X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סער. תשובה ללוין ולסטרוק [צילום: עמית שאבי/פול פלאש 90]
סער: הסכם הגבול הימי יונח על שולחן הכנסת
הנחת ההסכם אינה אומרת בהכרח כי הוא יובא לאישורה של הכנסת לפיד: "מבין שכואב לנתניהו - שלא הגיע להסכם מול לבנון" הצמרת השלטונית בלבנון תדון היום בפרטי ההסכם
מה משמעות מכתב סער
לפי תקנון עבודת הממשלה, חובה להניח בפני הכנסת כל הסכם בינ"ל שבועיים לפני ההצבעה בממשלה. למרות שהכנסת לא מצביעה על ההסכם (בשלב זה), עצם ההנחה של ההסכם, מאפשרת לכנסת לעיין, להתייחס ולהשפיע. כך למשל קרה לאחרונה עם הסכם התרבות עם האיחוד האירופי. לאחר שההסכם הונח, שלחנו: ראשי שדולת א"י + עשרות ח"כים מהשדולה, מכתב לשרי הממשלה חברי "גוש ימינה", ודרשנו מהם להטיל וטו על ההסכם. וראו זה פלא: הצעד הזה הצליח. הווטו הוטל. ולאחרונה עודכנתי ע"י מזכיר הכנסת, שמזכירות הממשלה עדכנה אותו שהסכם התרבות הושעה ולא יעלה להצבעה.
במקרים חריגים מותר להימנע מהנחת הסכם על שלחן הכנסת קודם להצבעה עליו בממשלה, אבל רק אישור שר החוץ, ושר המשפטים. לכן, אחרי שלפיד סיפר לעיתונאים שטסו אתו לאו"ם, שהוא מתכוון להימנע מהנחה, באישור היועמ"שית, פנינו יריב לוין ואני לגדעון סער ודרשנו ממנו להשתמש בזכות הווטו שלו.
אחרי פניה כפולה לסער + תקשורת בנושא - הוא החליט להטיל וטו, בניגוד גמור למה שלפיד רצה וגם סיפר לעיתונאים.
המשמעות כפולה: א. חברי הכנסת (והציבור) יוכלו לעיין בהסכם על כל פרטיו ולהתייחס אליו; ב. ההסכם לא יוצבע בממשלה אלא לאחר שיעברו שבועיים מהיום בו הוא יונח בפני הכנסת. עכשיו נשאר "רק" לוודא, שכמו תקנון עבודת הממשלה, כך גם חוק יסוד משאל עם לא יירמס.
החוק קובע, שהסכם שכולל ויתור על שטח ריבוני, חייב, אחרי אישור הממשלה, גם באישור הכנסת ברוב של 80 ח"כים, או ברוב קטן יותר + אישור במשאל עם. איילת שקד, שחוקקה אתנו את החוק הזה, צריכה לעמוד על קיומו.

שר המשפטים גדעון סער אומר (יום ב', 3.10.22) כי כאשר יוסכם הסכם הגבול הימי עם לבנון, הוא "יונח על שולחן הכנסת לפי הוראות תקנון הממשלה". בתשובה לחברי הכנסת יריב לוין (הליכוד) ואורית סטרוק (הציונות הדתית), כתב סער: "אין כל כוונה להסתיר את ההסכם עם לבנון". הנחת ההסכם אינה אומרת בהכרח כי הוא יובא לאישורה של הכנסת.
אתמול אישרו ראש הממשלה יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ את הצעת המתווך האמריקני עמוס הוכשטיין לפתרון סוגיית הסכסוך בגבול הימי בין ישראל לבין לבנון, כך מסר גורם מדיני בכיר בתדרוך לכתבים. ההודעה בנושא טרם נמסרה לארה"ב, מכיוון שבישראל מחכים לאישור הקבינט המדיני ביטחוני בנושא.
לפיד אמר: "מבין שכואב לנתניהו - שלא הגיע להסכם מול לבנון, אך זו לא סיבה להתגייס לתעמולה של נסראללה". השר עמר בר לב הצטרף למתקפה נגד ראש האופוזיציה: "נתניהו מתנהג בדיוק כמו נסראללה. מה נסראללה עושה בתוך לבנון? הוא תוקף את ממשלת לבנון שכביכול מוותרת ומדינת ישראל הולכת להשתלט על מרבצי גז של לבנון. בדיוק אותו הדבר, עושה נתניהו כאן. אין לו שום מושג מה קורה. הדבר היחיד שיש לו מושג אלו השנים שהוא היה ראש ממשלה ושום דבר לא זז".
לבנון הודיעה להוכשטיין כי היא אינה מעוניינת לחתום על אותו מסמך לצד החתימה של ישראל, כדי שהדבר לא ייראה כצעד של נורמליזציה. בשעה 13:00 צוות טכני-צבאי ייפגש בארמון הנשיאות הלבנוני כדי לדון בהצעה של המתווך האמריקני. ב-15:00 צפויה פגישה משולשת של ראשי לבנון בארמון שתכלול את הנשיא עאון, ראש הממשלה מיקאתי ויו"ר הפרלמנט ברי. ייתכן שהצוות הטכני-צבאי יצטרף לפגישה כדי לדון בהצעה. הצפי לתשובה בתוך כיומיים.
‏עורך העיתון הלבנוני אל-אח'באר המזוהה עם חיזבאללה, איבראהים אל-אמין, כתב במאמר הבוקר: "מי שאומר שאין ערבות לכך שממשלה חדשה בישראל תהיה מחויבת להסכם הגבול הימי או שסבור ששינויים בעולם או בארה"ב עלולים לאיים עליו, צריך לדעת שלחיזבאללה יש את הכוח לגרום לאחרים להיות מחויבים, לשמוע ולציית".

