X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סטרוקץ משטרת התנועה לא קיימת ביו"ש [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
ביטון: כשיקרה אסון ביו"ש פתאום ימצאו ניידות
יו"ר ועדת הכלכלה: אי-אפשר לקבל את זה שעל 4.5 מיליון איש ביו"ש אין אף ניידת תנועה בשישי בלילה שרת התחבורה מיכאלי: האתגרים מרובים והתקציב הנדרש לא בהישג ידנו - לא עשינו תוכנית מיוחדת לאף אזור בארץ אלא הלכנו לקריטריונים מקצועיים של מוקדי סיכון מנכ"ל המשרד לבט"פ: תגברנו את המשטרה אבל זה לא הלך למחוז ש"י ח"כ סטרוק: אם היו נתוני אמת אז השרה לא הייתה יכולה שלא להשקיע כספים בכביש יו"ש ומנכ"ל המשרד לבט"פ לא יכול היה שלא להקצות שוטרים

ועדת הכלכלה קיימה (יום ב', 27.6.22) ישיבת מעקב אחר הטיפול בקטל בדרכים ביהודה ושומרון. הישיבה היום התקיימה בעקבות דיון שיזמה ח"כ אורית סטרוק לפני כחצי שנה, שבו נחשפו כשלים רבים בהם מחסור בשוטרים וניידות שמוביל את המשטרה להסתייע בחיילים ולוותר על אכיפה בלילות. היו"ר מיכאל ביטון פתח את הישיבה והזכיר את הממצאים הקשים שעלו בדיון הקודם, בין היתר על היעדר ניידות תנועה ביו"ש בשישי בלילה ויציאה לשטח של ניידות בעזרת סיוע של חיילי צה"ל.
מנכ"ל המשרד לביטחון הפנים, תומר לוטן, אמר כי שיטור הוא אחד המשאבים הכי משמעותיים שנמצא בחסר בישראל, וזה נכון גם במחוז ש"י. "תגברנו את המשטרה אבל זה לא הלך למחוז ש"י, אלא לטיפול באלימות בחברה הערבית, לטכנולוגיה וסייבר ודברים אחרים. עד לפני כמה ימים קיימנו דיוני תקציב שכללו דרישה להרחבת משאבים במחוז ש"י, אבל לא ברור מה יקרה כי לא יודעים לאן הולכים ולכן הכוונה היא לעשות יותר עם מה שקיים", אמר לוטן.

[צילום: דוברות הכנסת]

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי, אמרה כי סוגיית הבטיחות היא עליונה, ופירטה על תקצוב הטיפול במוקדי סיכון, בפניות שמאלה ובהרחבת כביש 90, אך הוסיפה: "האתגרים מרובים מאוד והתקציב הכולל הנדרש הוא לא בהישג ידנו, אפילו לא בטווח הראיה". היו"ר ביטון הזכיר כי הדיון עוסק בנעשה ביו"ש ומיכאלי השיבה: "לא עשינו תוכנית מיוחדת לשום אזור בארץ. גם בגולן מצב הכבישים הוא בכי רע מאוד-מאוד, גם בגליל יש כבישים ללא אבא או אימא ובהתאמה לא עשינו תוכנית ספציפית".

[צילום: דוברות הכנסת]

ביטון שב ושאל האם המצב ביו"ש בבטיחות בדרכים מניח את דעתה של השרה, ומיכאלי השיבה: "המצב ביו"ש לא מניח דעתי בהרבה מאוד מאוד מאוד מובנים. לא עשינו תוכנית מיוחדת לאף אחד מאזורי הארץ, אלא הלכנו לקריטריונים מקצועיים של מוקדי סיכון". באשר לנתונים לפיהם נקבעים מוקדי הסיכון, אמרה מיכאלי כי הנושא אינו מצוי באחריות משרדה.

