X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
היכן זעקת אנשי השמאל, מדינות העולם הדמוקרטי הנאור וטורקיה מול רצח של מיליון וחצי ארמנים?
▪  ▪  ▪
רצח העם הארמני במהלך מלחמת העולם הראשונה ולאחריה [צילום: AP]
"מחוקקים זרים לא יכולים לשפוט את ההיסטוריה"
איציק וולף
הערכה: לאחר ההכרה האמריקנית ברצח העם הארמני נסללה הדרך להכרה הישראלית * "ממילא היחסים עם טורקיה בשפל חסר תקדים" * מחוקק טורקי: האמריקנים היו חשים כמונו אם היינו מעבירים החלטה על היחס לאינדיאנים
לרשימה המלאה

טורקיה מאיימת: "יהיו השלכות פוליטיות להחלטה"
איציק וולף
נשיא טורקיה וראש הממשלה הטורקית גינו את ארצות הברית על קבלת הטענה הארמנית על רצח עם שביצעו הטורקים במלחמת העולם הראשונה * "ההחלטה שלהם היא חוסר צדק להיסטוריה ולמדע ההיסטורי"
לרשימה המלאה

מובן שאסור לנו בינתיים להשתמש במונח "שואה", גם משום שעוד לא הוכח שהייתה כוונה להשמדת העם הארמני כפי שהוכח במקרה של הנאצים, וגם בגלל כמות הנרצחים היהודיים לעומת הארמנים. אבל ההערכות הבדוקות והמיהמנות מדברות על טבח בסדר גודל של מיליון וחצי נפשות. הטורקים גירשו את הארמנים מבתיהם ומכפריהם לצעדות מוות, לעבר המדבריות הסוריות כשבדרך הומתו בצורות שונות ומשונות.
כל אותם מתחסדים מהשמאל מדברים פתאום על מה שישראל יכולה להפסיד או להרוויח מבחינה מדינית אם תנקוט עמדה, כשההיבט המוסרי נעלם ונאלם לפתע פתאום. כיצד תוכל ישראל לזעוק מעתה נגד מכחישי השואה למיניהם, כאשר היא משתפת פעולה עם הכחשת רצח העם הארמני.
אבל יש גם היבט נוסף. גם היום נתון העם היהודי בארץ ישראל בסכנה, מול אלה המודיעים בפירוש על הצורך לחסל את היהודים ואת מדינתם במזרח התיכון. במיוחד אנו, במדינת ישראל, חייבים לזכור את האדישות והשתיקה של כל העולם מול השמדת מיליוני יהודים בזמן מלחמת העולם השנייה. אנו חייבים להבין שהשתיקה הנוכחית של מעצמות העולם הדמוקרטיות מול רצח העם הארמני מהווה התרעה למה שעלול לקרות כאשר ואם ינסו לממש את האיומים להשמדת עם ישראל בארץ ישראל.
היום כבר ידוע שכאשר הציג היטלר את תוכניתו להשמדת היהודים בפני אנשיו ושמע טענותיהם כי הדבר עלול לסבך את גרמניה, הוא השיב: "מי זוכר היום את רצח העם הארמני?". ואגב בעניין זה: הרומן ההיסטורי המדהים משנת 1933 - "40 הימים של מוסא דאג" - שכתב היהודי האוסטרי פרנץ ורפל, משווה בין גורלם המר של הארמנים לזה של היהודים. מכאן, שהאדישות העולמית כלפי רצח העם הארמני והאדישות אליה, היוו מרכיב משמעותי בשואת ההשמדה של העם היהודי.
בשל שיקולים פוליטיים מתעלמות מדינות רבות בעולם מרצח עם זה, כולל מדינת ישראל עצמה, בשל היחסים הדיפלומטיים עם טורקיה. אפילו ההתקשרות הטורקית עם ציר הרשע של אירן וסוריה אינה משפיע אצלנו על עמדה זו.
ביום 24 באפריל יצוין רצח העם הארמני ברובע הארמני בירושלים. הארמנים מציינים את יום זה כ"יום השואה הארמנית", מאחר שבו החלה הממשלה העותומאנית בצעדים לדיכוי ולהשמדת העם הארמני שבשטחה.
ברור שנציגות ישראלית רשמית לא תשתתף באירוע, אבל אישים כמו יו"ר הכנסת ראובן ריבלין, שר החינוך גדעון סער, ארגונים ציוניים ותנועות נוער, ללא הבדל השקפה פוליטית - ראוי וחיוני שישתתפו הפעם באירוע זה.
  • כל המעוניינים להשתתף באירוע יפנו לכתובת הדוא"ל הבאה: moshei3@bezeqint.net
>

תאריך:  08/03/2010   |   עודכן:  08/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק קריספל
חזון בן-גוריון עוד רחוק מן המציאות. השאלה המעניינת את תושבי הנגב היא: כשהנגב יהיה פורח, האם זה יכלול גם אותם?
צביקה ברגמן
יש לבצע קניות רק עם רשימה מוכנה מראש, אל תלכו לסופרמרקט כשאתם רעבים ונסו לא לפרוס את תשלומי המזון לתשלומים
יגאל לביב
יותר מ-20% מאזרחי ישראל הם פלסטינים, המופלים עד היום קשות על-ידי המדינה. הסרט עג'מי הוא למעשה סרט דוקומנטרי    במאי הסרט, ויוצרים ישראלים אחרים, זכאים למימון ממלכתי - גם אם דעותיהם לא משקפות את מדיניות הממשלה
גד גזית
השמאל, הימין, הפלשתינים והשדכנים - רומן בלתי אפשרי של אהבה נכזבת, מין מעוות ופרוע, הומוסקסואליות וחוסר פורקן מתמשך, כשאף אחד לא מסוגל "לגמור" - נותר רק להשתגע!
מנחם רבוי
כדי להחליט אחת ולתמיד האם תורת האבולוציה תקפה או לא - יש להעביר את ההכרעה בנושא לכנסת, והכי טוב לכלול את ההחלטה בעניין בחוק ההסדרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il