X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גוש חלב. ערעור המועצה התקבל [צילום: יוסי זמיר, פלאש 90]
העליון: הנחה מארנונה לבניין ריק - בסמכות גזבר הרשות
עמית: "אתעכב להלן על ההיסטוריה החקיקתית. מאחר שמדובר בסקירה משעממת במיוחד, רשאי הקורא לדלג על קטע זה בסעיפים 19-16 להלן ולחזור ולהצטרף בהמשך"

"לדידי, התשובה השנייה היא המשקפת ככל הנראה את האמת ההיסטורית, ומשכך אתעכב להלן על ההיסטוריה החקיקתית. מאחר שמדובר בסקירה משעממת במיוחד, רשאי הקורא לדלג על קטע זה בסעיפים 19-16 להלן ולחזור ולהצטרף בהמשך" - כותב (יום ב', 22.8.22) שופט בית המשפט העליון, יצחק עמית, הידוע בנטייתו לשלב הומור וציניות בפסקי דינו.
עמית קיבל את ערעורה של המועצה המקומית גוש חלב וקבע, כי הסמכות לתת הנחה מארנונה לבית ריק היא של גזבר הרשות המקומית ולא של ועדת ההנחות שיש להקים מכוח חוק ההסדרים. עמית מצא, כי זוהי המסקנה העולה מלשון החקיקה וכי קיומה של הנחיה סותרת בתקנות היא תוצאה של טעות מצד מחוקק המשנה.
חוק ההסדרים משנת 1992 קובע: "שר הפנים יקבע בתקנות תנאים וכללים למתן הנחות אחרות בתשלומי הארנונה הכללית, ואת שיעורי ההנחה המרביים; וכן רשאי הוא לקבוע את שיעורי ההנחה המזעריים". התקנות שהתקין שר הפנים לפני 30 שנה עוסקות בין היתר בהקמת ועדת הנחות וקובעות, כי היא המוסמכת להעניק לנזקק הנחה מארנונה. אך בהמשך התקנות נאמר כי המועצה המקומית היא הרשאית להעניק הנחה לבניין ריק.
בית המשפט המחוזי בנצרת (הנשיא אברהם אברהם) קיבל את עתירת עמותת עורכי דין לקידום מינהל תקין וקבע, כי גזבר מועצת גוש חלב אינו רשאי להעניק הנחה שכזאת, וכי הסמכות נתונה לוועדת הנחות. אולם כאמור, עמית קיבל את ערעור המועצה, באומרו ש"הסוגיה הפרשנית אינה סבוכה במיוחד", משום שהתקנות קובעות במפורש שהסמכות היא בידי המועצה. הנחה לנזקק הופקדה בידי ועדת ההנחות, בעוד הנחה לבניין ריק הופקדה בידי המועצה. בהמשך אף נקבע, כי למעט הנחות שבסמכות הוועדה - ההנחות יינתנו בידי גזבר המועצה.
עמית עובר לדון בשאלה, מדוע הוזכרה הנחה לבניין ריק בסעיף העוסק בוועדת ההנחות, למרות שהוועדה אינה מוזכרת בפרק הרלוונטי (שם, כאמור, הסמכות הופקדה בידי המועצה). מסקנתו היא שמדובר בטעות של שר הפנים. "הפסיקה הכירה בכך שמלאכת המחוקק איננה מלאכה מושלמת שלא חפה מטעויות והדברים בוודאי נכונים ביחס לחקיקת משנה (שאיננה עוברת שלוש הצבעות ודיון בוועדה)". במקרה זה, "בתחילת הדרך, הסמכות ליתן הנחות לבניינים ריקים על-פי פרק ה' אכן הייתה נתונה לוועדת ההנחות, אלא שבמהלך השנים והתיקונים שנעשו, הסמכות הועברה למועצה המקומית, ומחוקק המשנה שכח להסיר" את אזכורו של הבניין הריק מהסעיף העוסק בסמכויות ועדת ההנחות. לחיזוק מסקנה זו סוקר עמית את ההיסטוריה החקיקתית, וכאמור אומר בניתן לדלג עליה.
תכלית החקיקה תומכת אף היא במסקנה שהסמכות היא בידי הגזבר, מוסיף עמית, וכך סבור גם משרד הפנים. השופטים אלכס שטיין ושאול שוחט הסכימו עם עמית. את המועצה ייצג עו"ד מרואן מויס, את העמותה ייצגו עוה"ד נדאל חאיק ורימאז חטיב, ואת המדינה - עו"ד תהילה רוט.

תאריך:  22/08/2022   |   עודכן:  22/08/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העליון: הנחה מארנונה לבניין ריק - בסמכות גזבר הרשות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
דרעי ספד לנשיא מועצת החכמים: "במשך עשרות שנים היה כמו אהרון הכהן"    הרב יצחק יוסף: "השכין שלום במחנה החרדי"    הרב שלמה עמאר: "הוא זה שלחץ על מרן הרב עובדיה יוסף להקים את תנועת שס"
איתמר לוין
הנגיד אמיר ירון הודיע על ההעלאה החדה מזה 20 שנה - שבוע לאחר שמדד יולי עלה ב-1.1% והאינפלציה הגיעה לקצב שנתי של 5.2%    ההעלאה בישראל מיישרת קו עם המדיניות של הבנקים המרכזיים במדינות המובילות
איתמר לוין
מבקש לערער על שחרורו של מי שהיה מפקד משטרת מחוז ירושלים    טוענת שהשגיאות הקשות בפסק דינו של המחוזי ונסיבות העבירות מצדיקים דיון בגלגול שלישי
יצחק דנון
איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il