[צילום: דוברות הכנסת]

ח"כ סטרוק, שיזמה את הדיון שהתקיים לפני כחצי שנה, ציינה כי נמסר לה מהמשטרה שנעשו הכנות להעביר ללמ"ס ולרשות הלאומית לבטיחות בדרכים את הנתונים על תאונות בשטחי יו"ש, גם של פלשתינים עם פלשתינים, אך הדבר לא קרה בגלל מסמך שלא נמצא. עוד אמרה סטרוק כי ממסמך של מרכז המחקר והמידע של הכנסת, שהוכן לבקשתה, עלה כי משטרת התנועה, לדבריה, לא קיימת ביו"ש ורק רבע מהדוחות שניתנים לפלשתינים משולמים. "אם הלמ"ס היה מוזן בנתוני אמת, אז השרה לא הייתה יכולה שלא להשקיע כספים בכבישי יו"ש ומנכ"ל המשרד לביטחון הפנים לא יכול היה שלא להקצות שוטרים", אמרה.

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

מפקד מחוז ש"י, ניצב עוזי לוי, אמר כי יש לו 1,300 שוטרים על הגזרה השנייה בגודלה במדינה אחרי המחוז הדרומי. הוא הוסיף כי יש 18 ניידות ואם לא יהיה סיוע של הצבא ניתן יהיה להפעיל רק עשרה מהן. ביטון שאל איך אפשר לחיות עם אפס ניידות בשישי בלילה, והמנכ"ל לוטן השיב כי זה גם הזמן שבו מתרחשים מקרי אלימות אחרים וחלוקת המשאבים הולמת את המציאות.

[צילום: דוברות הכנסת]

בשלב זה של הדיון התנצלה השרה מיכאלי ואמרה כי היא צריכה לצאת לברך בטקס ליוצאי טוניס. היא הוסיפה ואמרה ליו"ר ביטון: "האנשים המקצועיים לשירותך". היו"ר ביטון אמר בתגובה: "הלוואי שהם היו לשירותי. שנה שלמה רצינו שהם יהיו לשירותנו וזה לא קרה".
באשר לדברי מפקד מחוז ש"י אמר היו"ר כי אם היה במקומו היה מתפטר. "המצב שבו 4.5 מיליון איש ביו"ש ללא ניידת בשישי בלילה זה מצב שאי אפשר לקבל אותו. מחכים לאסון הבא ואז תראו איך פתאום יימצאו המשאבים". המנכ"ל לוטן הגיב ואמר כי לא מקצים שוטרים לפי ספירה של אנשים.

[צילום: דוברות הכנסת]

יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, אבי נאור, אמר כי יש חסר בנתונים שלא נובע מזה שגוף אחד לא מעביר נתונים לגוף אחר, אלא מזה שאין נתונים על תאונות הפלשתינים עם פלשתינים בכלל, כי המשטרה לא מגיעה אליהם. הוא הוסיף כי הרשות מגבשת בימים אלה תוכנית חומש רב שנתית ארצית, שיעדיה הם הפחתת שיעור הנפגעים בתאונות ב-50% תוך חמש שנים, הצבת ישראל בין חמש המדינות המובילות בבטיחות בדרכים והורדת מספר ההרוגים מ-6 ל-3 לכל מיליארד ק"מ נסועה.
מנכ"ל חברת נתיבי ישראל, ניסים פרץ, אמר כי נתוני החסר הם לא הבעיה של יו"ש, כי כבר לפני שלוש שנים החלה החברה לתקן זאת. הוא הוסיף כי "השנה, בהובלת השרה, חזר התקציב של 230 מיליון שקל לטיפול במוקדי סיכון, לאחר שנתיים שלא היה שקל לטיפול במוקדי סיכון בישראל".
מנגד, יו"ר מועצת יש"ע, דוד אלחיאני, אמר כי איכות החיים של הפלשתינים עלתה לאין שיעור בשנים האחרונות, והדבר מוביל לעלייה בתנועת הרכבים ביו"ש שתשתית הכבישים לא יכולה להכיל. ראש המועצה המקומית אלפי מנשה, שי רוזנצוויג, אמר כי שנה שלמה ניסה להזמין את השרה מיכאלי לאזור, והוסיף כי נראה שיש תוכניות אבל זאת שאלה של מדיניות וברגע שיכירו בכך שבאזור חיים 4.5 מיליון איש הכל יסתדר.

