X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
סילמן. "הליכוד מתנגד לכלנתריזם" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
בג"ץ מאפשר לסילמן להתמודד ברשימת הליכוד
בהמלצת תשעת השופטים משכה מרצ את עתירתה נגד שיבוצה של יוצאת ימינה בליכוד; חיות הציעה לתנועה לאיכות השלטון לנהוג באותה צורה, אך זו סירבה
השופטים אפשרו לשרגא להשתולל
אליעד שרגא, כדרכו, התנהג כאילו בית המשפט העליון הוא המגרש שלו. הוא דיבר כמה שרצה ועל מה שרצה; הוא נכנס לדברי השופטים; ובעיקר – לא ענה על השאלות המהותיות שלהם. הוא שיבח את עצמו, תקף בחריפות את היועצת המשפטית לממשלה (וספג נזיפה מהשופט נעם סולברג – וכמובן לא חזר בו), יצא נגד בית המשפט העליון והתבכיין על דחיית עתירות של התנועה וחיובה בהוצאות, רחמנא ליצלן, ב-12,000 שקל (היא טרם שילמה, אמר ברוב חוצפתו).
מולו ישבו תשעה שופטים בראשות הנשיאה אסתר חיות והמשנה לנשיאה עוזי פוגלמן, שפה ושם ניסו בשפה רפה ליישר אותו. כל עורך דין אחר היה מצטווה לדבר לעניין בזמן מוגבל; שרגא ממשיך לקבל יחס מועדף בצורה פסולה.

ח"כ עידית סילמן תתמודד ברשימת הליכוד בבחירות לכנסת ה-25. עתירת מרצ נגד שיבוצה בליכוד, לאחר שעזבה את סיעת ימינה, נמחקה (6.;10.22) בהמלצת שופטי בית המשפט העליון, והם הבהירו שידחו את זו שהגישה התנועה לאיכות השלטון.
השופטים הציעו לסיעת מרצ למחוק את ערעורה על ההחלטה. הם ציינו, כי סיעת ימינה לא ביקשה מוועדת הכנסת להכריז על סילמן כפורשת, גם מרצ לא ביקשה זאת - ואין זה המקרה החריג בו ניתן לבקש מיו"ר ועדת הבחירות המרכזית לעשות זאת. הם גם אמרו, כי משמעות ערעורה של מרצ הוא גרירת בית המשפט למגרש הפוליטי.
השופט נעם סולברג העיר: "מרצ שיתפה פעולה בנושאים מסוימים עם סילמן, והיא נזכרה רק לאחר התפזרות הכנסת. זה מחליש את המעמד שלכם. החוק בעיקרו מיועד ליחסים בין חבר הכנסת לבין סיעתו. ימינה פעלה בנושא שיקלי, לא פעלה בנושא סילמן. זה החשש של כניסת יתר לנושאים פוליטיים".
הנשיאה אסתר חיות הבהירה: "אין לכם דרך לפנות ליו"ר ועדת הבחירות מעל ראשה של ועדת הכנסת. אפשר היה לפנות; זה לא שמנעו פנייה. בלי שמיצו את ועדת הכנסת, אי-אפשר לפנות ליו"ר. זה לא יעלה על הדעת. זה מספיק וזה ממצה את התיק שלכם". סולברג העיר, כי מרצ לא פנתה לוועדת הכנסת בעניינה של ח"כ ג'ידא זועבי. לאחר שזו הודיעה שהיא פורשת מן הסיעה, ולכן "היא צריכה לכבד את זה שימינה לא פנתה". לאחר מכן נזפה חיות בחריפות בבא-כוחה של מרצ, עו"ד אורי הברמן, על שלא יצא להתייעץ עם מרשיו בנוגע למחיקת העתירה. הוא הודיע על מחיקתה רק לאחר הפסקה בדיון.
התנועה לאיכות השלטון טענה, כי חוק הבחירות מאפשר למנוע התמודדות של מי שנערך עימו הסכם בלתי חוקי. אולם, השופטים שאלו שוב ושוב את יו"ר התנועה, עו"ד אליעד שרגא, כיצד ניתן לפגוע בזכות היסוד להיבחר בלא אמירה מפורשת בחוק. תשובתו הייתה, שהוא לומד זאת מהסעיפים הסמוכים. חיות ציינה, כי יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט יצחק עמית, דחה על הסף את עתירת התנועה בנימוק שאין לו סמכות לקבל החלטה כזאת, ויש לשכנע את בג"ץ שקיימת סמכות כזאת. בהמשך אמרו השופטים לנציג המדינה, עו"ד יונתן מוזס, שדי בכך שיאמר שאינו מקבל את פרשנותו המשפטית של שרגא, ואין צורך להיכנס לשאלת סמכותו של עמית.
בא-כוחם של הליכוד וסילמן, עו"ד מיכאל ראבילו, הצהיר: "לא היה שום הסכם בין הליכוד לבין סילמן. אני מעורב בכל הסכם של הליכוד ולא פגשתי מעולם את סילמן". חיות: "היו חברי כנסת שאמרו שיש סיכומים". ראבילו: "דיברתי אותם והם אמרו שלא היו מעורבים בשיחות". חיות: "הם אמרו בקולם שסיכומים צריך לכבד". ראבילו: "בדקנו בצורה יסודית. כל חבר כנסת מתבטא; איש מהם לא היה מוסמך להבטיח, איש מהם לא הבטיח". הוא הצהיר, כי סיעת הליכוד מתנגדת לכלנתריזם ולא הייתה נותנת יד להסכם שכזה עם סילמן.
לאחר ההפסקה הציעה חיות גם לשרגא, בשם כל השופטים, למשוך את העתירה, אך הוא עמד על מתן פסק דין. סולברג העיר: "אנחנו תשעה שופטים. קראנו הרבה מאוד חומר, ומן הראוי שאדוני יתן יותר משקל לדברינו". שרגא לא הגיב.

