X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
זלנסקי. "השראה לכל העולם" [צילום: לשכת העיתונות הנשיאותית האוקראינית/AP]
זלנסקי בנאום לרגל יום העצמאות האוקראיני:
"אוקראינה נולדה מחדש עם פלישתה של רוסיה"
הודיע: "נכבוש מחדש את דונבאס וקרים" התייחס לסוף המלחמה: היינו אומרים שלום, היום אומרים - ניצחון "כל העולם למד מי הם האוקראינים. לא יגידו יותר - איפשהו שם, ליד רוסיה"

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי נאם (יום ד', 24.8.22) לרגל יום העצמאות האוקראיני וחצי שנה למלחמה: "אוקראינה נולדה מחדש ברגע שרוסיה פלשה אליה ב-24 לפברואר. נכבוש מחדש את האזור המערבי של דונבאס וקרים - ולא משנה באיזו דרך. מהו סוף המלחמה מבחינתנו? היינו אומרים: שלום. היום אנחנו אומרים: ניצחון."
בפתח נאומו אמר זלנסקי: ב-24 בפברואר אמרו לנו: אין לגם סיכוי. 24 באוגוסט אנחנו אומרים: יום עצמאות שמח, אוקראינה!". הוא הוסיף: במהלך ששת החודשים הללו, שינינו את ההיסטוריה, שינינו את העולם ושינינו את עצמנו. עכשיו אנחנו יודעים בוודאות מי הם באמת אחינו וחברנו, ומי הוא אפילו לא מכר מזדמן. מי לא איבד את שמו ואת המוניטין שלו, מי לא באמת צריך אותנו, ואיפה הדלת באמת פתוחה עבורנו. הבנו מי זה מי. "כל העולם למד מי הם אוקראינים. ומה זה אוקראינה. איש לא יגיד עליה יותר: זה איפשהו שם, ליד רוסיה".
זלנסקי הדגיש כי האוקראינים החלו לכבד את עצמם והבינו שאיש מלבדם לא "יכרסם בעצמאותם, והתאחדו. לדברי הנשיא, העם האוקראיני ואומץ ליבו היוו השראה לכל העולם והעניקו לאנושות תקווה חדשה ש"הצדק לא עזב לחלוטין את עולמנו הציני". והיום, גם מנהיגי העולם וגם האזרחים הפשוטים אומרים שהם יהיו עם אוקראינה עד הסוף, עד ניצחונה.
"אנחנו לא מתיישבים ליד שולחן המשא-ומתן בגלל פחד, עם אקדח לרקות. עבורנו הברזל המסוכן ביותר הוא לא רקטות, מטוסים, טנקים, אלא כבלים. לא תעלות, אלא כבלים. נרים ידיים רק פעם אחת - במהלך החג", הבהיר זלנסקי.

תאריך:  24/08/2022   |   עודכן:  24/08/2022
+אוקראינה: 15 הרוגים ו-50 פצועים בהפצצת תחנת רכבת
23:11 24/08/22  |  עידן יוסף

בהפצצה רוסית על תחנת הרכבת בעיר צ'אפלין במחוז דנייפרופטרובסק באוקראינה נהרגו 15 בני אדם ונפצעו 50.

+לפיד שלח לאוקראינה ברכה ליום עצמאותה
20:19 24/08/22  |  עידן יוסף

ראש הממשלה יאיר לפיד פרסם ברכה בטוויטר לשנת העצמאות ה-31 של אוקראינה, בעברית ובאוקראינית. בהודעתו נכתב: "יחסים של שנים רבות קושרים בין העם היהודי לעם באוקראינה. מדינת ישראל מקווה לראות את סיום המלחמה באוקראינה בקרוב ושאזרחי אוקראינה יראו ימים טובים ובטוחים יותר במהרה".

