X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  נאומים
דברי ראש הממשלה בפתח מסיבת העיתונאים בנושא הרפורמה בתחבורה [ח' באדר תש"ע, 22.02.2010]
▪  ▪  ▪

אני שואל את עצמי מעת לעת מדוע אזרחי ישראל לא יכולים ליהנות ממה שנהנים אזרחי מדינות אחרות בחוץ לארץ. אתה בא למדינות מפותחות כמו שלנו, וחלקן אפילו פחות מפותחות, ואתה יכול לנוע במהירות בכבישים, וברשת רכבות, ולהגיע ממקום למקום במדינות שהן גדולות משלנו בהרבה.
במדינת ישראל אתה תקוע בפקקים על הכבישים. פעמים רבות לאזרחים פשוט "נגמר הכביש". אתה מגיע אחרי משאית ואתה לא יכול לנוע. יש גם כבישים שהם פחות בטיחותיים בדרום ובצפון וקורים אסונות מחרידים. אני שואל את עצמי מדוע הדבר הזה חייב להימשך ככה, שנה אחר שנה, עשור אחר עשור. אני חושב שזה לא צריך להיות ככה.
הגיע הזמן לשנות את זה ולהפוך את מדינת ישראל למדינה של המאה ה-21, עם רשת תחבורתית מודרנית של כבישים מהירים ורכבות. זו בעצם ההצעה של תוכנית "מחבר-ישראל", נתיבי ישראל, בהם אנחנו פשוט מחברים את הארץ. המדינה שלנו היא אחת מהמדינות הקטנות בעולם. אין שום סיבה שנחיה פה עם רשת מיושנת של תחבורה, כשאנו יכולים בנקל בתכנון רב-שנתי להפוך את המדינה לאחת המדינות המתקדמות, המחוברות, המרושתות בעולם.
הדגש הוא על המילה רשת תחבורה מהירה ברחבי הארץ. אנחנו צריכים להיות מסוגלים לעלות על כביש בקריית שמונה ולנסוע ללא רמזור עד דרום הארץ. באותה מידה אנחנו צריכים להיות מסוגלים לעלות על רכבת בכל מקום בארץ ולהגיע לכל חלקיה. הדבר הזה נעשה במדינות אחרות שהן הרבה יותר קטנות מאיתנו. משום מה הדבר מתעכב ומתעכב במדינת ישראל.
אני חושב שהרישות של הארץ ברשת תחבורה ארצית זה הרעיון הראשון והמכונן של מה שאנחנו עושים כאן. לדבר הזה יש שתי השלכות מיידיות - השלכה חברתית והשלכה כלכלית.
ההשלכה החברתית היא צמצום פערים ומתן שוויון הזדמנויות חברתי, משום שבבת אחת אנחנו מקרבים את הנגב ואת הגליל למרכז הארץ, ואת מרכז הארץ לנגב ולגליל. אנחנו מאפשרים לאנשים לנוע וגם לגור ולעבוד במקומות השונים, ולהתנייע במהירות.
המרחקים בארץ אינם גדולים. אנחנו בסופו של דבר נגיע למצב שרוב אזרחי ישראל יחיו בטווח של שעה מת"א, והשאר יגורו כמעט כולם בטווח של שעתיים. אלו מרחקים קטנים, והדבר הזה מייצר אינטגרציה חברתית, הוא סוגר פערים. הוא מייצר מדינה אחת במקום שלוש מדינות - מדינת גוש דן, עם אולי איזו שלוחה בירושלים, מדינת הנגב ומדינת הגליל. אנחנו רוצים מדינה אחת שיש בה שוויון הזדמנויות לכולם.
הדבר השני זה המנוע הכלכלי רב העוצמה שאנחנו מקבלים ע"י פתיחת הצפון והדרום לפיתוח, גם באמצעות הכבישים המהירים והרכבות, גם באמצעות הפתיחות של הקרקע, דבר שכבר ביצענו, גם באמצעות דבר נוסף שיגיע בקרוב מאוד וזה הרפורמה בחוקי התכנון והבנייה כדי לצאת מהמצב שבישראל הכל תקוע ופקוק.
