X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / פַּנְדוֹרָה
תמה ז"ל ואברהם שוחט בצילום משנת 2000 [צילום: יעקב סער/לע"מ]
תמו חייה: תמה שוחט מתה בגיל 86
רעייתו של שר האוצר לשעבר אברהם שוחט ובתו של ראש הממשלה לשעבר לוי אשכול, הלכה לעולמה
תמה ז"ל ואברהם שוחט [צילום: אלי אלון]

בבית חולים איכילוב הלכה לעולמה (יום ו', 30.9.22) תמה שוחט, רעייתו של שר האוצר לשעבר אברהם (בייגה) שוחט ובתו של ראש הממשלה לשעבר לוי אשכול. בת 86 הייתה במותה.
תמה, בתם של לוי אשכול ראש הממשלה השלישי של מדינת ישראל ושל רעייתו השנייה אלישבע קפלן, הייתה עובדת סוציאלית בהכשרתה ומנהלת המכון להכשרת עובדים סוציאליים.
היא נולדה באפריל 1936 בתל אביב וגדלה ב"מעונות העובדים" בעיר. במשך כארבע שנים, בשנים 1944-1940 התגוררה המשפחה בדגניה, אך לאחר מכן חזרה לתל אביב. תמה למדה ב"בית חינוך" בתל אביב.
כשהתמנה אביה לוי אשכול לשר החקלאות והפיתוח ב-1951 ובהמשך לשר האוצר, עברה המשפחה להתגורר בירושלים. תמה למדה בתיכון עין כרם ובהמשך באוניברסיטה העברית. היא הייתה בגרעין היאחזות וממקימי קיבוץ נחל עוז.
ב-1959, בהיותה בת 23, נישאה תמה לאברהם "בייגה" שוחט, בנו של צבי שוחט מנהל עבודה בסולל ובונה. השניים היו זוג מגיל 15 והכירו בתנועת הנוער התנועה המאוחדת בתל אביב.

ממייסדי ערד ומראשוניה
[צילום: באדיבות המשפחה]

בתחילת שנות ה-60 היה אברהם שוחט חבר בצוות ההקמה של הישוב ערד והשתתף כמהנדס בתכנון הראשוני של הישוב. תמה ואברהם נמנו עם הזוגות הראשונים שהתיישבו בערד. בשנים 1967-1964 היה "בייגה" מנהל סניף "סולל בונה" בערד. תמה עבדה כעובדת קהילתית בהנהלת חבל ערד ובמחלקת הסעד של עיריית באר שבע.
באוקטובר 1967 נערכו הבחירות הראשונות לראשות המועצה המקומית ערד ואברהם שוחט נבחר מאז לתפקיד זה כל בחירות ברוב משמעותי. הייתה אף קדנציה שבה נבחר ברוב של כ-90 אחוזים. "בייגה" כיהן בתפקיד ראש המועצה המקומית ערד במשך 22 שנים עד 1989.

הבן יוחאי סופד לאמו
תמה שוחט ובנה יוחאי [צילום: באדיבות המשפחה]

יוחאי שוחט סיפר על אמו בדף הפייסבוק: "ביום שישי נפרדנו מאימא שלי .רבים כל כך מכם הכירו אותה ויעידו שכל מה שאכתוב הוא אמת. צריך מזל גדול מאוד-מאוד, כמו של זוכה בפיס בערך, לקבל אימא כמו שלי. היא הייתה פשוט האדם הכי אהוב שהכרתי. לא פגשתי אחד או אחת שלא התאהבו בה, בזכות השילוב הנדיר של תכונות נאצלות שהיו בה. היא הייתה חכמה, סקרנית מאוד, עם לב ענק, יפהפייה ורכה, צנועה ורחומה מאוד. הדבר הכי רע שיכלה להגיד על מישהו היה שהוא 'נחמד מסוגו'...
"היא ואבא היו לזוג בגיל 15. כלומר, 71 שנים. החיים שלהם שזורים בקורותיה של הארץ והמדינה בתפר שלא ניתן לפרום וסיפור חייהם החלוצי מעורר גאווה.
"היכולת שלה לראות אנשים ולהקשיב באמת הפכה אותה ל'יועצת' לכל כך הרבה אנשים שנעזרו בה וזה כמובן כולל אותנו ילדיה ונכדיה שהיינו מעריציה... פשוט כך...
"אימא סיימה את חייה באופן מפתיע מאוד כשהיא בסה"כ בריאה ושמחה בחלקה. אנחנו מתנחמים בזה שלא סבלה והלכה לעולם הבא כשהיא שלווה ויפה ומושלמת כמו שהייתה תמיד".

