X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לפיד בכניסה לישיבת הממשלה [צילום: מרק ישראל סאלם/פול פלאש 90]
לפיד: סימנים מעודדים לבלימת הסכם הגרעין
בפתח ישיבת הממשלה אמר ראש הממשלה: "ישראל מנהלת מערכה מדינית מוצלחת. זה עוד לא נגמר, זו דרך ארוכה, אבל יש סימנים מעודדים" "בעקבות האמריקנים, אתמול הודיעו מדינות אירופה שהסכם הגרעין עם אירן אינו עומד להיחתם"

ראש הממשלה יאיר לפיד הודיע כי אחר-הצהריים ייצא לגרמניה להפגש עם הקאנצלר, אולף שולץ. לדבריו, מטרת הביקור היא תיאום עמדות בנושא תוכנית הגרעין וסיכום פרטים אחרונים במסמך שיתוף פעולה אסטרטגי, כלכלי וביטחוני, שייחתם איתם.
בפתח ישיבת הממשלה, אמר (יום א', 11.9.22) לפיד: "בעקבות האמריקנים, אתמול הודיעו מדינות אירופה שהסכם הגרעין עם אירן אינו עומד להיחתם, תיקי החקירה הפתוחים של אירן בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית אינם עומדים להסגר. אני מודה לצרפת, בריטניה וגרמניה על העמדה הנחרצת שלהם בנושא. בחודשים האחרונים ניהלנו איתם דיאלוג שקט ואינטנסיבי, והונח בפניהם מידע מודיעיני עדכני על הפעילות האירנית באתרי הגרעין".
לפיד החמיא לעמיתיו לממשלה: "יחד עם ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט, ועם שר הביטחון בני גנץ, ישראל מנהלת מערכה מדינית מוצלחת לבלימת הסכם הגרעין ולמניעת הסרת הסנקציות מעל אירן. זה עוד לא נגמר, זו דרך ארוכה, אבל יש סימנים מעודדים".

בסיסים אירניים בסוריה

"במקביל", הוסיף ראש הממשלה, "פועלת ישראל כדי למנוע מאירן להקים בסיסי טרור ברחבי המזרח התיכון, בעיקר בסוריה. אני רוצה להדגיש מפה, ישראל לא תסכים שסוריה תשמש ציר העברת נשק לארגוני טרור, ולא תקבל הקמת בסיסים אירנים או בסיסי מליציות על גבולנו הצפוני".
לפיד התייחס לגל הטרור הגואה בזירה הפלשתינית: "בסוף השבוע שעבר קיימנו דיונים עם צה"ל והשב"כ על המתיחות ביהודה ושומרון, ובעיקר בגזרות ג'נין ושכם. כוחות הביטחון פועלים בזירות אלה בנחישות כדי למנוע זליגת פיגועים לתחומי ישראל. בחמישי בלילה נפגשתי עם שני שוטרי יס"מ, רב-סמל בכיר שריף חסון ורס"ר מנגיסטו מהבאהו שמנעו פיגוע כבד בתל אביב. הערנות והמקצוענות שלהם מנעה נפגעים רבים והסלמה ביטחונית. בירכתי אותם בשם ממשלת ישראל, והם קיבלו תעודות הערכה משר הבט"פ, עמר בר-לב. אני מנצל את ההזדמנות ושולח להם הצדעה גם משולחן הממשלה".

תאריך:  11/09/2022   |   עודכן:  11/09/2022
+גורם מדיני: לאירן חסר הרבה כדי להגיע לנשק גרעיני
16:36 11/09/22  |  עידן יוסף

פקיד אירני בכיר אמר בראיון לאל-ג'זירה: ניתן להגיע להסכם אמיתי בתוך ימים אם העמדה האמריקנית "תהנה מריאליזם". ראש הממשלה לפיד יצא לביקור בזק בגרמניה, במטרה לדון על הסכם הגרעין עם אירן וסוגיית בילטרליות במפגש עם הקנצלר שולץ, שרת החוץ ובכירים נוספים.
גורם מדיני אומר כי ההערכה של גורמי המודיעין בישראל ובארה"ב היא שלאירן חסר הרבה כדי להגיע לנשק גרעיני - היא קרובה מאוד ברמת ההעשרה אבל לא ברמת פיתוח הפצצה. הוא הוסיף בשיחה עם כתבים: הסכם הגרעין עם אירן לא ייחתם לפני בחירות אמצע הקדנציה".
עוד אמר בעקבות המצב הנפיץ והעלייה בניסיונות הפיגוע - "יינקטו צעדים הגנתיים בשטח ופעולות שמטרתן לחזק את הכלכלה הפלשתינית".

יאיר לפיד עולה למטוס בדרכו לגרמניה [צילום: קובי גדעון/לע"מ]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לפיד: סימנים מעודדים לבלימת הסכם הגרעין
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
איציק וולף
צרפת, בריטניה וגרמניה הביעו ספקות ביחס לכוונה של אירן לחתום על הסכם הגרעין    בהודעה משותפת שמסרו בעקבות תגובת אירן לטיוטת ההסכם ציינו כי יש ספק ביחס למחויבות האירנית להצלחת המו"מ
עידן יוסף
ארצות הברית פסימית לגבי החתימה על הסכם הגרעין ומכנה את התשובה האירנית כ"צעד אחורה"    בעקבות מתקפת סייבר: אלבניה מנתקת את הקשרים הדיפלומטיים עם אירן, ומורה לאירנים לעזוב בתוך 24 שעות
איציק וולף
הותר לפרסום מסמך מודיעין מיוחד שהוגדר סודי ביותר ואשר ציין בספטמבר 2002 שנודע לישראל כי סוריה מנהלת פרויקטים חשאיים בתחומי הגרעין העלולים לתרום לפיתוח תוכנית גרעינית צבאית    המסמך נחשף לציון 15 שנים להשמדת הכור הסורי בדיר א-זור
יורם אטינגר
מעצבי מדיניות בארה"ב מעניקים משקל מירבי להצהרות והתחייבויות פומביות ובחדרי חדרים של האייתולות ויועציהם, אבל הביטוי האמין ביותר של החזון והמדיניות המנחים את האייתולות טמון בתוכנית הלימודים: הפלת המשטרים הסונים והכנעת המערב, ובראשו "השטן הגדול האמריקני"
איציק וולף
נשיא המדינה נאם בפני בית הנבחרים הפדרלי הגרמני    את נאומו פתח בתפילת יזכור לזכר נרצחי השואה וחברי הפרלמנט כיבדו את התפילה בקימה    קרא לקהילה הבינלאומית להימנע מחתימה על הסכם הגרעין עם אירן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il