X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
קירשנבאום היום. "לראות בי בן אדם"
עם סיום הדיון בערעורים בפרשת ישראל ביתנו
שופטי העליון לקירשנבאום: הרשעה, אולי הקלה בעונש
מציעים לסגנית שר הפנים לשעבר ולמי שהיה מנכ"ל משרד החקלאות, רמי כהן, לחזור בהם מהערעורים על הרשעתם בית המשפט עשוי להקל בעונשיהם אם יעשו זאת קירשנבאום התייפחה: אני שבר כלי, גם נפשי וגם פיזי

בית המשפט העליון מציע לפאינה קירשנבאום ורמי כהן לחזור בהם מערעוריהם על הרשעתם בפרשת ישראל ביתנו, תוך שהוא עשוי להקל בעונשיהם בשל כך. השופטים יצחק עמית, אלכס שטיין וענת ברון ביקשו (יום ה', 30.6.22) לקבל את תשובתם עד תחילת השבוע הבא.
עמית אמר בעניינה של קירשנבאום: "כמו שאנחנו רואים את זה - יכול להיות שיש ספק לגבי אישום 9. אנחנו חשבנו שיהיה נכון, גם מבחינת נטילת האחריות, שהיא תחזור בה מהערעור על ההרשעה, וכל נושא הענישה - אנחנו נחזור ונבחן אותו. אנחנו זוכרים את השיקולים הרבים לחומרה; חזירה מהערעור יכולה לבוא לידי ביטוי בענישה. חשוב לנו לכתוב פסק דין מסוים, בו לא נרד לרזולוציות אלא נסביר מה קרה כאן".
בעניינו של כהן, לשעבר מנכ"ל משרד החקלאות שנדון ל-30 חודשי מאסר, אמר עמית: "אנחנו לא נקבל את ערעור המדינה על גזר הדין. אנחנו לא משוכנעים שזה יהיה לטובתו ולכבודו אם אנחנו נכתוב פסק דין שיורד לרזולוציות של הכרעת הדין. אנחנו עלולים גם להיכנס לרטוריקה של פסק הדין, כי השופט שלמטה הוא זה שהתרשם וכתב עשרות פעמים את מה שכתב [על חוסר אמינותו של כהן]. לכן תשקלו גם לרדת מהכרעת הדין, כאשר לעניין הענישה נקח בחשבון את כל הדברים שנאמרו והם שווים התייחסות".
קירשנבאום ביקשה לפני כן מבית המשפט לראות בה בן אדם ולהתחשב בפעולותיה לטובת המדינה והציבור. היא יצאה בהתרגשות נגד היחס שניתן לעדי המדינה נגדה ושאלה: "באיזו מדינה אני חיה?". קירשנבאום התייפחה: "אני עומדת בפניכם כשבר כלי, נפשי ובריאותי. מי שלא ישב בכלא, לא יכול לדמיין מה משמעות הדבר. ההרשעה הגורפת והעונשים שהוטלו עלי הם חסרי פרופורציה. אני מודה שחלק מההחלטות שלי היו שגויות, ועל כך אני מתחרטת כל יום. אני מבקשת מעומק ליבי לתת לי תקווה ושאספיק עוד ליהנות מילדַי ונכדַי".

"בני הזוג איבדו את כל רכושם"
שטיין, עמית וברון בדיון בערעורים [צילום: לע"מ]