תאריך:  03/10/2022   |   עודכן:  03/10/2022
+"הויכוח הפנימי נגמר מול איום חיצוני"
23:20 03/10/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה אמר בטקס אזכרה לחללי חיל השיריון כי החברה הישראלית חזקה מכל ויכוח פוליטי  ▪  "אויבינו צריכים לדעת עוד דבר: שאנחנו מתייצבים מולם יחד"

לפיד. האיומים על ישראל אינם פשוטים [צילום: קובי גדעון, לע"מ]
+פורום קהלת לבג"ץ: למנוע חתימת ההסכם עם לבנון
15:44 03/10/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ארגון הימין טוען שיש צורך במשאל עם או ברוב של 80 חברי כנסת, שכן מדובר בוויתור על טריטוריה ישראלית, ושאין לחתום על ההסכם ערב הבחירות

הגבול עובר מול ראש הנקרה [צילום: משה שי, פלאש 90]
+הממונה מטעם ישראל לעניין הסכם הגז התפטר
11:45 03/10/22  |  עידן יוסף

אודי אדירי, הממונה מטעם ישראל לעניין הסכם הגז התפטר. מקורביו מאשימים: ישראל נכנעה (חדשות 12). גורמים במשרד ראש הממשלה טוענים כי התפטר נוכח העובדה כי מי שניהל את המגעים בפועל היה ראש המל"ל איל חולתא. כמו-כן, לפי הגורמים, אדירי "עסק באנרגיה בלבד ולא מכיר את הצד הביטחוני והמדיני של ההסכם". בסביבת אדירי טוענים כי התפטר בשל התנגדותו להסכם המתגבש (מעריב).

+שקד: ההסכם הימי חייב לקבל את אישור הכנסת
11:40 03/10/22  |  עידן יוסף

שרת הפנים איילת שקד אמרה על ההסכם הימי עם לבנון כי "אסור בשום אופן שהסכם כזה חשוב יעבור בלי ביקורת של הריבון האמיתי וזו כנסת ישראל. ההסכם הזה חייב להגיע לאישורה של הכנסת. זכותו של הציבור בישראל להכיר את פרטיו של ההסכם. לא ייעשה כאן שום מחטף והכל חייב להיות בשקיפות מלאה". עם זאת, את החלטתה האם לתמוך בהסכם או להתנגד לו תקבל שקד לאחר שתלמד את פרטיו בישיבת הקבינט הקרובה.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביר קארה / Abir  kara  אהוד יערי / Ehud Yaari  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איברהים מחלב / Ibrahim Mahleb  איילת שקד / Ayelet Shaked  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אבידר / Eli Avidar  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  בני גנץ / Benny  Gantz  גדעון לוי / Gideon Levi  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  האיחוד האירופי / Europian Union  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חסן רוחאני  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יועז הנדל / Yoaz  Hendel  יחיאל משה טרופר / Yehiel  Tropper  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יריב לוין / Yariv Levin  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מירב כהן / Meirav  Cohen  ממשלת ישראל / Israel Government  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מתן כהנא / Matan  Kahana  נחמן שי  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  עודד גרנות  עידן רול / Roll Idan  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עלי חמנאי  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  צבי יחזקאלי  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון לאודר  תמאם סלאם / Tamam Salam  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סער: הסכם הגבול הימי יונח על שולחן הכנסת
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
איש מזימות. להניח זה לא מספיק
טירה  |  4/10/22 14:50
2
איש מזימות. להניח זה לא מספיק
טירה  |  4/10/22 14:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
איציק וולף
ראש האופוזיציה הודיע כי אם ממשלת ישראל תאשר הסכם הקובע גבול ימי בין ישראל ללבנון מבלי שתציג אותו לאישור הכנסת או תערוך משאל עם - הוא לא יחייב ממשלה עתידית שתקום    "ללפיד אין מנדט למסור למדינת אויב שטחים ריבוניים ונכסים ריבוניים ששייכים לכולנו"
איציק וולף
ראש הממשלה הצהיר כי ישראל ולבנון מנהלות דיונים על הפרטים האחרונים בהסכם המסתמן וטען כי ההצעה שומרת על מלוא האינטרסים של ישראל - הביטחוניים והכלכליים    הודיע שלאחר שיתקבלו אישורים משפטיים יובא ההסכם לאישור, אך לא ציין האם יתבקש אישור של הכנסת או רק של הקבינט
איציק וולף
ששת החשודים תכננו פיגועים במתווים שונים ופעלו לאיתור יעדים לפיגוע כדוגמת תחנת אוטובוס עמוסה בעיר בצפון הארץ, תחנת משטרה בסביבת מגוריהם וחורשות שבהן מסתובבים יהודים    כתבי אישום יוגשו היום בגין עבירות מתחום הטרור
עידן יוסף
מישל עאון קיבל את הצעת המתווך האמריקני להסכם עם ישראל בפגישה עם שגרירת ארה"ב בארצו    כלי תקשורת בלבנון דיווחו כי עאון שוחח עם יו"ר הפרלמנט וראש הממשלה כי למסור תשובה להצעה בהקדם    נסראללה: הגשת הטיוטה - צעד חשוב ביותר
איציק וולף
ראש הממשלה נפגש עם מלך ירדן בשולי העצרת הכללית של האו"ם    דן עמו בהסלמה הביטחונית ביהודה ובשומרון ובמספר סוגיות בילטרליות    זוהי פגישתם השנייה של השניים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il