X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יימכרו נכסים בכ-800 מיליון שקל [צילום: משה שי/פלאש 90]
1,050 עובדי דואר יפרשו עד אמצע 2023
האוצר והנהלת דואר ישראל חתמו על הסדר מימון המאפשר פרישה של יותר מאלף עובדי דואר ומסדיר אפשרות פרישה של עוד 500 לאחר מכירת החברה לגורם פרטי המדינה תעמיד הלוואה של 400 מיליון שקל, עם אפשרות להגדלתה ב-180 מלש"ח נוספים

חברת דואר ישראל חתמה עם האוצר ועם נציגות העובדים על הסדר הבראה בהיקף של כ-1.7 מיליארד שקלים, הכולל פרישה של 1,050 מעובדי הדואר ומכירה של חלק מנכסי הנדל"ן של דואר ישראל.
הסדר המימון נחתם על-ידי הנהלת דואר ישראל מול החשב הכללי באוצר, קובי בר נתן, ובמקביל לחתימה על הסכם קיבוצי מול נציגות העובדים וההסתדרות. ההסדר נחתם לאור המצב הכספי הקשה אליו נקלעה חברת דואר ישראל, אשר התבטא בהפסדים כספיים של מאות מיליוני שקלים בשנה ובאתגרים תזרימיים משמעותיים.
במסגרת ההסדר חתם החשב הכללי הסכם מימון המורכב בין השאר, ממכירת חלק מנכסי נדל"ן של הדואר למדינה, שנועד לייצב את מצבה הקשה של החברה, המצויה בחדלות-פירעון. במקביל, נחתם מול ההסתדרות וארגון העובדים הסכם קיבוצי שנועד לאפשר את פרישתם של 1,050 עובדים, וכן להבטיח את הגמישות הניהולית הנדרשת לחברה המצויה בסביבה תחרותית ועומדת לקראת הפרטה של 100% ממניות החברה, על-פי המתווה עליו סיכמו שרי האוצר והתקשורת.
על-פי ההסדר, המדינה תבטיח לחברה מימון לפרישת 1,050 משרות בתמורה למכירת נדל״ן למדינה בשווי מוערך של כ-800 מיליון שקלים. המדינה תממן בנוסף פרישת 150 משרות נוספות שעליהן סיכמה החברה בשנת 2020.
המדינה גם תעמיד לדואר ישראל מסגרת הלוואה תזרימית בסך של עד 400 מיליון שקל, ותאפשר לחברה אפשרות מימון נוספת, במידת הצורך, בסך של עד 180 מיליון שקל נוספים בתמורה למכירת נכסים נוספים למדינה.
בהסכם הקיבוצי שנחתם בין הנהלת הדואר לעובדים נקבע כי 650 עובדים ותיקים יפרשו לפנסיה וכי 400 עובדים יפרשו במסלול פיצויים. מחצית מהפורשים יסיימו את עבודתם עד סוף 2022, המחצית השנייה עד אמצע 2023. לרוכש החברה תהיה אופציה לפרישת 500 עובדים נוספים בתנאים זהים.
עוד נקבע כי מאות דוורים יהפכו לשליחים, כדי לתמוך במערך החבילות המתפתח מול הירידה בפעילות חלוקת המכתבים. בוטלה גם מכסת העובדים המינימלית שהחברה מחויבת להעסיק והוכנסה שורה של שינויים ארגוניים ותפעוליים ייכנסו לתוקף בחודשים הקרובים, כדי לאפשר לחברה לפעול בסביבה תחרותית.
העובדים התחייבו גם על עידכון מנגנון ניוד עובדים מינואר 2025 ומנגד יהיו זכאים למענק הפרטה בשיעור של 3% מתמורת המכירה בהתאם לנוהל רשות החברות בעניין, ולאחר ההפרטה לבונוס מבוסס רווחיות של 10% מהרווח התפעולי של החברה מדי שנה.

[צילום: דוברות ההסתדרות]
תאריך:  19/09/2022   |   עודכן:  19/09/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
לשכת ראש הממשלה הודתה למתווך האמריקני על עבודתו בניסיון להביא להסכם בין ישראל ללבנון ביחס למים הכלכליים והבהירה כי הפקת הגז מאסדת כריש אינה קשורה למו"מ
עידן יוסף
השר לשעבר כהנא הבטיח כי מיד אחרי העברת החוק בכנסת, הוא יקדם תיקון לחוק שיכלול את פרק העיצומים ושיני האסדרה, דבר שעד היום לא קרה    הרפורמה הייתה אמורה לגייס כ-100 מפקחים חדשים שיסייעו למנוע הונאות וזיופים בכשרות, דבר שעד עתה לא התבצע
איתמר לוין
יצחק דנון
איתמר לוין, יצחק דנון
משה ומנדי גרטנר טוענים שאיש הנדל"ן מכר מאחורי גבם פרויקטים בפולין, בהם השקיעו 63.4 מיליון דולר, ונטל לעצמו את התמורה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il