סניגורה של קירשנבאום, עו"ד גיורא אדרת, טען, כי היא ובעלה איבדו כמעט את כל רכושם בשל הענישה בפרשה. התובע, עו"ד מאור אבן-חן, טען בתגובה, כי המדינה השיבה 5 מיליון שקל מתוך 6 מיליון שקל שתפסה בתחילת החקירה. קירשנבאום הורשעה בקבלת שוחד בסך 2.2 מיליון שקל – כספים שדרשה ממי שקיבלו באמצעותה כספים קואליציוניים שחילקה ישראל ביתנו. היא נדונה לעשר שנות מאסר, קנס של 900,000 שקל וחילוט של מיליון שקל.
אדרת ציין, כי קירשנבאום לא יכלה לעמוד בתשלום הקנס ולפיכך היא מרצה כעת עשרה חודשי מאסר חלף הקנס – ורק לאחר מכן תחל לרצות את העונש העיקרי; ואז יחלפו שנתיים וחצי עד החופשה הראשונה. לדבריו, קירשנבאום גם חויבה במס של 280,000 שקל על השוחד שקיבלה, וכל שנותר לבני הזוג הוא 45,000 שקל (מתוך חסכונות של 2.7 מיליון שקל) ובית מגוריהם. כאמור, אבן-חן טען שהסכומים שהוחזרו הם גדולים בהרבה.
כאשר טען אדרת שאין להתייחס לכספים קואליציוניים באותה חומרה כמו לתקציבים רגילים, העיר השופט יצחק עמית: "לא מצאתי כיצד ישראל ביתנו חילקה את הכספים. הייתה ועדה או שזו החלטה של איש אחד?". אדרת: "בכל מפלגה נקבע מי יחלק. קירשנבאום הייתה מזכ"ל המפלגה והיא חילקה". עמית: "ברצונה נותנת לזה וברצונה נותנת לאחר?" אדרת אישר, והשופטת ענת ברון ציינה: "אלמנט הכוח בידי מי שמחזיק בכספים האלה, מוביל לחומרה לכאורה שיש לייחס לשימוש פסול בהם".
עוד התייחס עמית לטענה לפיה יש להשוות את עונשה של קירשנבאום למעורבים אחרים ובראשם דאוד גודובסקי, שהיה ראש אגף הארגון בישראל ביתנו. עמית הזכיר, כי בבית המשפט העליון הופחת עונשו של גודובסקי משבע לשש שנות מאסר, לאחר שהוא הודה בשלושה אישומים – בעוד קירשנבאום ניהלה הליך מלא בעשרה אישומים. "לא היה פרט אחד שלא נוהלה עליו מלחמה, עם אמירות מאוד חדות של בית המשפט על מסכת שקרים שהוכחו שחור על גבי לבן", העיר. ואילו השופט אלכס שטיין אמר: "בעבירות שקשה לגלות אותן, המדיניות היא להעלות את הענישה בדיוק מהשיקול הזה".
לצד זאת, הקשה שטיין גם על אבן-חן: "אדוני יביא אסמכתא אחת לעשר שנות מאסר בפרשה כזאת". אבן-חן: "אין, אבל המקרים האחרים היו פחות חמורים". ברון: "השאלה היא האם מתחמי הענישה, שהגיעו ל-30 שנה, אינם יוצרים אווירה בה עשר שנות מאסר נראות כעונש מקל". אבן-חן השיב, כי המתחמים היו ראויים בהתחשב בעבירות.

תאריך:  30/06/2022   |   עודכן:  01/07/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שופטי העליון לקירשנבאום: הרשעה, אולי הקלה בעונש
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
ושמו של מי לא נזכר בכתבה ? ל"ת
א.ל. ר"ג  |  30/06/22 15:23
2
הנאשם הראשי מחזיק את קופת המדי
שמואל א  |  30/06/22 17:38
3
- הוא גדול הוא גדול הוא גדול.. ל"ת
ליברמן   |  30/06/22 17:46
4
אכן- ליברמן כלל לא הוזכר
רמץ  |  30/06/22 17:48
5
השופטים סוחטים באיומים
יש  |  30/06/22 18:48
6
ישראל ביתינו
לא לפייסבוק  |  30/06/22 20:39
7
תתחילי לדבר אל תפחדי
יוספוביץ  |  30/06/22 22:16
8
ככה זה בפוליטיקה?
חםםםםם  |  1/07/22 01:23
9
ואיפה ליברמן . לא מעורב בחלוקה
רוני ר  |  3/07/22 09:12
10
בכיינות
אופיר  |  3/07/22 11:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת ישראל ביתנו
איתמר לוין
שופטי העליון הקשו מאוד בהערותיהם ושאלותיהם של פרקליטיהם של פאינה קירשנבאום ורמי כהן, בעוד מול התביעה שיקפו בעיקר את טענות ההגנה    מצביעים על ראיות משמעותיות במיוחד לשוחד בפרשיות חל"פ שומרון, עזרא העולמית ומגילות
איציק וולף
סגנית שר הפנים לשעבר, שהורשעה בקבלת שוחד שיטתית בתמורה להקצאת כספים קואליציוניים הגיעה הבוקר לכלא נווה תרצה והחלה לרצות את עונש המאסר הממושך שנגזר עליה
איתמר לוין
סגנית שר הפנים לשעבר תחל לרצות באמצע דצמבר את עשר שנות המאסר שנגזרו עליה בשל קבלת שוחד ב-2 מיליון שקל    ברון: חומרה יתרה לעבירות בהן הורשעה קירשנבאום; רוב הערעור מופנה כלפי ממצאי עובדה ומהימנות, בהם לא צפויה התערבות בערעור; גם אם העליון יתערב בעונש, הוא יהיה מספר שנים לא מעטות
איתמר לוין
מנכ"ל משרד החקלאות לשעבר הורשע בעבירות שוחד ומרמה ב-700,000 שקל    המדינה מבקשת להכפיל את עונשו לחמש שנות מאסר ולהגדיל משמעותית את הקנס והחילוט
איתמר לוין
טוענת שהמחוזי יצר דעה קדומה נגדה וקיבל את גרסאות עדי התביעה תוך שימוש בהסברים ותירוצים שאינם מעולם המשפט; העונש הוא חסר קנה מידה, מתעלם מתנאי הכליאה הקשים בנווה תרצה וישלול מבני הזוג קירשנבאום מחצית מהונם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il