X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
[צילום: מארק שיפלביין, AP]
אושר בממשלה: תוכנית לאומית להגדלת ההון אנושי בהייטק
עיקרי ההחלטה: תוכנית חינוך להייטק כבר משנת הלימודים הנוכחית, הגדלת כמות האוכלוסיות בתת ייצוג בהייטק, התאמת עולם האקדמיה להייטק, עידוד עולים להשתלב בתעשיית ההייטק הישראלית, יותר מקצועות הייטק בשירות המדינה ומומחים זרים להייטק הישראלית

ראש הממשלה יאיר לפיד, שרת החדשנות המדע והטכנולוגיה אורית פרקש הכהן ושרת החינוך יפעת שאשא ביטון, אישרו (יום א', 11.9.22) בממשלה החלטה שמטרתה הגדלה ופיתוח של כוח האדם בהייטק, בדגש על אוכלוסיות שאינן מיוצגות כיום בתעשיה.
עיקרי התוכנית:
  • תוכנית החינוך להייטק תחל כבר השנה - התוכנית להטמעת מיומנויות טכנולוגיות, קוגנטיביות ודיגיטליות הנחוצות להשתלבות בשוק העבודה של המאה ה-21 בהתאם לשכבת הגיל. פיילוט התוכנית יחל השנה בכ-600 כיתות ח' בכ-120 בתי ספר ובכ-1,500 גני חובה, כאשר השרות עתידות להרחיב בשנה שאחריה את התוכנית לכיתות ח' וט' נוספות, תוך מתן עדיפות לפריפריה, עד כדי פריסה מלאה בכלל בתי הספר.
  • אוכלוסיות בתת ייצוג בתעשיה - הממשלה מאמצת את יעדי שרת החדשנות להגדלה של 4500 עובדים מהחברה הערבית, 2800 עובדים מהחברה החרדית ושלפחות 45% מהכשרות של הרשות יהיו לנשים.
  • דוח פרלמוטר - הממשלה מאמצת את דוח הביניים של הוועדה בראשות דדי פרלמוטר, במסגרתו הומלץ בין היתר על שיטת הספירה חדשה של מקצועות הטק - שכוללת גם עבודה במקצועות טכנולוגיים בחברות מסורתיות כדוגמת בנקים.
  • תוכנית ישראל טק - התוכנית שתאתר ותביא זכאי חוק השבות בעלי השכלה רלוונטית לעבודה בהייטק לישראל. התוכנית תוביל לחיזוק ממשי של תעשיית ההייטק בישראל, לחיזוק הקשר עם יהודי התפוצות ולדיפלומטיה חיובית למדינת ישראל. המטרה היא לשלב לפחות 1500 עובדים בשנים 2022-2026.
  • הגדלת כמות המומחים הזרים - להגדיל ב-2,000 את מספר המומחים הזרים המגיעים לישראל לעבודה בחברות הייטק, בשנים 2022-2026. לצורך סיוע לעמידה ביעד, רשות החדשנות תפעיל מרכז תמיכה לענף ההייטק, אשר יסייע לחברות ההייטק בהסרת חסמים ביורוקרטיים המקשים על הבאת עובדים לענף ההייטק מחו"ל.
  • הקמת צוות בינמשרדי להורדת חסמים - שיבחן לעומק את החסמים הביורוקרטיים הניצבים בפני כל קהל יעד המעוניין להגיע לישראל ויציע המלצות כיצד ניתן לצמצם את החסמים.
  • יותר הייטק באקדמיה - הגדלה של 20% בכמות הסטודנטים הלומדים מקצועות הייטק באוניברסיטאות ו30% באוניברסיטאות.
  • שוויון מגדרי בתעשיה - תוכנית לעידוד שווין מגדרי בתעשיית ההייטק בישראל המובלת על-ידי משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה והרשות לקידום מעמד האישה שמטרתה הטמעת פרקטיקות של חשיבה מגדרית בחברות בתעשיית ההייטק.
  • שירות המדינה - מיפוי וגיבוש תוכניות לשילוב עובדים במקצועות ההייטק והמדעים במגזר הציבורי.
שרת החדשנות אורית פרקש הכהן: "עם כניסתי לתפקיד שמתי לי למטרה לתת הזדמנות שווה לכל ילד בישראל ולשלב עוד אוכלוסיות בתעשיית ההייטק הישראלית. לשם כך יזמתי תוכנית חינוך עם שרת החינוך בבתי ספר ובגנים שיוצאת לדרך כבר השנה, ב-600 כיתות ח׳ וכ-1500 גני חובה. החלטת הממשלה מאמצת את תוכנית חשובה זו שתצטרך להמשיך ולהתרחב בממשלות הבאות לטובת ילדי ישראל. באשר לתעסוקה של עוד ישראלים בהייטק - החלטת הממשלה שהבאתי היום מאמצת ונותנת תוקף לדוח פרלמוטר שיזמתי ומאמצת את יעדי התעסוקה שקבעתי כמדיניות ממשלה לשנים הבאות. מודה לראש הממשלה ושרת החינוך על שיתוף הפעולה".