אני רוצה בקיצור נמרץ להראות לכם את שלבי ההתפתחות של החזון הזה. עד 2004 היינו ברשת תחבורתית של חדרה וגדרה. היינו בפרוזדור צר לאורך כביש החוף, שבו היה כביש מהיר אחד עם שדירה שנייה שהוקמה. אבל למעשה השדרה התחבורתית, שהיא פחות או יותר מודרנית, הייתה מוגבלת לשרוול הצר והקצר הזה.
משנת 2004, עם כניסתי לאוצר, עד שנת 2010 התווינו תוכנית תחבורתית שפרסה את השדרה של חדרה-גדרה, הביאה אותה עד יוקנעם והביאה אותה עד בית קמה. אתם יכולים לבחון את הדבר הזה היום באמצעות כביש 6 וגם בפריסה נוספת של תחבורה. זה מה שנעשה עד היום.
היום אנחנו מדברים על שני שלבים נוספים:
בעשור הקרוב הרחבת ופריסת רשת התחבורה לכרמיאל, לבית שאן, לבאר שבע, כמובן גם לצומת כברי ולנהריה דרך כביש 6. כלומר אנחנו פורסים גם את רשת הכבישים המהירים והרכבות עמוק לתוך הגליל וגם לבאר שבע ואף דרומה מבאר שבע. את זה אנחנו עושים מייד. אנחנו מוציאים לפועל תוכניות שהן זמינות, ובמקביל אנחנו עורכים גם תכנון מפורט, שיאפשר לנו בעשור הבא לפרוס רשת של רכבות מקריית שמונה עד אילת.
אלו תהליכים שמתבצעים, אנחנו לא מעכבים שום דבר בחזון הזה, אנחנו מתקדמים צעד צעד. ההקצאה הכספית כרגע מתייחסת לעשר השנים הקרובות, אבל למעשה אנחנו מכינים את התשתית להשלמת הרשת הארצית גם בעשור הבא.
אני מראש אומר לכם שיכול להיות מאוד שאנחנו נחליט לקצר את התהליך, שזה לא יקח 20 שנים. זה יכול לקחת 15 שנים ואפילו פחות. אנחנו כרגע יוצאים לדרך, ותוך ארבע שנים תושלם כל פעולת התכנון המפורטת. באותה עת אנחנו נחליט לגבי מה שקורה מעבר ל-2010, ויכול להיות שהתוכנית הזאת תתכווץ.
בכל מקרה, במה שאנחנו מציגים היום, בעשור הזה ובעשור הבא, מדינת ישראל תהיה מרושתת בכבישים מהירים וברכבות, ואני חושב שזו בשורה לכל אזרחי ישראל, גם בקירוב הפריפריה, גם ביצירת מנוע כלכלי, גם ביצירת שוויון הזדמנויות חברתי לכולם, וגם במתן אפשרות לאזרחי ישראל ליהנות ולא להתייסר בכבישי ונתיבי התחבורה בארץ.

תאריך:  22/02/2010   |   עודכן:  22/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לנסוע ללא רמזור מקריית שמונה עד הדרום
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לאילת לא לקירית שמונה כן
נחום שחף  |  23/02/10 08:12
2
צריך לזכור שביבי טס במסוק !
נהג מקצועי  |  23/02/10 17:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה (בוגי) יעלון
דברי השר לנושאים אסטרטגיים בכינוס ירושלים    [ג' באדר תש"ע, 17.02.2010]
בנימין נתניהו
דברי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בכינוס ירושלים    [ג' באדר תש"ע, 17.02.2010]
רונית גדיש
הרצאה ביום עיון "הטקסט העברי הלכה למעשה" [י"א בשבט תש"ע, 26.1.2010]
שלי יחימוביץ'
נאום חברת הכנסת במליאת הכנסת בנושא מינויה של גליה מאור לדירקטורית בבנק לאומי    [כ"ה בשבט תש"ע, 09.02.2010]
בנימין בן-אליעזר
נאום שר התעשיה, המסחר והתעסוקה בכינוס 100 החברות המשפיעות במגזר החרדי    [כ"ג בשבט תש"ע, 07.02.2010]
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il