X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גלגינועים של דוט [צילום: אורן בסון]
התחבורה השיתופית האישית מגיעה לר"ג ולעכו
אחרי תל אביב וגבעתיים, חברת דוט החלה להפעיל 200 גלגינועים גם ברמת גן ומאפשרת רכיבה נטולת פקקים בגוש-דן יאנגו וינד השיקה את שירות הגלגינועים השיתופיים שלה בעכו ותציע 350 כלים

התרחבות בשירות התחבורה הציבורית בארץ. חברת דוט (Dott), המפעילה אמצעי תחבורה אישיים שיתופיים באירופה, ומחודש יוני גם בתל אביב ובגבעתיים, החלה לפעול בשבוע האחרון גם ברמת גן. בכך, החברה מאפשרת רכיבה רציפה ללא החלפות מחוף הים ועד לשכונות המזרחיות של רמת גן, בואכה מחלף אלוף שדה.
דוט פרסה 200 גלגינועים ברחבי רמת גן, שלכל אחד מהם מוצמדת קסדה ומטען לטלפון החכם למכשירים תואמי טעינה אלחוטית. בכך מתאפשר רצף רכיבה מתל אביב עד למחלף אלוף שדה ומסוף האוטובוסים שבו. כך למשל, ניתן להגיע לאזור הספארי ולפארק הלאומי, ללא צורך לעמוד בפקקים ולחפש חנייה באזור, יתרון לנוכח הפקקים ההולכים ומתגברים בעקבות חפירות הרכבת הקלה וסלילת נתיבי תחבורה ציבורית.
בן גלי, מנהל הפעילות של החברה בארץ, אומר כי חיבור העיר רמת גן הוא יעד חשוב כחלק מהאסטרטגיה העסקית, "אך גם לא פחות חשוב, כחלק מהחזון של החברה להיות פתרון לשחרר את הערים מהצורך מכלי רכב. המעבר מרמת גן לתל אביב והפוך אפשרי ופתוח לכולם".
במהלך חודש ספטמבר, תציע דוט מגוון הטבות ומבצעים לרוכבים חדשים וקיימים, הכוללים הנחות על נסיעות.
דוט הוקמה על-ידי אנרי מויסינאק ומקסים רומיין, ומפעילה כיום למעלה מ-40,000 גלגינועים בערים מרכזיות בבלגיה, בפינלנד, בצרפת, בגרמניה, באיטליה, בנורבגיה, בפולין, בספרד, בשוודיה ובבריטניה. היא השיקה מאז סתיו 2021 צי של 10,000 אופניים חשמליים. דוט זכתה בשניים ממכרזי התחבורה השיתופית הגדולים בעולם, בפריז ובלונדון. לחברה צוות של למעלה מ-600 עובדים, כשהצוותים העיקריים שלה שוכנים באמסטרדם, בלונדון ובפריז.

רגולציה של קורקינטים ואופניים חשמליים – סקירה משווה / סקירה
בשנים האחרונות חל גידול של ממש בשימוש בכלי רכב דו-גלגליים כאמצעי תחבורה, בעיקר באופניים או קורקינטים חשמליים, שהפכו לכלי תחבורה נפוץ בארץ ובעולם, במיוחד בקרב צעירים. סקירה זו תציג כיצד מדינות שונות החלו להסדיר במגוון דרכים את השימוש בכלים אלו, ובמיוחד סביב סוגיות של גיל מינימלי של הרוכב, חובת רישיון או הכשרה, חובת רישוי, רישום או ביטוח, היכן ניתן לרכב על כלים אלו ועוד.(19 עמ')
הגנה על הפרטיות בעת שימוש בכלי תחבורה זעירים שיתופיים / מדריך
הרשות להגנת הפרטיות ניתחה את מסמכי מדיניות הפרטיות ותנאי השימוש של אפליקציות המשמשות את חברות הקורקינטים השיתופיים המרכזיות בישראל, וגיבשה סדרה של המלצות לשימוש בטוח ומאוזן תוך שמירת על פרטיות המשתמשים (7 עמ')
אופניים, אופניים חשמליים וקורקינטים חשמליים: נתונים על תאונות, נפגעים, הסדרה ופיקוח / מסמך
מסמך יזום זה נכתב לקראת יום הבטיחות בדרכים שיצוין ב- 6 בנובמבר 2018 , ומוצגים בו נתונים על תאונות דרכים בהן מעורבים אופניים, אופניים חשמליים וקורקינטים חשמליים, 1 על הנפגעים בתאונות אלו, וכן נתונים ומידע על הסדרת התחום והאכיפה בו. (14 עמ')
לראשונה בגליל המערבי
[צילום: דוברות עיריית עכו]

