X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מבנה ארגון טלגראס לסחר בסמים
ביהמ"ש: שימוש תקין בפגסוס בפרשת טלגראס
קובע: המשטרה קיבלה צווים לשימוש במערכת לאחר שמסרה לבית המשפט מידע מלא; המערכת איתרה גם חומרי עבר, אך הם לא הופקו ואיש לא נחשף אליהם; בפועל לא השתמשה המשטרה בפרשה זו אפילו בחומרים שהופקו כדין

השימוש שעשתה המשטרה בתוכנת פגסוס בפרשת טלגראס היה תקין וחוקי לחלוטין. בפועל לא נעשה שימוש בתוצרים שהופקו באמצעות הרוגלה, ואילו חומרים עודפים שהיא השיגה מעצמה - כלל לא הופקו בידי החוקרים. כך קובעים שופטי בית המשפט המחוזי מרכז הדנים בפרשה - ליאורה ברודי, מיכל ברק-נבו ומיכאל תמיר - בדחותם את כל העתירות של ההגנה בנוגע לשימוש במערכת.
טלגראס הייתה רשת לרכישת קנביס וסמים, אותה ניהל עמוס סילבר. המדינה מייחסת לו ולנאשמים נוספים עבירות של ארגון פשיעה, סחר בסמים, הלבנת הון, עבירות מס ועוד. לאחר שנחשפה פרשת פגסוס בדקה הפרקליטות ומצאה, כי המשטרה השתמשה בתוכנה זו (המכונה בפיה "סייפן") גם בחקירת פרשת טלגראס. הסניגורים הגישו שורה של בקשות לגילוי ראיות וטענו שמדובר בהתנהגות פסולה ושערורייתית של המשטרה והפרקליטות, אשר לשיטתם קיבלו צווים להאזנות סתר תוך הטעיית בית המשפט.
ברודי, ברק-נבו ותמיר דנו בבקשות במשך עשרות שעות, כולל הסברים של התביעה וטענות הגנה עתידיות של הסניגורים (אלו ואלו במעמד צד אחד). הם עצמם הציגו שאלות רבות מאוד ומציינים שקיבלו הסברים מאנשי משטרה העוסקים בתחום ולעיתים גם תשובות המשך ותיקון של תשובות קודמות. השופטים מציינים, כי קיבלו את ההחלטה עוד לפני פרסום דוח צוות מררי ולא הושפעו ממנו. מסקנתם היא חד-משמעית:
"לא מצאנו כל אינדיקציה להתנהגות 'פסולה ושערורייתית', 'דפוס של התנהלות לא חוקית' או 'דפוס של מעקף' כנטען [בידי הסניגורים]. אכן התברר שאירעו תקלות אגב שימוש במערכת, הדבר נבדק ותוחקר, תוך הקפדה על מידור ועל כך שתוצרים שהושגו שלא כדין לא יגיעו לאיש, ואפילו המפיקים נחשפו אליהם רק ברמת הכותרות. לפי מה שנמסר לנו, המשטרה פירשה כל ספק משפטי לחומרה והקפידה לפעול כדין".
כאמור, הבירור העלה שהמערכת הפיקה תוצרים שחרגו מן הצווים שקיבלה המשטרה - חומרים שהיו אגורים בטלפון הסלולרי, ולא רק האזנה בזמן אמת שאותה התירו הצווים. בית המשפט קובע: "הפרקליטות לא עיינה בחומרים שהתקבלו בחריגה מן הצו, חומר זה כלל לא הופק (אלא הושאר ברמת הכותרת, המבהירה מהו סוג המידע), גורמי המשטרה לא עיינו בו וגם המודיעין לא עיין בחריגות.
"לגבי החומר שלא היה במסגרת החריגות, אלא התקבל בהתאם לצווים - חומר זה הופק, וחלק ממנו הועבר באופן תמציתי למודיעין של היחידה החוקרת ולה בלבד, אך לא לצוות החקירה. מכאן ברור שהיחידה החוקרת לא עשתה שימוש גם בתוצרים הכשרים, לא להוצאת צווים ולא להפקה של ידיעות מודיעיניות. יודגש בשנית: תוצרי החריגות לא הופקו, כאמור, ואף גורם במשטרה לא ראה את תוכנם... כלל התוצרים שהופקו - הובאו בפני בית המשפט, בית המשפט עיין בהם ושוכנע שאין בין התוצרים שלא הועברו להגנה חומרים שהם חיוניים להגנת מי מהנאשמים או שעשויים להועיל להם". ההימנעות מהשימוש בחומרים הכשרים, מדגיש בית המשפט, הייתה משיקולים מקצועיים ולא מתוך הכרה בכך שנפל פגם כלשהו בשימוש במערכת.
ברמה הפרטנית קובעים ברודי, ברק-נבו ותמיר, כי לא היה חיפוש סמוי במחשבים של הנאשמים; לא נעשה שימוש במידע הנוסף; לא נעשה שימוש אפילו בחומרים הכשרים כדי ללחוץ על הנאשמים בחקירותיהם; הוצאו צווים להאזנות סתר עליהם חל חיסיון מוצדק; הטיפול בתוצרים של הרוגלה נעשה כחוק; המשטרה אינה מעסיקה האקרים אזרחיים בתחום זה וכל העוסקים בהאזנות הם רק מי שהוסמכו לכך בחוק; העובדה שמדובר ברוגלה הוצגה לבית המשפט בצורה מפורטת, ברורה ומפורשת.

תאריך:  04/08/2022   |   עודכן:  04/08/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביהמ"ש: שימוש תקין בפגסוס בפרשת טלגראס
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת פגסוס
איתמר לוין
הנאמן בהליכי חדלות הפרעון של חברת הסייבר ההגנתי טוען ש-NSO פעלה להכשילו בתפקידו    מדיווחו עולה שלא יאשר את תביעת החוב של NSO, העומדת על 181 מיליון שקל
איתמר לוין
צוות הבדיקה קובע שהמשטרה לא השתמשה ללא צו משפטי בתוכנה של NSO - אם כי היו מקרים בודדים בהם הופק מידע שאסור היה להפיק, אך לא נעשה בו שימוש    מותח ביקורת על העדר הבנה של משמעות ההאזנה לתקשורת מחשבים
איתמר לוין
שבתאי: ועדת מררי עומדת לקבוע שלא נפל כל פגם בהפעלת תוכנת פגסוס בידי המשטרה; כתב אחד הפך את כל משטרת ישראל לעבריינים - על כלום
עידן יוסף
מוצע בה להקים ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת השימוש שנעשה על-ידי משטרת ישראל ברוגלות    יו"ר ועדת ביטחון הפנים: "איך אתם מצביעים על הצעת חוק מטורללת, מיותרת ומטופשת?!"
איתמר לוין
היועצת המשפטית מדגישה את החובה להשתמש בכלים שבידי מערכת האכיפה רק בהתאם לסמכויות שקבע המחוקק, ואת הצורך להפיק במהירות מפרשת פגסוס לקחים צופי פני עתיד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il