X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משה טור פז, יואב קיש [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
דמי חסות, יידוי אבנים והתעללות בחסרי ישע - השרים תומכים בהחמרת ענישה
ועדת השרים לחקיקה מביעה תמיכה בשורה של הצעות חוק פרטיות, לרבות כאלה העוסקות בתחום מצב ביטחון הפנים

ועדת השרים לענייני חקיקה, מביעה (יום א', 19.6.22) תמיכה בשורה של הצעות חוק פרטיות, לרבות כאלה העוסקות בתחום מצב ביטחון הפנים.
  • הצעת חוק איסור הלבנת הון (תיקון - איסור גביית דמי שמירה בלא רישיון) של הח"כים מירב בן ארי, עמיחי שיקלי, אבי דיכטר, אופיר סופר, יעקב אשר, צבי האוזר, יואב קיש ואח'. הצעת החו קמתייחסת לתופעת גביית דמי החסות ("פרוטקשן"). שיטת הפעולה של ארגוני החסות אינה נופלת בגדרי עבירת סחיטה באיומים. עברייני החסות מתפקדים לרוב כ"מארגני שמירה". אולם במצב דברים שבו חברת השמירה מעסיקה מארגן שמירה ללא רישיון או שומר שאינו בעל רישיון, היא למעשה עוברת על החוק לרישוי שירותי שמירה. כדי לפגוע בתמריץ הכספי של גובי דמי החסות, ליטול מידיהם את הכספים שנגבו ולהענישם בחומרה, מוצע להעלות את תג המחיר של עבירה זו - ענישה של עד עשר שנות מאסר על עבירת הלבנת הון, וחילוט הכספים שנגבו כדמי חסות.
  • הצעת חוק התמודדות עם תופעת נטילת דמי חסות של ח"כ שרן השכל - תופעת נטילת דמי חסות הפכה למכת מדינה, אך כיום אין בישראל חוק שקובע ענישה או הגדרה ייחודית לנטילת דמי חסות, עובדה שמקשה על מיגור התופעה. כך למשל, ישנה תופעה רווחת של תת-דיווח בכל הנוגע לעבירות הנוגעות לנטילת דמי חסות. מוצע לחוקק חוק שיגדיר את הפעולה העבריינית של נטילת דמי חסות כעבירה שבצידה עונש מאסר חמור ועונש מינימום, לקבוע שהמעשה מהווה עוולה אזרחית ולתת כלים בידי רשויות החוק לפי חוק איסור הלבנת הון וחוק מאבק בארגוני פשיעה, לטיפול בתופעה. כמו-כן, מוצע להחיל זכויות המעוגנות בחוק זכויות נפגעי עבירה, התשס"א–2001 גם על נפגעי עבירת נטילת דמי חסות.
  • הצעת חוק העונשין (תיקון - קביעת עונש מינימום לעבירות יידוי אבנים) של ח"כ קטי שטרית - לנוכח עלייה משמעותית מספר פיגועי הטרור מסוג ידויי אבנים וזריקת בקבוקי תבערה באזור יהודה ושומרון, מוצע לקבוע בחקיקה רף ענישת מינימום למבצעי פעולות אלו, בגובה חמישית מהעונשים המרביים שנקבעו לאותן עבירות.
  • הצעת חוק הבנקאות (רישוי) (תיקון - ועדה לבחינת סגירת סניפי בנק) של ח"כ יבגני סובה ואח' - בשנים האחרונות, התאגידים הבנקאיים (בנקים) בארץ ובעולם סוגרים את סניפיהם הפיזיים בקצב מהיר, ומגבילים את אפשרות לקוחותיהם לקיים תקשורת ישירה עם בנקאי. אזרחים ותיקים נפגעים מהמהלך כי הם מתקשים להסתגל להתפתחויות הטכנולוגיות. בהצעת חוק זו מוצע להעביר את סמכות ההחלטה על סגירת סניפי בנק לידי ועדה שתורכב משלושה חברים: נציג המפקח על הבנקים, נציג שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים ונציג המועצה הישראלית לצרכנות.
  • הצעת חוק שירות המדינה (מינויים) (תיקון - מתן העדפה למשרתים בהעדפה מתקנת) של חברי הכנסת אופיר ועמיחי שיקלי - כיום, דווקא בני המיעוטים שהתנגדו לשירות צבאי, שהסיתו או תמכו באי ההשתלבות, הם אלה הנהנים מיתרון בקבלה למשרות ציבוריות על פני בני עדתם שכן שרתו, מפני שהמשרתים הצטרפו מאוחר יותר לשוק העבודה. מטרת התיקון היא עידוד קבלה לעבודה בשירות המדינה של בני הקבוצות הזוכות לייצוג הולם אשר שרתו בשירות סדיר או בשירות לאומי, כמוגדר בחוק קליטת חיילים משוחררים.