תאריך:  11/09/2022   |   עודכן:  11/09/2022
+שס נגד מיכאלי: החלטה פופוליסטית, נפעל לביטולה
16:30 11/09/22  |  עידן יוסף

בתגובה להחלטת הממשלה בדבר הקמת רשויות מרחביות לתחבורה, מסרה שס: החלטה פופוליסטית נפעל לביטולה. ממשלה שלא קיבלה את אמון העם מבצעת מחטף חמור לשינוי מהותי של הסטטוס-קוו ופגיעה קשה בזהות היהודית רק כדי לקושש קולות לקראת הבחירות.
"הכל יודעים שזו החלטה פופוליסטית שתשונה מיד כשנקים ממשלה לאומית הנתמכת בידי רוב העם, המתנגד בהפיכת יום השבת הקדוש ליום עבודה נוסף. ח"כ משה ארבל פנה ליועצת המשפטית לממשלה שתעצור את המהלך המקומם ובמפלגה הודיעו כי במידת הצורך יעתרו לבג״ץ.
יו"ר נעם ח"כ אבי מעוז: "בזמן שאזרחי ישראל תקועים בפקקים, מרב מיכאלי ממשיכה להשתמש במשרד התחבורה ככלי לקמפיין שלה, ולהפיכת ישראל למדינת כל אזרחיה. מדובר במחטף בזוי בתקופת בחירות, שלא היה עובר משפטית אם הייתה פה ממשלת ימין. אחרי הבחירות נסדיר בחוק את איסור תחבורה ציבורית בשבת, כפי שהיה כל השנים בישראל. הקמנו מדינה יהודית ונשמור עליה כזו".

+לפיד בדיון ועדת השרים לענייני הזדקנות האוכלוסייה: "יש לנו אחריות"
15:04 11/09/22  |  מירב ארד

ראש הממשלה יאיר לפיד כינס היום את ועדת השרים לענייני הזדקנות האוכלוסייה. הדיון התקיים במעמד שר הרווחה והביטחון החברתי מאיר כהן, השרה לשוויון חברתי מירב כהן, שר התרבות והספורט חילי טרופר ושר התפוצות נחמן שי. במסגרת הדיון קיבל ראש הממשלה סקירה אודות היערכות משרדי הממשלה בצעדים שנעשים לשיפור חיי האוכלוסייה המבוגרת במדינה. רה"מ לפיד אמר בדיון: "הקבינט הזה לוקח את הטיפול בקשישים צעד גדול קדימה. יש לנו אחריות - לא רק לכבד את הגמלאים והקשישים, אלא גם לדאוג שהם יחיו בכבוד".

+מחטף של מיכאלי: ביזור סמכויות לרשויות המקומיות
13:21 11/09/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הממשלה אישרה פה אחד את הצעת שרת התחבורה להקים רשויות מרחביות לתחבורה  ▪  כל רשות מקומיות תשויך למרחב תחבורתי לפי זיקות תחבורתיות בין הרשויות  ▪  ככל שיאושר קידום החקיקה, יואצלו לרשויות סמכויות נרחבות לפרסום מכרזי תחבורה ציבורית, אכיפה ועוד

מיכאלי. תוכנית מהפכנית בזמן ממשלת מעבר
+לפיד: סימנים מעודדים לבלימת הסכם הגרעין
11:40 11/09/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בפתח ישיבת הממשלה אמר ראש הממשלה: "ישראל מנהלת מערכה מדינית מוצלחת. זה עוד לא נגמר, זו דרך ארוכה, אבל יש סימנים מעודדים"  ▪  "בעקבות האמריקנים, אתמול הודיעו מדינות אירופה שהסכם הגרעין עם אירן אינו עומד להיחתם"

לפיד בכניסה לישיבת הממשלה [צילום: מרק ישראל סאלם/פול פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אושר בממשלה: תוכנית לאומית להגדלת ההון אנושי בהייטק
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 36
עידן יוסף
בפתח ישיבת הממשלה אמר ראש הממשלה: "ישראל מנהלת מערכה מדינית מוצלחת. זה עוד לא נגמר, זו דרך ארוכה, אבל יש סימנים מעודדים"    "בעקבות האמריקנים, אתמול הודיעו מדינות אירופה שהסכם הגרעין עם אירן אינו עומד להיחתם"
עידן יוסף
שר המשפטים לשעבר נסים: "מה שנוח לממשלה - הכל מתמלא מלוא החופן, גם דברים שלא נעשו בעבר"    שר המשפטים לשעבר פרידמן: "מקווה מאוד שזו התחלה של איזושהי בקרה על היועמ"ש"
מירב ארד
שופטי בית המשפט העליון הוציאו צו על תנאי נגד היועמ"שית שדחתה את הצעתם לשקול לאשר את מינוי מזוז ליו"ר לזמני בלבד - לצורך בחירת הרמטכ"ל    מזוז מונה על-ידי הממשלה ליו"ר הוועדה למינויי בכירים לתקופה של שמונה שנים
עידן יוסף
הלוחם האגדי מקבל את ההכרה כשמונה שנים אחרי שמת    עוד בולים חדשים שאישרה הממשלה: תעשיית הטקסטיל, תפילת הדרך, המוסד, הגן הבהאי, מזוזות ובתי מיליון היסטוריים
מירב ארד
המשמעות: לאחר 15 שנות העדרות - יחזרו חברות התעופה הישראלית לטוס ליעדים בטורקיה    חברות התעופה הישראלית הגישו כבר בחודש שעבר בקשות להפעלת טיסות ישירות לאיסטנבול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il