X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חכם שלום כהן ז"ל [צילום: אהרון קרוהן/פלאש 90]
2022-1930
נשיא מועצת החכמים, חכם שלום כהן, מת בגיל 91
הרב הישיש שהיה ראש ישיבת פורת יוסף נפטר לאחר סיבוך של זיהום ברגלו בבית החולים הדסה עין כרם לתפקיד נשיא המועצה ירש מהרב עובדיה יוסף לאחר מותו לפני כתשע שנים, אך עמדותיו פחות נטו להקלות והוא מיעט לעסוק בפוליטיקה

מסע הלוויה של הרב שלום כהן שנפטר הלילה בבי"ח הדסה עין כרם, ייצא (יום ב', 22.8.22) מישיבת "פורת יוסף" בשכונת גאולה בירושלים בשעה 14:00 לכיוון בית העלמין סנהדריה. לקראת הלוויה ייחסמו סמוך לשעה 13:00 הרחובות הבאים בירושלים לתנועת כלי רכב: יוסף בן מתתיהו, מלכי ישראל, ברנדס, ירמיהו, בר-אילן, שמואל הנביא - מכיוון רחוב יחזקאל לכיוון בר-אילן ולוי אשכול - בקטע שבין צומת בר-אילן ועד צומת רחוב משמר הגבול. מהמשטרה נמסר כי הרחובות ייפתחו לתנועה בהתאם להתקדמות מסע ההלוויה, וכי ייתכנו שינויים במועד החסימות. עוד נמסר כי מומלץ להיעזר ביישומי הניווט ולהגיע לאזור בתחבורה ציבורית.
חכם שלום כהן, ראש ישיבת פורת יוסף ונשיא מועצת חכמי התורה של תנועת שס, היה בן 91 במותו. הרב כהן ייטמן ליד רעייתו הרבנית יעל. הלוויה מתקיימת בשעה שבה רבים במגזר החרדי נמצאים בחופשה ונופשים בארץ ובחו"ל, וחלקם אינם יכולים להשתתף.
לפני כשבוע הובא לבית החולים בעקבות זיהום שהתפתח ברגלו. תחילה היה מצבו טוב והוא היה בהכרה, אך מצבו הידרדר עד כדי קריסת מערכות של גופו. קודם לכן התקיימו תפילות המוניות לשלומו בכותל המערבי ובריכוזים חרדיים המזוהים עם שס.
קורות חייו
יליד ירושלים. למד בישיבת פורת יוסף שם שימש כר"מ. יחד עם הרב שמעון בעדני, הקים סניף של הישיבה בעיר העתיקה, בסגנון עולם הישיבות הליטאי.
מאז 1983 פעל למען שס, וצורף למועצת חכמי התורה של המפלגה. מאז 2013, עם פטירתו של הרב עובדיה יוסף, מונה לנשיא המועצה, אך לא היה מעורה בפוליטיקה וסמך על היו"ר אריה דרעי בעיניים עצומות. התערבותו נצרכה כאשר דרעי נזקק לגיבוי.
בשונה מהרב יוסף אחז הרב כהן בעמדות קיצוניות ופחות פנה לציבור המסורתי. בין היתר הורה לנפץ טלפונים חכמים, אסר על חרדיות ללמוד באקדמיה, אסר להשתמש בהיתר מכירה בשנת השמיטה בניגוד לעמדת הרב עובדיה יוסף, התבטא בחריפות נגד מסקנות ועדת שקד לגיוס בני ישיבות, כינה את הציבור הדתי לאומי "עמלק", ואמר שאין כיסאו של הקב"ה שלם עד שתיעלם הכיפה סרוגה.
במהלך מבצע צוק איתן, בעת תפילה מרכזית בכותל המערבי להצלחת המבצע, אמר: "אתם חושבים שעם ישראל צריך צבא? עם ישראל לא צריך צבא", משום שהקב"ה נלחם למען ישראל. דבריו חוללו סערה תקשורתית והוא הבהיר שהתכוון להדגיש את כוח ה' ולא את כוח האדם.
הוא עמד בראש ועדת הכשרות של בד"ץ נוה ציון והיה סופר סת"ם. לא חיבר ספרים אך תלמידיו הוציאו מקבץ משיחותיו בשם דובר שלום.
בפברואר 2015, במהלך כנס בחירות של שס בנתיבות לא עמד כשניגנו את ההמנון התקווה, ואף התבטא נגד השיר ואמר שמדובר ב"שיר מטומטם". בספטמבר 2017 הפריש מהמפלגה את חבר הכנסת יגאל גואטה לאחר שסיפר שהשתתף בחתונת אחיינו ההומו, בתגובה כינה גואטה את הרב "חרדי פנאט". בנובמבר 2018, לאחר ניצחונה של עליזה בלוך בבחירות לראשות עיריית בית שמש, התייחס הרב כהן לחרדים שהצביעו עבורה במילים "טפו עליכם" והוסיף: "לעתיד לבוא יכניסו אותם לבית שימוש נקי".

הביוגרפיה של המנוח על-פי הנכתב בוויקיפדיה.
תאריך:  22/08/2022   |   עודכן:  22/08/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נשיא מועצת החכמים, חכם שלום כהן, מת בגיל 91
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
קבוצת קופיקס רשמה הפסד של 8.244 מיליון שקל בששת החודשים הראשונים של השנה, לעומת הפסד של 7.986 מיליון שקל בכל השנה שעברה    ברבעון השני רשמה הפסד של 5.2 מיליון שקל
איציק וולף
המטה הכללי של צבא אוקראינה קיבל דיווח שלפיו רוסיה סגרה את המרחב האווירי בשלושה אזורים סמוך לגבול למשך הימים הקרובים    זלנסקי: עלינו ערוכים לכך שרוסיה תעשה בימים הקרובים מעשים נבזיים במיוחד    וגם - נופשת רוסיה חשפה באינסטגרם את בסיס ההגנה האווירית הרוסי
עידן יוסף
איתמר בן-גביר: "רגע היסטורי לציונות הדתית"    אליהו: "בשורה לחיבור קהלים מכל החוגים והמגזרים שבאים להיכנס תחת הדגל של אהבת התורה, אהבת עם ישראל ואהבת ארץ ישראל"
עידן יוסף
צרכנית התלוננה לפני כחודשיים על שבלול שנמצא באריזת אפונה קפואה של חברת סנפרוסט וכי מדובר במקרה שני    צרכנית אחרת דיווחה על ממצאים זרים בקפואים במקרה אחר דיווחה על מציאת כפפת לטקס    עוד "תגלית": חלקי רגל וציפורן של ציפור באפונה
עידן יוסף
מזכ"ל הקיבוץ הדתי לשעבר תקף בהכרזתו על הצטרפות לרוח הציונית את מפלגות הימין, והאשים אותן בהעדפת בדלנות, זהות שבטית ומאבקי כוח פרסונליים-פוליטיים    השר הנדל: הציונות הדתית - חבורה שעסוקה בהפצת שנאת חינם    שקד: הממשלה הנוכחית הייתה יותר ימנית מקודמותיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il