[צילום: דוברות הכנסת]

היו"ר ביטון אמר כי המצב ביו"ש חמור ונפגעים מכך גם היהודים וגם הפלשתינים. הוא הוסיף כי זה מחפיר שבשישי בלילה אין ניידות תנועה ביו"ש ואמר כי המצב הזה לא יכול להימשך. "הוועדה קוראת לשר לביטחון הפנים לפעול מידית להבטיח מספר ניידות בשישי בלילה ביו"ש, לבטל את התלות בחיילים כדי לצאת למשימות שיטור, להקצות מספר תקנים של שוטרים ליו"ש ולהשיב לוועדה במכתב בתוך חודש בעניין. הוועדה קוראה למשטרה, לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ולמשרד התחבורה לקיים ישיבה ולמצוא בתוך שבוע את הטופס האבוד להעברת נתוני התאונות ביו"ש, ולהודיע לנו על כך במכתב בתוך שבועיים. הוועדה קוראת למשרד התחבורה לתקצב כבישים מסוכנים ומוקדי סיכון ביו"ש מידית, לפי נתוני האמת, קוראת ליו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לסייר ביו"ש ולהכניס את האזור לתוכנית העבודה ולמשרד התחבורה והמשטרה להקים כוח משותף לבחינת סוגיית המשטובות", סיכם היו"ר ביטון.

תאריך:  27/06/2022   |   עודכן:  27/06/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי נאור / Avi Naor  אביגדור מעוז  אביר קארה / Abir  kara  אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון טל / Alon  Tal  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov  אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי לסקי / Gaby  Lasky  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  חיים ביטון / Haim Biton  חיים כץ / Haim Katz  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon  יוסף שיין / Shain Yossi  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לי זיתוני  לימור מגן תלם / Limor Magen Telem  מאזן גנאים / Mazen  Ghanem  מאי גולן / May  Golan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרק פטריק  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  משרד התחבורה  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים פרץ / Nis Peretz  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  נירה שפק / Nira  Shpak  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סימון דוידסון / Simon Davidson  סלאלחה עלי / Salalha Ali  סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עוזי לוי / Uzi Levi  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  פטין מולא / Patin  Mula  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שחר גרינשפן  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמואל אבואב / Shemuel Aboubab  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביטון: כשיקרה אסון ביו"ש פתאום ימצאו ניידות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כמו תמיד, השמאל שונא את הימין
ליאור מהצפון  |  28/06/22 06:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הקטל בדרכים
עידן יוסף
השרים ליברמן ומיכאלי סיכמו כי תקציב נוסף של 110 מיליון שקלים יוקצה לפתרונות בביצוע מיידי בכל 100 הק"מ מנחל שיטה ועד צומת ערבה    בעוד כשנה תושלם תחילת הביצוע
עידן יוסף
הואחדו ההקנסות בגין עבירות בשימוש בכלים החשמליים    ההצעה להעלות את הקנס על שימוש בסלולרי ל-1,500 שקלים לא אושרה, לאחר שלוועדה לא נמסרו נתונים שיעידו על אפקטיביות הצעד    יו"ר הישיבה: הצו עושה סדר ואחידות באכיפה מול הכלים החשמליים - ובקרוב יושלם המהלך עם הרחבת סמכויות האכיפה של הפקחים
עידן יוסף
הרלב"ד: בשלוש השנים האחרונות - 40% מהתאונות במעורבות שליח היו של אופנועים וקטנועים    חברת וולט: תומכים בהגברת סמכויות האכיפה ורישוי הכלים יו"ר ועדת המשנה לבטיחות בדרכים    המשטרה: בשנת 2021 חולקו כבר 45 אלף דוחות לאופניים חשמליים ולגלגינועים
איתמר לוין
עלייה במספר ההרוגים בתאונות דרכים הובילה את העירייה להשיק קמפיין המציג את התוצאות הקטלניות של מהירות מופרזת    ניו-יורק טיימס: צריך להשקיע גם בתכנון מחדש של הרחובות
עידן יוסף
מחקירה ראשונית של בוחני תאונות דרכים עולה כי הגורם המסתמן לתאונה הוא תגובה מאוחרת של נהג המשאית לפקק התנועה שנוצר לפניו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il