X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
ועדת הכלכלה אישרה לקריאה ראשונה:
בעלי קרקע לבניית דירה יחידה יקבל זכאות למענק עבודה
נציג רשות המיסים: במהות אכן יש פה עיוות, שמי שבכל דירה יחידה יכול להיות זכאי למענק ומי שבעל יותר מ-50% בקרקע לא יכול להיות זכאי. הוא הוסיף כי צריך לתקן את העיוות הזה גם לגבי מי שרוכש קרקע לבניית דירה יחידה בפרויקטים של בני ביתך

ועדת הכלכלה אישרה (יום ב',2 27.622) לקריאה ראשונה את ההצעה של ח"כ מיכאל מלכיאלי, לתקן את החוק להגדלת שיעור ההשתתפות בכוח העבודה ולצמצום פערים חברתיים (מענק עבודה). ההצעה שאושרה נועדה לאפשר גם למי שמחזיק בקרקע לבניית דירה יחידה לקבל זכאות למענק עבודה - מס הכנסה שלילי.
היוזם ח"כ מלכיאלי הסביר, כי כיום מי שעומד בקריטריונים לקבלת מס הכנסה שלילי יכול לקבל את המענק גם אם יש בבעלותו דירת מגורים יחידה, בעוד שמי שרכש דירת מגורים יחידה בקבוצת רכישה ובשלב ראשון רק נרשמה הקרקע על שמו - לא זכאי לקבל את המענק. "המדינה לא חושבת שהוא זכאי כי היא חושבת שאם יש בבעלותו קרקע הוא עשיר. איך אני יודע? כי פנו אלי עשרות אנשים כאלה", אמר ח"כ מלכיאלי. הוא הסביר כי הצעתו נועדה לתקן את המצב הזה וגם זכתה לתמיכת הממשלה.
נציג רשות המיסים, ישי פרידמן, התייחס לכך ואמר כי במהות אכן יש פה עיוות, שמי שבכל דירה יחידה יכול להיות זכאי למענק ומי שבעל יותר מ-50% בקרקע לא יכול להיות זכאי. הוא הוסיף כי צריך לתקן את העיוות הזה גם לגבי מי שרוכש קרקע לבניית דירה יחידה בפרויקטים של בני ביתך. עם זאת, בדיון התברר כי את התיקון הזה אפשר יהיה להוסיף להצעה בעת הכנתה לקריאה השנייה והשלישית.
היו"ר ביטון סיכם את הדיון הקצר ואמר כי הוועדה תאשר את ההצעה לקריאה ראשונה, כדי לתקן את העיוות ולסייע לחלשים ביותר הזכאים למענק עבודה. הוא קרא להחזיר את החוק לוועדה בדחיפות, על-מנת שתשלים את הכנתו לקריאה שנייה ושלישית ותתקן את כל העיוותים הנוספים, ובירך את ח"כ מלכיאלי על שהביא את ההצעה רגע לפני פיזור הכנסת.

תאריך:  27/06/2022   |   עודכן:  27/06/2022
+פרסום ראשון: סמוטריץ' הסכים לתמוך בחוק המטרו בתנאי שלא יופעל בשבת
22:54 27/06/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הסיעות החרדיות מתנגדות להצעת החוק, משום שהדבר יהיה "הישג גדול מדי" עבור אביגדור ליברמן. הצעתו של סמוטריץ' מנטרלת הישג שכזה  ▪  השרה מרב מיכאלי מסרבת להצעת הציונות הדתית: "בחוק המטרו אין כל התייחסות לשבת ואין שום סיבה לשנות זאת"  ▪  גם יש עתיד התנגדה

סמוטריץ' בישיבת הסיעה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+אושר בקריאה ראשונה: שכר עובדי סיעות יוחרג מכספי מימון מפלגות
21:07 27/06/22  |  איציק וולף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק אשר מבקשת לקבוע כי תשלומים לעובדי הסיעות לא יהיו חלק מכספי מימון מפלגות. 27 חברי כנסת תמכו בהצעת החוק, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תוחזר לדיון בוועדת הכנסת.
בעקבות השינוי, קנסות או שלילת תשלומים מסיעות בקשר למימון המפלגות לא יוכלו להשפיע על שכר העובדים. יחד עם זאת, וכפי שקבוע כבר בהוראות בדבר מימון תשלומים לצוות הפרלמנטרי, מפלגה תוכל להוסיף לשכר ולתשלומים המשולמים לעובדיה סכומים מתוך מימון ההוצאות השוטפות שהיא מקבלת לפי חוק המימון.
עוד מוצע לשנות את הכינוי של העובדים, ובמקום "עובדי הצוות הפרלמנטרי" לכנותם "עובדי הסיעות". בנוסף, מוצע להרחיב את סמכות יושב ראש הכנסת לקבוע כללים מכוח החוק. עוד מוצע לקבוע כי תחילתו של התיקון המוצע תהיה ביום תחילתם של הכללים החדשים שיקבע יושב ראש הכנסת לפי מנגנון האישור המוצע בהצעת החוק.

