בחברת החשמל התקבלו התראות על מסרונים הנשלחים ללקוח ו"מזכירים" לו כי קיים חשבון חשמל שהוחזר ומתריעים בפניו כי דחיית התשלום תוביל להפסקת השירות. זו אינה הפעם הראשונה בה מתקבלות הודעות המנסות להונות את הלקוחות.
כבר מעל לשנה וחצי מתקבלות בחברת החשמל התראות מלקוחות המדווחים על ניסיונות הונאה הכוללים קבלת דרישה באמצעות דואר אלקטרוני, לעידכון פרטים, תוך כדי איומים בהשעיית חשבון אם לא ייענו מיידית, או לחלופין מסרון לטלפון הנייד המבקש להסדיר תשלום חשבון החשמל בהקדם כולל בקשה לאישור פרטי החשבון וקישור לאתר שאיננו האתר הרשמי של חברת החשמל.
הניסיון האחרון כלל הודעות בדואר האלקטרוני שקראו ללקוחות החברה לקבל החזר כספי בגין תשלום כפול לחברת החשמל (חשבון ששולם פעמיים) וכללו גם מספר חשבונית וסכום החזר.
חברת החשמל שבה ומבהירה כי הן הודעות טקסט והן הודעות דואר אלקטרוני מטעם חברת החשמל מכילות את מספר החוזה של הלקוח, והקישור העדכני היחיד הוא האתר הרשמי של חברת החשמל
www.iec.co.il. חברת החשמל אינה ״מחזירה״ חשבונות חשמל או ״מפסיקה״ שירות.
בנוסף, החברה לא מבקשת מלקוחותיה לאשר פרטי חשבון או לחלופין יוזמת בקשה לקבלת פרטי כרטיס אשראי. בקשות המכילות בקשה לקבלת פרטי כרטיס אשראי אינן הודעות מטעם חברת החשמל.
אין להתייחס או להשיב לפניה ובמקרים בהם עולה חשש, החברה מבקשת ליצור קשר עם מוקד השירות 103 על-מנת לוודא את אמיתות הפנייה.
אורן הלמן, סמנכ"ל שירות שיווק ורגולציה: ״ניסיונות ההונאה נמשכים מזה תקופה ארוכה. אנחנו פועלים לעדכן את כלל הלקוחות על כל ניסיון להונות אותם ורואים את מעשי הנוכלות הזו בחומרה. הודעות מטעם חברת החשמל ניתנות לזיהוי. אנחנו שבים ומבקשים מהלקוחות להיות ערניים״.
חברת החשמל דיווחה על הניסיון להונאה לכל הגורמים הרלוונטיים.