X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פצחנים חדרו לחשבונות של אובמה וטראמפ [צילום: פבלו מונסיביאס, AP]
שורה של אירועי בטיחות חמורים בטוויטר מאז 2009
וושינגטון פוסט מזכיר שפצחנים הצליחו לחדור למערכות החברה ובין היתר להשבית את החשבון של טראמפ ולשתול דיווח כוזב לפיו אובמה נפצע בהתפוצצות

טוויטר נתקלה בבעיות בתחום האבטחה למעלה מעשור לפני שהמנכ"ל דאז, ג'ק דורסי, שכר את פֵּייְטֶר זאטקו כמנהל האבטחה בשלהי 2020 - אומר וושינגטון פוסט, אשר חשף (23.8.22) את תלונתו החמורה של זאטקו על מחדלי אלו. בשנת 2009 השיגו פצחנים פעמיים שליטה מינהלית על הרשת החברתית, וכך יכלו לאתחל ססמאות ולהשיג גישה למידע של הגולשים. במקרה הראשון הם אף הצליחו לשלוח ציוצים בחשבונות בעלי חשיפה ניכרת, כמו של הנשיא ברק אובמה ורשת פוקס ניוז.
מקרי אבטחה בולטים אחרים בתולדות טוויטר:
  • ב-2011 הגיעה רשות הסחר הפדרלית להסכם עם טוויטר בנוגע לפרצות האבטחה שהתגלו בשני המקרים של 2009. החברה נכנסה להליך בן 20 שנה, בו היא מחויבת ליצור ולקיים תוכנית אבטחה מקיפה הנתונה לביקורת עצמאית.
  • בשנת 2013 הצליחו פצחנים שפעלו במשותף להשתלט על חשבון הטוויטר של סוכנות הידיעות AP ולמסור דיווחים כוזבים על שני פיצוצים בבית הלבן בהם נפצע הנשיא ברק אובמה. מדד דאו ג'ונס של בורסת ניו-יורק צנח בעקבות הציוצים, עד לפרסום הכחשה רשמית.
  • בשנת 2017 הצליח עובד שעמד לעזוב את טוויטר להשבית למשך 11 דקות את חשבונו האישי של הנשיא דונלד טראמפ. הדבר עורר דיון נרחב בסכנות העלולות להיגרם מפריצה לחשבונו של הנשיא.
  • בשנת 2018 הנחתה טוויטר את 330 משתמשיה לשנות את הססמאות שלהם, לאחר שגילתה באג אשר הותיר מידע זה גלוי במערכותיה הפנימיות - למרות שחובתה הבסיסית היא להסתיר אותו.
  • בשנת 2019 הודתה טוויטר, כי טיפלה בצורה כושלת בכתובות דוא"ל ומספרי טלפון אשר נאספו - למרבה האירוניה - לצורכי אבטחה. כשל זה גרם לכך שניתן היה להשתמש בהם כדי להכווין פרסומות למשתמשים ספציפיים.
  • בשנת 2020 הצליחו פצחנים בראשותו של בן-עשרה מפלורידה לחדור לחשבונות של ג'ו ביידן (אז מועמד לנשיאות), אלון מאסק (בעלי טסלה ומי שעמד לרכוש השנה את טוויטר) והזמר קנייה ווסט. הם פרסמו פוסטים ובהם דרישה לשלוח ביטקוין לכתובת מסוימת.
  • השנה קנסו מאסדרים פדרליים את טוויטר ב-150 מיליון דולר בשל אי-עמידה בהסכם משנת 2011. זאטקו טוען, שהחברה עדיין אינה עומדת בו ושהיא מוליכה שולל את הרגולטורים כדי להסתיר עובדה זו.
  • לפני מספר חודשים הצליח פצחן לנחש את הססמאות המינהליות של עובדים בטוויטר, לאחר שהשיג גישה לססמאות דומות שבשימושם הפרטי. הפצחן שינה את הססמה של לפחות אחד מהם וכך יכול היה להשיג מידע אישי על כל אחד ממאות מיליוני המשתמשים.

תאריך:  23/08/2022   |   עודכן:  23/08/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שורה של אירועי בטיחות חמורים בטוויטר מאז 2009
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
יו"ר ועדת הבחירות המרכזית: בהעדר מען מדויק (למעט ציון השבט) לא ניתן 'לחתוך' את פנקס הבוחרים לפי הערכה משוערת של מקום מגורים, שאינה מגובה בנתון רשמי על מקום מגורים מדויק    קורא לבחון האם ניתן לסייע לאוכלוסייה בהסעי בוחרים ממרכזי אוכלוסייה אל מקומות הקלפי
יפעת גדות
"יתכן שבמבנה התגורר בעל אחוזה אמיד, ששלט על בתי חווה חקלאיים בצפון הנגב"    התגלית נחשפה בחפירה ארכיאולוגית שמנהלת רשות העתיקות לפני הרחבת העיר רהט, במימון הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב
איתמר לוין
ברבעון השני עלה הרווח הנקי ב-12%    ירידה של עשרות אחוזים בהכנסות וברווח במגזר האופנה והאופנה לבית - ועליות חדות עוד יותר במגזר הספורט
איתמר לוין
המשטרה אינה מעדכנת את הפרטים בנוגע למי שענייניהם הסתיימו בהסדרים מותנים, וכך נותר בעינו המרשם המייחס להם עבירות רבות יותר    המשטרה מודעת לבעיה אך טוענת שהיא תיפתר רק "בעוד מספר חודשים"
איתמר לוין
העניקה למדינה שלוש שנים לפנות שני בתי מגורים ומספר גני ילדים שנבנו ביישוב עלי בניגוד לתוכניות - אשר אושרו 36 שנים לאחר ההחלטה על הקמתו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il