סרט על תמה ואברהם שוחט
לוי ואלישבע אשכול ובנותיהם תמה ועפרה

לפני כחודש וחצי, שבועות ספורים לפני מותה של תמה, נערך (21.9.22) בספריה העירונית בערד ערב מרגש לכבודם של אברהם ותמה שוחט בהשתתפות ותיקי ערד ובנוכחותם של תמה ואברהם שוחט ובו הוקרן סרטם של נירה ודני מעיין "תמה ואברהם (בייגה) שוחט - סיפור חיים".
הסרט שאורכו 106 דקות מספר את סיפור חייהם של בני הזוג, אהבתם לארץ, המעבר לעיר במדבר, הקמת העיר ערד, בייגה הפוליטיקאי ותמה בפעילותה המקצועית רבת השנים הרחק מאור הזרקורים. הסרט עוקב אחר אירועים והתרחשויות בחיי מדינת ישראל - ישוב הנגב, לידתה של עיר, עבודת הכנסת והממשלה בראי פעילותם וחייהם של אברהם ותמה.
משתתפת באירוע זה מספרת כי היה זה אירוע מרגש וחוויתי שמשתתפיו יזכרוהו לעוד שנים רבות.
תמה שוחט הותירה שלושה ילדים ושבעה נכדים. הלוויתה תתקיים ביום שני (3.10.22) בשעה 15:00 בבית העלמין קריית שאול בתל אביב.

[צילום: באדיבות המשפחה]
תאריך:  01/10/2022   |   עודכן:  03/10/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יוחאי שוחט
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תמו חייה: תמה שוחט מתה בגיל 86
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
השתתפות בצער המשפחה
דוד עמיצור  |  5/10/22 12:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות נוספות פַּנְדוֹרָה
יגאל יששכרוב
הרב אברהם חיים לודיוב, שנולד ב-1905 בסמרקנד שבבוכרה, היה רבה של הקהילה המקומית ושימש דוגמה ומופת לשמירת הגחלת היהודית תחת השלטון הסובייטי
עידן יוסף
שבע שנים אחרי מותו, החליט כנען קירשנבאום בנו הבכור לפתוח את הארכיון הגדול שהשאיר אחריו אביו ולהכניסם לסרט דוקומנטרי שישודר בכאן 11    קטעי הארכיון, הסרטים הישנים והתמונות מציירים תמונה של אחד מיוצרי הטלוויזיה החשובים והעסוקים שהיו בארץ
עידן יוסף
נוסע עלה לאוטובוס במודיעין כשאחריו שני גדיים קשורים בשלשלאות    הנהג של חברת קווים אפשר את עלייתו בניגוד לתקנות    מ"קווים" לא נמסרה תגובה
עידן יוסף
במהלך קריינות של מהדורת חדשות לפנות בוקר החל דן בילסקי לגמגם ולומר משפטים לא ברורים    הוא המשיך להגיש את המהדורות העוקבות ורק בבוקר עבר סדרת בדיקות בבית חולים
עידן יוסף
הלוחם האגדי מקבל את ההכרה כשמונה שנים אחרי שמת    עוד בולים חדשים שאישרה הממשלה: תעשיית הטקסטיל, תפילת הדרך, המוסד, הגן הבהאי, מזוזות ובתי מיליון היסטוריים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il