X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שינויים לעומת הוראת השעה. ועדת הכספים של הכנסת [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
פטור מרישוי לגופי אשראי לא צרכני
ועדת הכספים אישרה את התקנות המעניקות פטור מחובת רישוי של הפיקוח לשורה של גופים המעניקים אשראי לא צרכני או שירותים פיננסיים תחולת התקנות - רטרואקטיבית מינואר 2022

ועדת הכספים אישרה (יום ד', 7.9.22) תקנות קבע שנועדו לתת פטור מחובת רישוי לשורה של גופים המעניקים אשראי לא צרכני או שירותים פיננסיים.
הוועדה אישרה את תקנות הפיקוח על שירותים פיננסיים (שירותים פיננסים מוסדרים)(פטור מחובת רישוי), התשפ"ב-2022. התקנות נועדו לתת פטור מחובת רישוי לשורה של גופים המעניקים אשראי לא צרכני או שירותים פיננסיים, ומכורח כך אינם נדרשים בקבלת רישיון מהמפקח על שירותים פיננסים מוסדרים.
לפי התקנות, הפטור מחובת הרישוי יינתן לבנקים זרים במדינות החברות בארגון ה-OECD. זאת, מאחר שהם מפוקחים בהתאם לכללים בכל מדינה. בנוסף הפטור יינתן גם לתאגידים למתן אשראי שאינו צרכני הנמצאים בבעלות בנקים זרים במדינות החברות בארגון ה-OECD וכן לתאגידים מוכרים במדינות ה-OECD בעלי רישיון לעסוק בביטוח במדינה החברה בארגון לעניין מתן אשראי, ושאינם עוסקים במתן אשראי צרכני בישראל. כמו-כן, יוענק פטור לגופים העוסקים במתן אשראי במסגרת שוק משוכלל, מחשש שחובת רישוי עליהם תכבדי על הפעילות השוטפת של השוק, מבלי שיש לכך הצדקה בחוק. בנוסף יינתן פטור לאגודות שסווגו על-ידי רשם העמותות כמושב עובדים או ככפר שיתופי, הדומים לאלו הפטורים לפי החוק, ופועלים על בסיס שותפות כלכלית בכל הנוגע למתן אשראי. כן יינתן פטור לגופים שבהם העיסוק במתן שירות בנכס פיננסי הינו חלק שולי בעיסוקם, אך מהווה חלק מהשירות שהם נותנים. לדוגמה ניהול חשבון נאמנות בידי עורך דין או רואה חשבון ללקוחותיהם או עסקות המרת מטבע לעובדים זרים בבתי מלון בהם הם לנים.
במסגרת התקנות הוכנסו מספר שינויים לעומת תקנות הוראת השעה. כן נקבעה תחולה רטרואקטיבית מיום פקיעת הוראות השעה בינואר 2022. בנוסף, נקבעה בהוראת שעה עד תחילת שנת 2024 תקנה הפוטרת מרישיון נותן שירות בנכס פיננסי ומרישיון אשראי כאשר הוא ניתן אגב שירותי תשלום, חברה זרה שנותנת שירותי תשלום, בתנאי שזו התאגדה בארה"ב, האיחוד האירופי או אנגליה, היא מחזיקה רישיון לעסוק בשירותי תשלום ברשות פיקוח במדינה מוכרת, היא מפוקחת לענייני שירותי תשלום במדינה מוכרת, וחלות עליה הוראות לאיסור הלבנת הן במדינה האמורה, לרבות לעניין פעילותה בישראל.
ברשות שוק ההון נימקו כי ההוראה מגיעה על-רקע כך שהממשלה מקדמת בימים אלה הסדרה במסגרתה, נותני שירותי תשלום יוחרגו מהגדרת מתן שירות בנכס פיננסי, אלה לא יפוקחו על-ידי רשות שוק ההון אלא על-ידי רשות ניירות ערך, כאשר עד לתום התקופה, ההערכה היא כי תושלם ההסדרה. בהקשר זה הוזכרה בדיון גם חברת paypal (פייפל).

תאריך:  07/09/2022   |   עודכן:  07/09/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פטור מרישוי לגופי אשראי לא צרכני
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
המכשירים החדשים יכללו, מלבד מצלמה טובה יותר, גם יכולת קישור לוויני להזעקת עזרה במקומות חסרי קליטה סלולרית וחיישן לזיהוי תאונות דרכים    חברת גלובלסטאר תספק את שירותי הלווינים והמניה שלה עלתה ב-6%
איציק וולף
ראש הממשלה דוחה את דרישת הממשל האמריקני שמדינת ישראל תחדד את הוראות הפתיחה באש שלה בעקבות מותה של העיתונאית הפלשתינית שירין אבו עאקלה    "איש לא יכתיב לנו הוראות פתיחה באש כשאנחנו נלחמים על חיינו. ללוחמים שלנו יש גיבוי מלא מממשלת ישראל ומעם ישראל"
עידן יוסף
שר המשפטים לשעבר נסים: "מה שנוח לממשלה - הכל מתמלא מלוא החופן, גם דברים שלא נעשו בעבר"    שר המשפטים לשעבר פרידמן: "מקווה מאוד שזו התחלה של איזושהי בקרה על היועמ"ש"
יצחק דנון
מקימת הרכבת הקלה תובעת 7.2 מיליון שקל מבעלת פרויקט מידטאון, בטענה להפרת ההסכם בנוגע לממשק בין תחנת שאול המלך לבין הפרויקט
יצחק דנון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il