X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סנפרוסט. בקרת פתע של משרד הבריאות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
קריאה להחזרה מצד סנפרוסט, אך רק של השעועית
מנכ"ל תנובה אומר כי מוצרי השעועית יעברו מיון שלישי לפני שיווקם מחדש שולל איסוף כלל הקפואים שלגביהם פחות תלונות ירידה של 42% בשווי המכירות של סנפרוסט

מנכ"ל תנובה, אייל מילס, מתנצל על אי-הנעימות שנגרמה לצרכני סנפרוסט על בעלי החיים במוצרי החברה, והודיע על החזרה יזומה של כל מוצרי השעועית (בכשרות רגילה וכשרות בד"ץ העדה החרדית) מנקודות המכירה ממחר (23.8.22).
הקריאה להחזרה אינה כוללת את כל מוצרי הקפואים, אלא רק את השעועית משום שלדברי מילס עיקר תלונות הצרכנים התקבלו לגבי מוצר זה. הוא אמר כי השעועית שתיאסף תעבור מיון נוסף, שלישי במספר.
מחברת סנפרוסט נמסר כי ההחלטה על ההרחבה של איסוף המוצרים, שתאריך התפוגה שלהם הוא 17.2.25, נעשתה "מתוך אחריות ומתוך משנה זהירות כלפי הלקוחות".
מתחילת המשבר רשמה סנפרוסט ירידה של 42% בשווי המכירות של החברה.
משרד הבריאות עדכן כי מפקחי שירות המזון במחוז הצפון ערכו בקרת פתע במפעל סנפרוסט בהשתתפות רופאת המחוז. בתחילת אוגוסט ולאחר ממצא העכבר נעשתה ביקורת במפעל זה. במהלך הבקרה היום, נבחנו ונבדקו תהליכי הייצור והאריזה במפעל לרבות תיעוד ומסמכים ובדגש על האמצעים האמורים להפחית ולטפל בהימצאות ונוכחות גופים זרים מן החי במוצרים. עוד עלו ממצאים ונקודות לשיפור לכל אורך שרשרת התהליך אשר יועברו למפעל בכתב להתייחסות ולטיפול.
הארוע עדיין בתחקור והמפעל נעזר במספר מומחים לבחינה מחודשת של תהליכי הייצור, הבקרה והבטחת האיכות.
"שרידי החיות, שנמצאו במזון הקפוא, הם רק קצה הקרחון של ליקויים מערכתיים חמורים בפיקוח על המזון בישראל", מתריעים בהודעה משותפת, הווטרינרים, חברי הסתדרות הרופאים הוטרינרים בישראל וחברי איגוד רופאי בריאות הציבור של הר"י.
לדבריהם, "הפגיעה בבטיחות ובאיכות המזון, מחייבת שינויים מערכתיים. תמרור האזהרה כבר כאן: אירועים כמו סנפרוסט, הסלמונלה בשטראוס והרעלת המזון הקטלנית במעון לחוסים של דנאל, מחייבים בדק בית יסודי ותיקון ליקויים מבניים.
"פיקוח על המזון מצריך השקעה מתמשכת לצורך הגנה יעילה על בריאות הציבור, בכל שלבי ייצור המזון. הבעיה היא מחסור בכוח אדם מקצועי לפיקוח. בצד זה, חלק מיצרני המזון והיבואנים, מגלים מעת לעת חוסר מקצועיות, על חשבון בריאות הציבור, וזה עולה לנו בבריאות", מזהירים רופאי בריאות הציבור והרופאים הוטרינרים.
הם קראו להקמת ועדת בדיקה, בה יהיו חברים רופאים וטרינרים ורופאי בריאות הציבור, כדי לקדם שינוי עומק אמיתי בפיקוח על המזון בארץ, בדומה למדינות העולם המערבי".
מארגון כושרות נמסר בחברות המושגחות על-ידי כשרויות ברמה טובה, השעועית הירוקה עוברת בדיקות טיב מתקדמות והיא מוחזקת כנקייה מחרקים. עם זאת, הוסיפו, "תקלות יכולות להתרחש תמיד. המלצתנו היא להסתכל קלות לאחר פתיחת השקית. אין מניעה הלכתית או כשרותית לצרוך את הירקות הקפואים הנמצאים בהשגחה".

תאריך:  22/08/2022   |   עודכן:  22/08/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קריאה להחזרה מצד סנפרוסט, אך רק של השעועית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
יו"ר הכנסת ניצל את סמכותו לכנס את ועדת הכנסת במהלך הפגרה תוך שהוא מביא למשכן כ-20 עובדים    לוי יכול להקדים את הדיון לשבוע שעבר או לדחותו לתחילת ספטמבר, אך רצה שהוועדה תאשר גם את חופשתו הפרטית
איתמר לוין
עמית: "אתעכב להלן על ההיסטוריה החקיקתית. מאחר שמדובר בסקירה משעממת במיוחד, רשאי הקורא לדלג על קטע זה בסעיפים 19-16 להלן ולחזור ולהצטרף בהמשך"
עידן יוסף
דרעי ספד לנשיא מועצת החכמים: "במשך עשרות שנים היה כמו אהרון הכהן"    הרב יצחק יוסף: "השכין שלום במחנה החרדי"    הרב שלמה עמאר: "הוא זה שלחץ על מרן הרב עובדיה יוסף להקים את תנועת שס"
איתמר לוין
הנגיד אמיר ירון הודיע על ההעלאה החדה מזה 20 שנה - שבוע לאחר שמדד יולי עלה ב-1.1% והאינפלציה הגיעה לקצב שנתי של 5.2%    ההעלאה בישראל מיישרת קו עם המדיניות של הבנקים המרכזיים במדינות המובילות
איתמר לוין
מבקש לערער על שחרורו של מי שהיה מפקד משטרת מחוז ירושלים    טוענת שהשגיאות הקשות בפסק דינו של המחוזי ונסיבות העבירות מצדיקים דיון בגלגול שלישי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il