+בנט: לא צריך להיות אזרח אחד בדיכאון בגלל ממשלה נבחרת
19:24 27/06/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה נפגש עם פעילי מפלגתו בלשכתו שבכנסת  ▪  הודה לחברי הסיעה שתמכו בהקמת הממשלה  ▪  "כולנו חטפנו קללות, צעקות ושקרים מבוקר ועד לילה. אבל יש לנו עמוד שדרה, והמעשה שאני הכי גאה בו זה מה שעשינו ביחד"

בנט וסגן השר מתן כהנא בכנסת, היום [צילום: אריאל זנדברג]
+קיש: הקואליציה ביקשה שנסכים ל-40 חוקים שלה, ולא הסכימה לשלושה שלנו
18:57 27/06/22  |  עידן יוסף

ח"כ יואב קיש בוועדת הכנסת: "ניסינו להגיע להסכמות, כמעט הגענו להסכמות, לא יכול להיות שהם מבקשים רשימה של 40 חוקים, ולא מסכימים לשלושה חוקים שלנו. אנחנו לא יכולים להסכים לשום דריסה כזאת. אנחנו עדיין רחוקים מהסכמות גם בנושא התאריך.

+הוועדה המשותפת ממליצה להכריז על מצב חרום לשנה נוספת
18:25 27/06/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מאז ההכרזה הקודמת על מצב חרום, השתמשה הממשלה בסמכותה להתקין תקנות שעת חירום פעם אחת לצורך הסמכת שירות הביטחון הכללי לסייע במאמץ הלאומי לצמצום התפשטות זן אומיקרון  ▪  כיום, נותרו 5 חוקים ו-14 צווים שטעונים הסדרה

עידו בן יצחק ורם בן ברק [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+חוק התפזרות הכנסת ה-24 אושר בקריאה ראשונה
17:40 27/06/22  |  עידן יוסף, איציק וולף   |   לרשימה המלאה

53 חברי כנסת אישרו את הצעות החוק להתפזרות הכנסת ללא מתנגדים וללא נמנעים  ▪  שני התאריכים האפשריים לבחירות הכלליות: 25 באוקטובר ו-1 בנובמבר

שידור חי מערוץ כנסת
זה שעולה וזה שיורד. ראש הממשלה החליפי לפיד וראש הממשלה בנט [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+ביטון: כשיקרה אסון ביו"ש פתאום ימצאו ניידות
17:19 27/06/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר ועדת הכלכלה: אי-אפשר לקבל את זה שעל 4.5 מיליון איש ביו"ש אין אף ניידת תנועה בשישי בלילה  ▪  שרת התחבורה מיכאלי: האתגרים מרובים והתקציב הנדרש לא בהישג ידנו - לא עשינו תוכנית מיוחדת לאף אזור בארץ אלא הלכנו לקריטריונים מקצועיים של מוקדי סיכון  ▪  מנכ"ל המשרד לבט"פ: תגברנו את המשטרה אבל זה לא הלך למחוז ש"י  ▪  ח"כ סטרוק: אם היו נתוני אמת אז השרה לא הייתה יכולה שלא להשקיע כספים בכביש יו"ש ומנכ"ל המשרד לבט"פ לא יכול היה שלא להקצות שוטרים

סטרוקץ משטרת התנועה לא קיימת ביו"ש [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+נתניהו נפגש עם אמסלם: "שיחה מצויינת"
16:10 27/06/22  |  עידן יוסף

בליכוד מעדכנים כי "נערכו פגישה ושיחה מצויינת בין נתניהו לדודי אמסלם. הכל מאחור ממשיכים בכל הכוח" (גלובס).

