X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אין סימן מסחרי בינלאומי
העליון אוסר ייבוא מקביל מול סימן מסחר ישראלי
שטיין: ייבוא מקביל יתאפשר רק כאשר אין בישראל יצרן מקומי המחזיק באותו סימן מסחרי; במקרים אחרים אין המדובר בקידום התחרות אלא בפגיעה בחוסנו של המותג אסר ייבוא של משקאות שוופס מאוקראינה, בשל הפגיעה ביצרנית הישראלית יפאורה-תבורי

אין לאפשר ייבוא מקביל כאשר קיים בישראל יצרן מקומי המחזיק בסימן מסחר של אותו מוצר. כך קובע (5.7.22) שופט בית המשפט העליון, אלכס שטיין, בפסק דין המגביל את הייבוא המקביל - דרך מהותית להורדת מחיריהם של מוצרים מיובאים.
שטיין אומר: "באין סימן מסחר ישראלי הקשור למוצרים המיובאים, ייבואם המקביל של המוצרים לישראל, אשר מתבצע שלא באמצעות היבואן הרשמי, מתאפשר כאשר הגורם המייבא - היבואן המקביל - רוכש את המוצרים מבעלי סימן המסחר בחו"ל או מאחד ממורשיו.
במקרים כאלה, ברי הוא כי היבואן המקביל, שמן הסתם לא נטל על עצמו שום התחייבות חוזית לטובת היבואן הרשמי, אינו חייב דבר ליבואן הרשמי ואינו מפר שום זכות מזכויותיו של אותו יבואן.
"במובחן ממקרים כאלה, כאשר המוצרים המיובאים חוסים בצילו של סימן מסחר ישראלי, ייבואם מתאפשר רק כאשר בעל הסימן בארץ המקור אוחז גם בסימן הישראלי, או אם הם נקנו במקור מבעלי הסימן הישראלי ומובאים לישראל לשם מכירתם מחדש".
לדברי שטיין, "ייבוא מקביל הוא בגדר פרקטיקה מסחרית לגיטימית כל אימת שהוא מכבד את המשטר הקיים של סימני מסחר ולא מפר אותו. ייבוא מקביל או אחר אשר מפר את זכויותיו של בעל סימן המסחר במדינתו-שלו איננו לגיטימי ואיננו מותר. ייבוא שמפר את עיקרון ההגנה הטריטוריאלית ואת זכות הבלעדיות של בעל הסימן הישראלי הוא בגדר הסגת-גבול מסחרית שאיננה חוקית". ייבוא שכזה אינו בא לעודד תחרות, אלא "בא לפגוע בחוסנו של המותג המוגן על-ידי סימן מסחר באמצעות הכנסת מותג זר, הנושא אותו שם או שם דומה, למדינה לא לו".
שטיין קיבל את ערעורה של חברת יפאורה-תבורי, זכיינית שוופס בישראל, ואסר על חברת בן-שלוש ייבוא וייצוא לייבא מאוקראינה משקאות הנושאים את אותו שם. הוא אומר כי מעולם לא היה מותג עולמי בשם "שוופס", אלא שורה של זכיונות מקומיים שהעניקה חברת Cadbury Schweppes. בישראל היא יצאה מן התמונה לאחר שהעניקה את הזיכיון ליפאורה, ואילו באוקראינה היא מכרה את זכויותיה לקבוצת קוקה-קולה. השם המסחרי "שוופס" מוגבל למדינה בה הוענקה הזכות להשתמש בו, ולכן לא ניתן לייבא אותו מאוקראינה לישראל תוך פגיעה בזכיין המקומי.
קביעה אחרת, ממשיך שטיין, עלולה לפגוע בצרכנים משום שהם ירכשו מוצר אחר מתוך הנחה שגויה שהם קונים את שם המסחר המקומי. התוצאה תהיה שהזכיין המקומי לא יוכל להפיק רווחים ממלוא השקעתו באיכות המוצר, והדבר ידלל ואף יבטל את התמריץ הכלכלי שלו לשפר את המוצר ולהבטיח את איכותו.
השופט יוסף אלרון הסכים עם שטיין. המשנה לנשיאה בדימוס ניל הנדל סבר, כי יש להורות לבן-שלוש להבהיר על כל בקבוק שמדובר במוצר שונה מזה הישראלי. בן-שלוש חויבה בתשלום הוצאות בסך 70,000 שקל. את יפאורה-תבורי ייצגו עוה"ד תמיר אפורי, עופר שפירא ומשה נאמן, ואת בן-שלוש - עו"ד אליס אברמוביץ.

תאריך:  06/07/2022   |   עודכן:  06/07/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העליון אוסר ייבוא מקביל מול סימן מסחר ישראלי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
המשרד אומר כי אנחנו באופן עקבי סוברים שלא ניתן לאפשר חקיקה ייחודית לתקצוב ישיר של גוף כזה או אחר    אוכלוסיית נכי צה"ל הולכת ומתבגרת, ולרובם אין נגישות מספקת לבתי לוחם, ולכן רבים אינם נהנים מהם
איציק וולף
באף אחד מן המקרים לא נזקקו האורחים להתאשפז בבית חולים    בבדיקה מיידית לא נמצאו ממצאים שאינם תקינים    דגימות מזון נשלחו לבדיקה במעבדה
עידן יוסף
הממצצא החריג הוסר מכלייתו של ח"כ משה ארבל שהתנדב לתרום כליה לאדם שאינו מכיר
עידן יוסף
מכחישה את הדיווח בג'רוזלם פוסט כאילו הממשל הרוסי הורה לה בפדרציה להפסיק לחלוטין את כל הפעילות שלה במוסקבה    "מדובר בנושאים מינהליים בעיקרם, אך המכתב מצביע על בעיות שלדברי מחבריו נמצאו בביקורת"
עידן יוסף
השר הערבי היחיד בממשלה תקף את יו"ר מרצ: "עליו לפרוש מהנהגת המפלגה"    מזכ"ל מרצ: "המתקפות הארסיות על הורוביץ מבית ומחוץ - ביטוי ליצר הרס עצמי שלצערי נפוץ מדי במחנה השמאל"    יאיר גולן צפוי להודע על התמודדותו לראשות המפלגה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il