  • הצעת חוק הסדרת העיסוק במקצועות הבריאות (תיקון - הסדרת מקצוע הרנטגנאות והדימות) של אימאן ח'טיב יאסין ושורת חברי כנסת - מטרתה של הצעת חוק זו להסדיר את מקצוע הרנטגנאות והדימות בחוק הסדרת העיסוק במקצועות הבריאות, כפי שהוסדרו מקצועות פרא-רפואיים רבים, כמו ריפוי בעיסוק, פיזיותרפיה, קלינאות תקשורת ותזונה.
  • הצעת חוק המקרקעין (תיקון - מנגנון שבת למשאבת מים) של יעקב אשר ושורת חברי כנסת - החוק קובע איזונים מתאימים בו כל בעל נכס יכול לעשות שימוש ברכוש המשותף מבלי לפגוע בשימושים של בעלי נכסים אחרים. בחוק נקבע הסדר למעליות שבת ולמנגנון תאורה בשבת, כשהסדרים אלו מאפשרים לדיירים בבית המשותף להשתמש במעלית או בתאורה על-ידי התקנת מנגנון שבת. אולם דיירי בניינים בהם מותקנת משאבה חשמלית ניצבים בפני בעיה שכן בפתיחת ברז המים בדירתם, הם מפעילים את המשאבה החשמלית שאסורה בהפעלה בימי שבת. מוצע לקבוע הסדר שבת למשאבות המים בבנייני מגורים בדומה להסדר הקיים בחוק לגבי מעליות שבת ומנגנוני תאורה, המאפשר התקנת משאבות מסוג זה על חשבונו של דייר הרוצה בכך, בלא צורך בהסכמת בעלי הדירות האחרים.
  • הצעת חוק למניעת העסקה בתחום החינוך והטיפול של אדם שהורשע או שמואשם בתקיפה או בהתעללות בחסר ישע של ח"כ אופיר כץ - מתעללים בתינוקות, פעוטות וקשישים חסרי ישע מקבלים עונשים מקלים וחלק מן המטפלים שהתעללו חזרו לעבוד בתחום החינוך והטיפול וביצעו פעם נוספת תקיפה או התעללות. מוצע לאסור על אדם שהורשע או הואשם, בתקיפת קטין, בהתעללות בקטין או בתקיפת זקן, לעסוק בתחומי החינוך והטיפול, וזאת בלבד שלא זוכה מאשמה או התבטל כתב האישום.
  • הצעת חוק הרבנות הראשית לישראל (תיקון - ייצוג הציבור באסיפה הבוחרת) - ח"כ משה טור פז מבקש לתקן את חוק הרבנות הראשית באופן שיחליש את השפעת הרבנים בה, כך שהרכב החברים באסיפה הבוחרת ישקף בצורה הולמת, כלשונו, את החברה הישראלית. הוא מציע להרחיב את תנאי הכשירות להיבחר למועצת הרבנות הראשית, למנוע בחירת רב ראשי שאינו דיין לשמש בתפקיד נשיא בית הדין הרבני הגדול, ולהסדיר את משכורת הרבנים הראשיים בהחלטת הכנסת.
  • הצעת חוק התקשורת (בזק ושידורים) (תיקון - חובת בעל רישיון להעברת תכני חוזי-שמע להפקה או רכישה של הפקות מקומיות) של חברות הכנסת אמילי מואטי ואבתיסאם מראענה - כיום גם גורמים שאינם בעלי תשתית יכולים להציע לציבור הרחב שירותי טלוויזיה רב-ערוצית על גבי תשתית רשת האינטרנט ("שירות OTT" – Over The Top המאפשר צריכת תכנים שאינם מוגבלים למכשירי קלט של חברות ספציפיות, אינם דורשים חיבור לתשתיות פיזיות, וניתן לצרוך בהם שירותי תוכן ספציפיים על-פי בחירת המשתמש ולא על-פי היצע מוגבל שנקבע מראש ומשודר בזמנים קבועים מראש על-ידי הספק). האסדרה הקיימת כיום בחוק התקשורת (בזק ושידורים) המסדירה את שוק הטלוויזיה הרב-ערוצית למנויים, ומופקדת בעיקרה בידי המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לווין, חלה כיום רק על מי שמשדר באמצעות תשתית כבלים או לווין, ואינה חלה על אותם שחקנים חדשים המציעים את שירותיהם על גבי האינטרנט. ועדת פילבר המליצה בזמנה על עידוד כניסה של שחקנים חדשים לשוק השידורים, עידוד יצירה מקומית, ובחינת המשמעויות של הגידול בשירותי תוכן המסופקים באמצעות האינטרנט, לרבות המעבר של תקציבי פרסום לאתרי אינטרנט ורשתות חברתיות, והשלכות של אלה על השידורים הממומנים באמצעות פרסומת והשידורים הרב-ערוציים בתשלום. עם זאת, האסדרה האמורה לא הותאמה לשינויים הדרמטיים הרבים שחלו בשוק התקשורת, ולכניסת השחקנים החדשים לתחום השידורים.
הצעת חוק זו באה להחיל אסדרה רוחבית על כלל השחקנים הפועלים בשוק השידורים ביחס לחובתם להפריש אחוז מסוים מתקציב הכנסותיהם השנתיות הכוללות להפקה או רכישה של הפקות מקומיות.