ישומון הגלגינועים השיתופיים וינד (Wind) הודיע אף הוא על הרחבת פעילותו וכניסתו לעכו. במסגרת השירות, תפעיל החברה 350 גלגינועים ברחבי העיר, שתושביה ייחשפו לטכנולוגיות חדשות ולשיפורים שהוטמעו בגלגינועים ובישומון כמו: שירות דיווח למוקד איחוד הצלה, שמתאפשר בזכות שיתוף פעולה עם חברת קארביין, המאפשר ניהול שיחות וידאו, שיחוח (צ'אט) עם המוקד ואיתור המקום המדויק של הנוסע על-מנת לקבל עזרה במקרה הצורך. כמו-כן, הסוללות של הגלגינועים מתחלפות, כך שזמינותם עבור הרוכבים גבוהה יותר. בנוסף, קיימת טכנולוגיית זיהוי פנים המחייבת הצגת רשיון נהיגה והקפדה שגיל הרוכב לא יפחת מ-18 על-מנת למנוע רכיבת קטינים.
כיום, השירות פעיל ב-17 ערים בישראל: ת״א, ר״ג, גבעתיים, חולון, בת ים, בני ברק, גבעת שמואל, קריית אונו, גני תקווה, אשדוד, ראשון לציון, יהוד, אופקים, שער הנגב, בית שמש, טבריה ומהיום גם בעכו.
וינד פועלת בארץ משנת 2018, ושירות ״מייל אחרון״ שלה אינו כולל תחנות עגינה. השירות מספק התניידות בטכנולוגיית Internet of Things) IoT) ללא צורך במפתחות, מזומן או הפקדות. הישומון זמין למשתמשי iOS ואנדרואיד. החברה נרכשה ע"י חברת יאנגו (Yango) באוקטובר 2021 על-מנת לספק לצרכנים הישראלים מענה לכלל שירותי התחבורה תחת קורת גג אחת.
בטקס השקת השירות והרחבתו לגליל המערבי, אמר יוחאי עבאדי, מנכ"ל יאנגו וינד בארץ: "נמשיך לפעול בהתאם לאסטרטגיית הצמיחה של החברה, להתרחב אל מעבר לגבולות גוש-דן ולהציע לתושבים להתנייד בבטיחות וביעילות".

תאריך:  24/08/2022   |   עודכן:  24/08/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התחבורה השיתופית האישית מגיעה לר"ג ולעכו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
הודיע: "נכבוש מחדש את דונבאס וקרים"    התייחס לסוף המלחמה: היינו אומרים שלום, היום אומרים - ניצחון    "כל העולם למד מי הם האוקראינים. לא יגידו יותר - איפשהו שם, ליד רוסיה"
מירב ארד
זינוק חד לעומת הרווח הנקי בחציון המקביל שהסתכם בכ-581 מיליון ש"ח    ברבעון השני של השנה עמד הרווח הנקי על כ-2.5 מיליארד שקל, לעומת כ-302 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד
מירב ארד
הודיע כי מסכים לריצה משותפת למען גוש הימין, ומציע רשימה שוויונית ומאוחדת    בן-גביר פנה לסמוטריץ': ונוכל לחגוג עוד הערב את האחדות
מירב ארד
לאחר החלת הרפורמה ב-2020 ירד נתח השוק הכמותי של מוצרים עם סימון אדום אך ב-2021 נרשמה ירידה פחות חדה בצריכת מוצרים אלה    בחברה החרדית המגמה התהפכה ב-2021
מירב ארד
הרשויות שענו בחיוב על אחוז הבקשות הגבוה ביותר הן משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, רשות האוכלוסין וההגירה, רשות מקרקעי ישראל ומשרד הכלכלה והתעשיה    משרד הבריאות, משרד החינוך והמשרד להגנת הסביבה - בין הרשויות עם הכי הרבה תלונות מוצדקות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il