אלפבית, חברת-האם של גוגל, מציעה צעדי פשרה כדי להימנע מפסיקה אפשרית של ההגבלים עסקיים בארה"ב נגד עסקי הפרסום הדיגיטלי שלה, בטענה שהחברה מנצלת לרעה את כוחה בעסקי טכנולוגיית הפרסום. כך דיווח (יום ו', 8.7.22) עיתון
וול סטריט ג'ורנל בהתבסס על ציטוט של אנשים שמעורים בנושא.
כחלק מהצעת הפשרה, מבקשת גוגל לפצל כמה מעסקיה המתמקדים בבמכירה ובמיקום מודעות באתרים ובאפליקציות, לחברה נפרדת תחת אלפבית, ששוויה עשוי להיות מוערך בעשרות מיליארדי דולרים.
אלפבית מסרה בצהרה לסוכנות הידיעות רויטרס כי היא נמצאת בקשר עם הרגולטורים כדי לטפל בטענותיהם, והוסיפה כי אין לה תוכניות למכור או לצאת מעסקי האדטק.
דוברת משרד המשפטים האמריקני סירבה להגיב. ברנדון קרסין, עורך דין להגבלים עסקיים המייצג מפרסמים וחברות בתחום הפרסומות, נראה סקפטי וטען ששהצעה אינה מספקת.