תאריך:  20/06/2022   |   עודכן:  20/06/2022
+ההצבעה על התפזרות הכנסת צפויה להידחות לשבוע הבא
14:10 20/06/22  |  עידן יוסף

בעקבות האפשרות שניר אורבך לא יצביע בעד התפזרות הכנסת, נראה כי הוחלט לדחות את הצעת החוק בנושא לשבוע בהא.

+ביטון יצביע בעד מענקי האומיקרון
12:57 20/06/22  |  עידן יוסף

ח"כ מיכאל ביטון מוריד את גובה העימות בתוך הקואליציה: החליט להצביע בעד חוק המענקים לעסקים שנפגעו בגל האומיקרון (כאן חדשות). למרות זאת, לא יובא היום הנושא להצבעה במליאה. גנץ דוחק בביטון לסיים את העיצומים (גלובס).

+אושר בוועדת הכלכלה: סמכויות הפקחים העירוניים יורחבו
12:53 20/06/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

בין היתר יוכלו הפקחים לאכוף עבירות אי-חבישת קסדה, רכיבה מתחת לגיל 16 או ללא הכשרה, איסור הרכבה, איסור רכיבה בניגוד לסימון בשביל אופנים באופן שיכול לסכן את המשתמשים ואי ציות לתמרור אין כניסה לאופניים

[צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+גורמים בקואליציה: התקדמות במגעים מול גנאים
12:42 20/06/22  |  עידן יוסף

גורמים בקואליציה מדווחים על התקדמות במגעים מול מאזן גנאים. אופטימיות זעירה באשר לאפשרות שבכל זאת יפרוש בקרוב מהכנסת (חדשות 12).

+לראשונה מקום המדינה: אושרה הכרה באחים שכולים
11:13 20/06/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

חוק חדש יעניק הכרה, מעמד והטבות לאחים - כחלק מהמשפחה השכולה  ▪  יו"ר הוועדה אפרת רייטן-מרום: לראשונה, מכירה המדינה במעמדם, בתרומתם ובחשיבותם של האחים השכולים

[צילום: AP]
+בליכוד זועמים על גפני: מחבל באינטרס המחנה הלאומי
01:03 20/06/22  |  עידן יוסף

בכירים בליכוד זועמים על ח"כ משה גפני, שדן עם ח"כ ניר אורבך בהקמת ממשלה חלופית. "הוא מחבל, גם אם לא בכוונה, באינטרס של המחנה הלאומי". לשיטתם, גפני גורם לאורבך שלא להצביע בעד פיזור הכנסת אלא לתמוך בממשלה חלופית בכנסת הנוכחית (JDN).

+האופוזיציה החליטה: החוק להתפזרות הכנסת יובא להצבעה
00:23 20/06/22  |  עידן יוסף

בלחץ יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', הוחלט באופוזיציה להניח את הצעת החוק להתפזרות הכנסת על שולחנה של הכנסת. נשיאות הכנסת צפויה להכניסה לסדר היום השבועי, אך ככל שתראה האופוזיציה שאין לו רוב וניר אורבך עשוי להצביע נגד, היא תוכל למשוך אותה ברגע האחרון.

