "תעופי מפה, תעופי מפה". שהם אומר, שהיה עליו להימנע מכך ולא להיגרר אחרי ההתנהלות הבוטה של אותה מלווה.
  • שופט משפחה התרה באחד הצדדים שיחויב בהוצאות בסך 50,000 שקל אם לא יקבל את הצעתו. שהם אומר שמותר לבית המשפט להזכיר לצדדים את אפשרות החיוב בהוצאות, אך לא בצורה בה הדבר נעשה במקרה זה.
  • שופט שלום [אלעד לנג- א.ל] אמר שסרטונים בעלי אופי מיני של שוטרות שהועלו לרשתות "מחמיאים להן". בתשובה לשהם הוא הכיר בטעותו והביע חרטה והתנצלות.
  • פסק דין בתביעה שהוגשה לבית משפט שלום ב-2015 ניתן רק ב-2020; נפגע עבירה התלונן שמשפטו של הפוגע נמשך ארבע שנים. בשני המקרים קבע שהם שהתלונות מוצדקות, ובשני שביניהם עמד על הפגיעה הנגרמת לצדדים ולאמון הציבור.
  • שופט נתן "תשובה מתחמקת שהיא גם חסרת כל טעם" כאשר אחד הצדדים הסב את תשומת ליבו לטעות בהחלטתו. שהם אומר, שיש בכך זילות וזלזול מצידו של השופט במתלוננת.
  • שהם קבע שאין די בעשר דקות לדיון בתיק תביעה קטנה והסב לכך את תשומת ליבו של מנהל בתי המשפט, יגאל מרזל.
  • שופטת שלום לא העירה בתקיפות מספקת לתובע שהתבטא בצורה בוטה ומתלהמת כלפי הנתבע, אשר חש מאוים בשל כך.
  • שהם דחה שתי תלונות על-רקע הקורונה: האחת על הוראה לעורכת דין לעטות מסכה ולהציג אישור רפואי אם אין ביכולתה לעשות זאת, והאחרת - על הוצאת נוכחים מהאולם כאשר מספרם עלה על הקיבולת המותרת.
  • שופט שלום השקיע מאמצים גדולים מדי לפשר בין ראש רשות מקומית לבין מי שקדם לה ואשר הגיש תביעה דיבה נגדה, שכן נוצר רושם של לחץ בלתי ראוי לקבל את הצעתו.
  • שופט השתתף במאמצים להשכין שלום במקום מגוריו [במגזר הערבי - א.ל] לאחר אירועי אלימות, ושהם אומר שמניעיו החיוביים לא הצדיקו הפרה של כללי האתיקה האוסרים זאת. לא היה מקום שהוא יגיע לפגישה בבניין המועצה המקומית, יציע להוציא מנשר שיקרא להרגעת הרוחות וישתתף בפגישה בביתו של אחד הצדדים כאשר כל הנוכחים הם חברי אותה מפלגה.
  • שופט בבית המשפט העליון [חנן מלצר - א.ל] נתן החלטה בבקשה למעלה משלוש שנים לאחר שהוגשה. שהם הסתפק בהערה זו, לנוכח הסבריו של השופט ובכללם העובדה ששימש פעמיים כיו"ר ועדת הבחירות המרכזית.
  • עיתונאי שניהל הליך מול רעייתו לשעבר בבית משפט למשפחה ניסה למעשה לאיים על השופטת בכך שיפרסם פרטים מתוך הדיון. שהם דחה את התלונה נגד החלטתה לפסול את עצמה מהמשך הטיפול בתיק.
  • שהם הצטרף לביקורת שמתחה הנשיאה אסתר חיות על שופטת שלום אשר דנה בתיק למרות שנטלה חלק פעיל בהליך גישור שנועד להביא להסדר טיעון.
  • שופט לא גילה, כנדרש, שהוא ייצג בעבר עירייה כאשר הועברו לטיפולו תיקים הנוגעים לה. הוא ביקש ממרזל לבחון יצירת מנגנון יעיל ומהיר, אשר יאפשר לשופט לקבל מראש מידע על הליכים בהם ייצג בעבר בעלי דין.
  • שופט עבודה איזורי [יוחנן כהן - א.ל] העתיק את רוב פסק דינו, ללא ציטוט או הפניה, מסיכומי הנתבעת ומהחלטות קודמות שניתנו בהליך.

נציבות תלונות הציבור על שופטים / דין וחשבון שנתי לשנת 2021
תאריך:  08/06/2022   |   עודכן:  08/06/2022
+הרב יוסף גרר דיינים למחלוקת פוליטית
17:00 08/06/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

דוחה את הטענה לפיה הרב הראשי דומה לנשיאת בית המשפט העליון: כעת הוא אינו נשיא בית הדין הגדול, מדובר במחלוקת פוליטית ועמיתיו ודאי שאינם "ראשי המערכת"  ▪  דוח הנציבות מגלה: דיין איזורי נפגש בביתו עם בני זוג שענייניהם עלולים להגיע לבית הדין

שהם והרב יוסף. לא הפנים החלטות קודמות [צילום: דוד כהן/פלאש 90 ואיציק וולף]
+18% מן התלונות על שופטים היו מוצדקות
16:59 08/06/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

שהם מפנה את תשומת הלב לגידול במספר התלונות על שופטי משפחה - למרות הירידה במספר התלונות המוצדקות - ולעלייה המשמעותית במספר התלונות המוצדקות על התמשכות ההליכים

נדרשות יותר סבלנות ורגישות

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השופטים בתיק רצח כתבו החלטות בזמן העדויות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר המשפט
איתמר לוין
שהם מפנה את תשומת הלב לגידול במספר התלונות על שופטי משפחה - למרות הירידה במספר התלונות המוצדקות - ולעלייה המשמעותית במספר התלונות המוצדקות על התמשכות ההליכים
יצחק דנון
איתמר לוין
טוען שפרטים מתוך השלמת החקירה של הדס קליין בשלהי 2021 פורסמו בתקשורת - למרות שעד היום אינם מצויים ברשות ההגנה    מצטט מזכר של אחד החוקרים שאמר לקליין: "יש צפי שיהיה פרסום נרחב בכלי התקשורת"
איתמר לוין
אלרון: "בית משפט זה התריע, פעם אחר פעם, על הצורך בחקירה הוגנת בהתאם למצוות הדין והפסיקה. אולם, למרבה הצער אנו שבים ונתקלים במקרים בהם נופל פגם של ממש בהתנהלות גופי החקירה"    ביקורת על פגיעה של המשטרה בזכות ההיוועצות של אדם שרצח את אשתו
מחלקה ראשונה
ביקורת חריפה של נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה, רון שפירא, על בא-כוחו של אסיר - שהגיש עתירה בבקשה לאפשר לו לבקר את בנו החולה, אשר שוחרר מבית החולים חמישה ימים לפני כן    השופט נמנע מציון שמו של עורך הדין המייצג    בדיקת News1 מעלה כי המדובר בעו"ד מחמוד נעאמנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il