X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שיטת השכר של נהגי המשאיות סגרה את המדינה הנהג שנרדם משתכר שכר מינימום ועובד סביב השעון כדי לגמור את החודש
▪  ▪  ▪
המשאית שחסמה את התנועה בכביש החוף [צילום: פלאש 90]
כדי להגיע לשכר של 7,000 שקל נאלצים רוב הנהגים לעבוד 15-12 שעות ביום. נהגים שמסרבים לעבור את הגבול של 12 שעות, מקבלים מיידית הודעה כי הם לא מתאימים ומפוטרים מעבודתם

בחברות הובלה רבות אין הקפדה על תקנות הבטיחות, והן אף לוחצות על הנהגים לעבור את מספר השעות המותר ביום כדי להגדיל תפוקות

אלפי מכוניות עמדו אתמול (יום א', 21.2.10) שעות ארוכות בפקק של המדינה, לאחר שמשאית התהפכה בכביש 2 ליד חבצלת השרון. מהדורות החדשות עסקו בעיכוב בכבישים, והביאו תמונות מהמשאית ששפכה את תכולתה על הכביש.
אבל אף אחד לא שואל כמה משתכר נהג משאית מקצועי, שכל טעות שלו עלולה לגרום לנזק של מיליוני שקלים. הנהג, שלפי הודעת המשטרה נרדם על ההגה, הוא אחד מתוך 30 אלף נהגי משאיות ששכרם הבסיסי שווה לשכר המינימום, ונאלצים בשל כך לעבוד שעות ארוכות ולסכן את עצמם ואת שאר המשתמשים בכביש.
שיטת השכר הנהוגה בענף ההובלות בישראל מנוגדת למה שמקובל באירופה, שם עובדים הנהגים 48 שעות שבועיות. בישראל, השיטה מבוססת על תשלום שכר בסיסי נמוך ותוספות המבוססות על פרמיות. כדי להגיע לשכר של 7,000 שקל נאלצים רוב הנהגים לעבוד 15-12 שעות ביום. נהגים שמסרבים לעבור את הגבול של 12 שעות, מקבלים מיידית הודעה כי הם לא מתאימים ומפוטרים מעבודתם.
מזה חודשים שנהגים זועקים "הפרמיה הורגת אותנו". נהגים מסבירים שהם נרדמים על ההגה. המצב בענף הוא מצב של אנרכיה. רוב החברות אינן מכבדות את הוראות ההסכם הקיבוצי, אינן משלמות אש"ל ולא מפרישות לפנסיה. בחברות הובלה רבות אין הקפדה על תקנות הבטיחות, והן אף לוחצות על הנהגים לעבור את מספר השעות המותר ביום כדי להגדיל תפוקות. נהגים שעובדים שעות ארוכות הם פצצות מתקתקות על הכביש.
הסיבה לכך היא השיטה שמנהיגות החברות והיעדר אכיפה של חוקי התנועה ותקנות הבטיחות. הנהגים הם הקורבנות של שיטה זו, שיש להעבירה מן העולם.
ארגון העובדים מען, המאגד נהגי המשאיות, דורש לשים קץ למצב זה. שכר הנהגים חייב להיות בנוי על יציבות ולפי שעות עבודה בלבד. כאשר השכר לא יהיה בנוי על פרמיה אלא על שעות - יוכלו נהגים לעבוד בהסדרים סבירים שהיו מונעים תאונה כמו זו שהתרחשה אתמול בבוקר.

תאריך:  22/02/2010   |   עודכן:  22/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הגורמים האמיתיים לפקק הענק בכביש החוף
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
תודה לכותב המאמר. ל"ת
איתן ק.  |  22/02/10 17:45
2
תחקירן, כך לא עושים תחקיר.....
דורון לאופר  |  22/02/10 20:41
3
הסיבה העיקרית למחדל השערוריתי
בוש ונכלם  |  23/02/10 00:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
הצד החיובי בתופעת הטוקבקיסטים מטנפי-הרשת: הם הגיבו, מחו ולחצו - וזוכה "רוקדים עם כוכבים" מייקל לואיס שהשתמט - מתגייס
איתן קלינסקי
החברה מבטלת את החלטות ביהמ"ש וועדת העבודה בכנסת, ומתנהגת בבריונות ע"י שכירת בריונים שיכו את הפועלים המפגינים נגד ביטול זכויותיהם
הרב א. אבינר, הרב ז. קרוב, הרב י. וסרמן
כיצד, אם בכלל, יש לחגוג מסיבות פורים בישיבות תיכוניות ובאולפנות    האם מותר לחקות רבנים או לצחוק עליהם, ואם כן - באיזו מידה?
ד"ר אברהם בן-עזרא
האינטרפול חושף את שאיפותיו ברבים: הוא בעד קיומם ופעולותיהם של טרוריסטים, ונגד מחסליהם    זאת, במקום לצל"ש את ה-11
גד גזית
אם דבריך נועדו להעניק ממד אמיתי לניסיון המרי כביכול של עו"ד קורב - ספק אם תהיה בכך תועלת של ממש    תגובה למאמרו של עו"ד אביגדור פלדמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il