+ליברמן: הציונות הדתית היא מפלגה אנטי ציונית
14:55 27/06/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר ישראל ביתנו: "לא רואה ממשלה חלופית אבל אי-אפשר לפסול שום דבר"  ▪  ח"כ סופר: "התבטאות שנועדה לטשטש את חוסר העשייה ואפס ההישגים"

ליברמן. מעדיף את רע"ם ומרצ [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+בניגוד לנעשה בארה"ב: רפורמת ההפלות של הורוביץ אושרה
14:06 27/06/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

אפשרות להפלה תרופתית בקופות החולים, הסרת השאלות המשפילות ונהלים ארכאיים וביטול החובה להופיע פיזית בפני הוועדה ובפני עובדת הסוציאלית  ▪  התקנות החדשות שאושרו יכנסו לתוקף בעוד כ-3 חודשים

הורוביץ. "הרפורמה תחזק את הזכות של אישה על גופה" [צילום: דוד כהן]
+לבקשת טופורובסקי: ועדת הכנסת יצאה להפסקה
13:07 27/06/22  |  מירב ארד

לבקשת יו"ר הקואליציה ח"כ בועז טופורובסקי, ועדת הכנסת הדנה בקביעת ועדה שתדון בהצעת חוק התפזרות הכנסת ה-24, הוועדה יצאה להפסקה. טופורובסקי ביקש למצות את המו"מ מול האופוזיציה.

+ועדת הכנסת תתכנס בשעה 12:40 לדיון על התפזרות הכנסת
12:03 27/06/22  |  מירב ארד

ועדת הכנסת בראשות ח"כ ניר אורבך תתכנס היום בשעה 12:40, לדון בקביעת ועדה שתדון ב-11 הצעות חוק התפזרות הכנסת ה-24. לסדר היום של הוועדה נוסף בקשת יו"ר הכנסת לשינוי שעת פתיחת מליאת הכנסת היום, וכן בקשה להקדמת הדיון להצעת חוק יסוד: הממשלה (תקופה מירבית לכהונה בתפקיד ראש הממשלה).

+בדרך לפיזור הכנסת: נדחה הדיון בוועדת הכנסת
10:21 27/06/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

ועדת הכנסת אמורה להתכנס לקידום החקיקה להתפזרות הכנסת ה-24  ▪  בקואליציה פועלים להעביר את ההליך בוועדת החוקה, בעוד שבאופוזיציה מעוניינים שהחקיקה תעבור בוועדה של ח"כ ניר אורבך

[צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אביר קארה / Abir  kara  אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון טל / Alon  Tal  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov  אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי לסקי / Gaby  Lasky  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  חיים ביטון / Haim Biton  חיים כץ / Haim Katz  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon  יוסף שיין / Shain Yossi  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישי פרידמן / Ishay Fridman  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור מגן תלם / Limor Magen Telem  מאזן גנאים / Mazen  Ghanem  מאי גולן / May  Golan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  נירה שפק / Nira  Shpak  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סימון דוידסון / Simon Davidson  סלאלחה עלי / Salalha Ali  סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  פטין מולא / Patin  Mula  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בעלי קרקע לבניית דירה יחידה יקבל זכאות למענק עבודה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 24
מירב ארד
ועדת הכנסת אמורה להתכנס לקידום החקיקה להתפזרות הכנסת ה-24    בקואליציה פועלים להעביר את ההליך בוועדת החוקה, בעוד שבאופוזיציה מעוניינים שהחקיקה תעבור בוועדה של ח"כ ניר אורבך
עידן יוסף
בקואליציה מבינים שללא ניר אורבך לא ניתן יהיה לקדם את חוקי הנאשם    באופוזיציה מבהירים שהדיון בנושא עקר ונועד לשחרור קיטור, אבל בפועל הדיון בנושא היה סוער
עידן יוסף
ועדת השרים לחקיקה החליטה להחיל משמעת קואליציונית על חוקי הנאשם למרות אזהרת המשנה ליועמ"ש על הקושי לקדם את הצעות החוק בתקופה זו    חופש הצבעה בסוגיית אחוז החסימה    חוסר ודאות מוחלט לגבי תהליך התפזרות הכנסת - טופורובסקי מנסה לזרז, אך אורבך, שקד והאופוזיציה מעכבים
עידן יוסף
הכי הרבה הרוגים - אבל הם לא נספרים, שוויון בחלוקת דוחות - אבל לא בתשלום הקנסות, הכי הרבה כלי רכב לא תקינים - אבל הם לא יורדים מהכביש, הכי הרבה תאונות - אבל הכי מעט שוטרים    סקירה של הכנסת חושפת את הנתונים
מירב ארד
בוועדת חוקה מנסים להפעיל לחץ על ח"כ ניר אורבך לזרז את תהליך פיזור הכנסת    ח"כ אבידר: "חבל שנזכרו בחוק הזה ברגע האחרון"    ח"כ אמיר אוחנה: "פיגוע בדמוקרטיה שאתם מנסים לחולל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il