+ביידן הודיע על סיוע נוסף של 2.98 מיליארד דולר לאוקראינה
20:15 24/08/22  |  עידן יוסף

מתנת יום העצמאות מארה"ב לאוקראינה. נשיא ארצות הברית הודיע על חבילת סיוע צבאית נוספת של 2.98 מיליארד דולר לכוחות המזוינים של אוקראינה. בהצהרה שנשא הנשיא ג'ו ביידן, אמר: "ארצות הברית מחויבת לתמוך בתושבי אוקראינה כשהם ממשיכים להילחם כדי להגן על ריבונותם. כחלק מהמחויבות הזו, אני גאה להכריז על-מנת הסיוע הביטחונית הגדולה ביותר שלנו היום: כ-2.98 מיליארד דולר בנשק וציוד שיינתן באמצעות יוזמת הסיוע לביטחון אוקראינה".

+ג'ונסון מבקר באוקראינה ונפגש עם זלנסקי
17:48 24/08/22  |  עידן יוסף

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, הגיע לאוקראינה ונפגש עם הנשיא ולדימיר זלנסקי. בציוץ בטוויטר כתב: "מה שקורה באוקראינה חשוב לכולנו. זו הסיבה שאני בקייב היום. זו הסיבה שבריטניה תמשיך לעמוד לצד חברינו האוקראינים. אני מאמין שאוקראינה יכולה ותנצח במלחמה הזו".

+פוטין מהמר: מחירי האנרגיה המאמירים יובילו את אוקראינה למו"מ
14:52 24/08/22  |  מירב ארד

הנשיא ולדימיר פוטין מהמר שמחירי אנרגיה מרקיעי שחקים ומחסור אפשרי בחורף הקרוב ישכנעו את אירופה לחזק את אוקראינה להסכים להפוגה - בתנאים של רוסיה. בקרמלין מאמינים כי זאת הדרך היחידה לשלום, לאחר שבקייב הודיעו כי לא ינהלו מו"מ עד שרוסיה תעשוב את כל אוקראינה - כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס.

+פעיל האפוזיציה ייבגני רויזמן נעצר ברוסיה
11:46 24/08/22  |  יאיר נבות   |   לרשימה המלאה

רויזמן נחשב לאחד המתנגדים הקולניים והעקביים ביותר של משטר פוטין ושל המלחמה באוקראינה שעדיין היה חופשי ולא יצא לגלות  ▪  הוא נעצר בחשד ל"הכפשת צבא רוסיה", ועלולות להיגזר עליו עד שלוש שנות מאסר

ייבגני רויזמן. אחד הקולות הכי ביקורתיים נגד פוטין [צילום: נטליה וסילייבה/AP]
+שויגו: ביום העצמאות של אוקראינה אנו מאטים את "המבצע המיוחד"
11:29 24/08/22  |  מירב ארד

ביום העצמאות של אוקראינה, חזר שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו על הצהרתו לפיה הפדרציה הרוסית מאטה בכוונה את קצב המתקפה שלה באוקראינה על מנת למזער נפגעים אזרחיים.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"אוקראינה נולדה מחדש עם פלישתה של רוסיה"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת רוסיה באוקראינה
עידן יוסף
איתמר לוין
אוקראינה מחזיקה מעמד ואף עשויה לנצח, אך הסכנות מפני התדרדות נוספת - עד כדי שימוש שגוי בנשק גרעיני - עודן מרחפות, מנתח וושינגטון פוסט
יאיר נבות
ויש גם חשיפה של האישה הספציפית שביצעה לכאורה את ההתנקשות - אזרחית אוקראינית בת 43 בשם נטליה וובק, שהגיעה לרוסיה ב-23 ביולי ביחד עם בתה סופיה שבן, ושכרו דירה בבניין מוסקבאי בו התגוררה דריה דוגינה
יאיר נבות
בשל קרבתו של אביה לנשיא פוטין והאופן שבו הוא השפיע על הנשיא הרוסי בעשור האחרון, חיסולה מהווה ללא ספק סוג של מסר, מכה לממסד הרוסי, ובהחלט סוג של השפלה
איציק וולף
המטה הכללי של צבא אוקראינה קיבל דיווח שלפיו רוסיה סגרה את המרחב האווירי בשלושה אזורים סמוך לגבול למשך הימים הקרובים    זלנסקי: עלינו ערוכים לכך שרוסיה תעשה בימים הקרובים מעשים נבזיים במיוחד    וגם - נופשת רוסיה חשפה באינסטגרם את בסיס ההגנה האווירית הרוסי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il