X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
צד"ל
בהתחשב במצוקה הכלכלית של יוצאי צד"ל
אושרה החלטת הממשלה לסיוע ליוצאי צבא דרום לבנון
במסגרת ההצעה, אושר כי יוצא צד"ל יקבל סיוע כספי לדיור בסכום חד-פעמי של 550,000 ש"ח, אשר יינתן במענק לכל אחד מהזכאים בין השנים 2022-2026, בהתאם למדרג שיקבע צוות בין משרדי שיוקם לטובת חלוקת המענק

הממשלה אישרה (יום א', 26.6.22) את ההחלטה בדבר סיוע ליוצאי צבא דרום לבנון (צד"ל), כחותמת לתהליך ממושך שהחל בצה"ל לפני כארבע שנים. ההצעה הובאה לאישור הממשלה מתוך הוקרה עמוקה לפועלם של יוצאי צד"ל כתף לכתף עם לוחמי צה"ל בעבור מדינת ישראל, ובהתחשב במצוקה הכלכלית של מרביתם ובפרט בנושא הדיור.
במסגרת ההצעה, אושר כי יוצא צד"ל יקבל סיוע כספי לדיור בסכום חד-פעמי של 550,000 ש"ח, אשר יינתן במענק לכל אחד מהזכאים בין השנים 2022-2026, בהתאם למדרג שיקבע צוות בין משרדי שיוקם לטובת חלוקת המענק. מדובר בפתרון למצוקת דיור של כארבעה מאות משפחות שלא קיבלנו מענה בעת הגעתם לישראל. הסיוע יינתן רק למי ששירת בצבא דרום לבנון על-פי הוראות חוק צד"ל או לבן זוג של יוצא צד"ל שנפטר, ובלבד שהם מתגוררים בישראל.
הצעת ממשלה זו היא חלק מתהליך מתמשך, אשר החל לפני כארבע שנים בהקמת צוות צה"לי שעניינו מתן מענה לפערים שנוצרו בקליטתם של לוחמי צד״ל בישראל, בראשות אלוף איתי וירוב. המאמץ נובע מתוך הרצון בעשיית צדק היסטורי ותשלום החוב המוסרי, תוך ראיית חשיבות מתן התנאים לחיים ראויים ומכבדים לאלו שסייעו לנו במשך שנים.
במסגרת התהליך, מופו לאורך השנים האחרונות כלל אנשי צד"ל החיים בארץ, וחודש הקשר עם כלל מפקדי צד״ל תוך גישור ואיחוי הקרע בין מפקדי צד״ל ללוחמים. הוקמה עבורם ועדה מייצגת אשר מיפתה את הפערים המרכזים ובראשם נושא הדיור ללוחמים.
צה"ל הוביל עבודת מטה עם משרד הביטחון ומשרד האוצר ליצירת מודל לתיקון עוול הדיור של יוצאי צד"ל, שתוצאתה בגיבוש הצעת מחליטים שאושרה הבוקר בממשלה, בשיתוף שר הביטחון ושר האוצר.
הצוות הצה"לי עוסק גם בהנצחת המורשת של לוחמי צד"ל. כחלק מכך, נחנכה אנדרטת צד"ל, הוענקה ואת המערכה ללוחמי צד"ל והחלו בתכנון מוזאון למורשת צד"ל והלחימה בלבנון במטולה.
הרמטכ"ל התייחס להחלטה ואמר: ״יש לנו הערכה רבה ומחויבות כלפי אחינו לנשק, חיילי צבא דרום לבנון, שלחמו לצדנו שנים רבות וסיכנו את חייהם. אנו מוקירים את תרומתם להישגי הלחימה בדרום לבנון, ובחלוף השנים לא שכחנו את בני בריתנו וחובתנו המוסרית היא לדאוג להם לחיים ראויים ומכבדים. פעלנו בנושא מזה ארבע שנים ואני שמח שמאמצינו נושאים היום פרי. עוד לא תמה הדרך, אך אנו רואים בצעד זה השג משמעותי ובעל ערך״.
צה"ל רואה חשיבות במתן תנאים ראויים ומכבדים לאלו שסייעו לנו וקשרו את גורלם במדינת ישראל. צה"ל מוקיר את פועלם של לוחמי צד"ל וימשיך לפעול לשמירה על הקשר ולסיוע לאוכלוסייה זו.

תאריך:  26/06/2022   |   עודכן:  26/06/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 איתי וירוב / Itai Veruv
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אושרה החלטת הממשלה לסיוע ליוצאי צבא דרום לבנון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין, יצחק דנון
החברה הבינלאומית תובעת מן החברה הישראלית 10 מיליון שקל, בטענה להפרת פטנט בגרסה הגנרית לתרופה שהיא מוכרת באירופה ובבריטניה במיליארד דולר לשנה    שוק הטרשת הנפוצה הוא החשוב ביותר לטבע - הפועלת למציאת חלופות ל"קופקסון", שהגנת הפטנט עליה הולכת ופוקעת
עידן יוסף
שרת התחבורה אומרת בהתייחסות לשביתה כי בניגוד אליה ולמשרדה הפועלים לשיפור תנאי נהגי האוטובוס, משרד האוצר עדיין לא הבין זאת    הנהגים השובתים: "בתקציב של מאית מעלות מערכת בחירות, שרת התחבורה יכולה להציל את התחבורה הציבורית"
איתמר לוין
קובעת שניתן לנהל מו"מ עם הסתדרות המורים על הסכם שכר - אך במגבלות החלות בתקופת בחירות    מגבלות אלו צפויות למנוע חתימה על הסכם, ולכן לא ברורה התוחלת שבניהול המו"מ
איתמר לוין
יישאל הן על אחריותו המיניסטריאלית כמי שעמד בראש הממשלה בעת האסון אשתקד, והן על מעורבותו בהחלטה להימנע ממגבלות קורונה בהר ועל התעלמותו ממכתבי אזהרה לאורך השנים מפני אסון אפשרי
עידן יוסף
הכי הרבה הרוגים - אבל הם לא נספרים, שוויון בחלוקת דוחות - אבל לא בתשלום הקנסות, הכי הרבה כלי רכב לא תקינים - אבל הם לא יורדים מהכביש, הכי הרבה תאונות - אבל הכי מעט שוטרים    סקירה של הכנסת חושפת את הנתונים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il