+חוק להתפזרות הכנסת יוביל להסרת התנגדות לחוק הנאשם
20:55 19/06/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

אחרי גישושים כושלים מול הליכוד מנסה שקד להתקרב לסער ולהסיר את התנגדותה מחוק הנאשם ככל שיעלה החוק להתפזרות הכנסת  ▪  בקואליציה מבקשים מ‎ראש הממשלה להעלות להצבעה את החוק לאיסור כהונת נאשם כראש ממשלה, אך בנט אמר לשותפיו בתגובה כי העלאת החוק תוביל מיד לנפילת הממשלה

סער ושקד. ציר חליפי? [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אביר קארה / Abir  kara  אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אופיר סופר / Ofir  Sofer  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון טל / Alon  Tal  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אבידר / Eli Avidar  אלי כהן / Eli Cohen  אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי לסקי / Gaby  Lasky  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  הלבנת הון  המועצה הישראלית לצרכנות / .Israel Consumer Council  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  חיים ביטון / Haim Biton  חיים כץ / Haim Katz  חמד עמאר / Hamad Amar  טור פז משה  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יבגני סובה / Yavgeni Sova  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon  יוסף שיין / Shain Yossi  יועז הנדל / Yoaz  Hendel  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יחיאל משה טרופר / Yehiel  Tropper  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור מגן תלם / Limor Magen Telem  מאזן גנאים / Mazen  Ghanem  מאי גולן / May  Golan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  מתן כהנא / Matan  Kahana  נחמן שי  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  נירה שפק / Nira  Shpak  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סימון דוידסון / Simon Davidson  סלאלחה עלי / Salalha Ali  סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עידן רול / Roll Idan  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  פטין מולא / Patin  Mula  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  צביקה (צבי) האוזר / Zvika Hauser  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרן השכל / Sharren Haskel  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דמי חסות, יידוי אבנים והתעללות בחסרי ישע - השרים תומכים בהחמרת ענישה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 24
עידן יוסף
אחרי גישושים כושלים מול הליכוד מנסה שקד להתקרב לסער ולהסיר את התנגדותה מחוק הנאשם ככל שיעלה החוק להתפזרות הכנסת    בקואליציה מבקשים מ‎ראש הממשלה להעלות להצבעה את החוק לאיסור כהונת נאשם כראש ממשלה, אך בנט אמר לשותפיו בתגובה כי העלאת החוק תוביל מיד לנפילת הממשלה
מירב ארד
הסביר: "ככל שהמשכנתה מרוכזת במקום אחד - הסיכון קטן ולא גדל. כאשר אדם לוקח הלוואת מכל מיני מקומות זה מגדיל את ההחזר החודשי וגם את הסיכון"    היו"ר ביטון: "יש אי-שוויון חמור: משתתפי תוכניות ממשלתיות נהנים מ-75% מימון משכנתא ביחס לשווי הדירה בשוק ולא ביחס לתשלום בפועל"
מירב ארד
מנכ"ל מפעל הפיס: "בפעילות הפיס והטוטו הסיכון הוא ש-2 עד 4 אחוז מהמהמרים יפתחו התמכרות, אך אם השוק יהיה ללא פיקוח הסיכון יגיע ל-15%. אם נבטל את הצ'אנס לא ירדו אחוזי המכורים. ואיך אני יודע את זה? משום שעובדתית - ביטול מכונות המזל והקינו, שאנחנו מברכים עליהם, לא הביאו לשום ירידה"
איציק וולף
אמר בישיבת סיעת ימינה בשבוע שעבר כי אם לא יאושרו תקנות יהודה ושומרון בשבועיים הקרובים - תתפרק הקואליציה    באופוזיציה צפויים להעלות לקראת סוף החודש הצעה לפיזור הכנסת בתקווה שח"כ אורבך יתמוך בה
עידן יוסף
צפויה לתמוך הן בפיזור הממשלה והן בחוק הנאשם אם יעלו להצבעה    אבידר מאשים את בנט בתקיעת החוק שימנע מנתניהו להיות ראש הממשלה    הפגנה חריגה בעד הממשלה, שעיקר משתתפיה היו אנשי שמאל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il