תאריך:  06/10/2022   |   עודכן:  06/10/2022
+סקר פנימי במרצ: הנושא המדיני - חמישי בסדר החשיבות
08:43 07/10/22  |  עידן יוסף

סקר פנימי של מרצ: הבוחרים והמתלבטים קבעו שחוק הנאשם הוא הדרישה הכי חשובה שמרצ צריכה להציב כתנאי לכניסה לממשלה. אחר כך בסדר יורד: תחבורה ציבורית בשבת, נישואים אזרחיים, פיקוח על מחירי השכירויות, חידוש המו"מ המדיני לשלום, העלאת שכר המינימום. זהבה גלאון חשפה את הסקר בראיון לישראל היום.

+שרה להכעיס
00:37 07/10/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

פעמיים משיקה מרב מיכאלי את קו 5א של המטרונית - פעם אחת בשביל להוכיח עשייה ופעם שנייה כדי לייצר פרובוקציה. מדוע מדובר בבלוף ומה באמת עומד מאחורי מימון רכבי השרד של השרים

מיכאלי. לא רוצה להיות שוב שרת התחבורה [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+ההכרעה בנושא שיקלי: האם התפטר במועד
21:54 06/10/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

בית המשפט העליון יפרסם עד יום ראשון את הכרעתו בנוגע להתמודדותם של בל"ד ושיקלי בבחירות הקרובות  ▪  הסוגיות בנוגע לשיקלי: הסמוך וההסתמכות

שיקלי בדיון בביהמ"ש העליון [צילום: לע"מ, הרשות השופטת]
+שקד: אנחנו לא בכיס של נתניהו
20:25 06/10/22  |  עידן יוסף

השרה איילת שקד תוקפת את יו"ר הליכוד בראיון לתקשורת הרוסית: "נתניהו היה צריך לפנות את כסאו. הבית היהודי לא בכיס שלו" (בחדרי חרדים).

+דרעי על נאום התפילין של לפיד: זו לא טעות דפוס, זו בורות מוחלטת
19:33 06/10/22  |  עידן יוסף

יו"ר שס, אריה דרעי: ״כשלפיד דיבר היום על תפילין ביום כיפור, זה מראה על בורות מוחלטת. זו לא טעות דפוס. ללפיד יש דת חילונית משלו!". הוא התייחס ברדיו קול חי לדברי ראש הממשלה בעצרת זיכרון, שבה אמר: "רבבות המתפללים נקרעו מבית הכנסת ונאלצו להחליף את הטלית במדים ואת התפילין ברובה", למרות בכיפור לא מניחים תפילין.
עוד הוסיף דרעי: "הבן של לפיד מתחתן לפני שבוע בחתונה חילונית לגמרי. יש כדת משה וישראל ויש כדת יאיר לפיד. יאיר לפיד הוא זה שהפך את מדינת ישראל בשנה האחרונה למדינה חילונית, בגללו היום מרב מיכאלי מתגאה על חנוכת קווים בשבת״.

+מיכאלי תחנוך בשבת קו שכבר חנכה; קרעי: שחורים בגדייך ושחורה נשמתך
17:42 06/10/22  |  עידן יוסף

שרת התחבורה מרב מיכאלי הזמינה עיתונאים וצלמים, כדי לסקר שנית את חנוכת קו המטרונית בחיפה, לאחר שקו זה כבר נחנך על ידה ב-20 בספטמבר. קו 5א אמור לפעול גם בשבת, ומדובר בחלק מקמפיין הבחירות של מפלגת העבודה לתחבורה ציבורית בשבת.
ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) מסר בתגובה: ‏"ואלו הן שאין להן חלק לעולם הבא, אלא נכרתים ואובדין ונידונין על גודל רשעם וחטאתם לעולם ולעולמי עולמים: העושה עבירות ביד רמה בפרהסיה (רמב"ם הלכות תשובה). תתביישי מיכאלי, את קונה לך מקום בשורה הראשונה עם גדולי עוכרי ישראל מאז ומעולם. שחורים בגדייך ושחורה נשמתך. לכי!".

+ישראל ביתנו ברוסית: "הליכוד - מפלגת יוצאי מדינות ערב"
15:47 06/10/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בעיתון שחולק בימים האחרונים, המפלגה פרסמה שהליכוד הוא ״עוד מפלגה סקטוריאלית״, וכי ״רוב מנהיגי הליכוד לא עונים לקודים התרבותיים של עדות מדינות ערב״  ▪  המפלגה: ״מדובר באמירה חמורה מאוד״

הפרסום השנוי במחלוקת [צילום: ישראל ביתנו]
+סקר: התחזקות למפלגות השמאל על-חשבון המחנה הממלכתי
15:08 06/10/22  |  עידן יוסף

סקר אינטרנטי של מכון "פאנלס פוליטיקס" עבור ערוץ כנסת ומאקו בשאלה למי היית מצביע אילו הבחירות היו נערכות היום: הליכוד 32; יש עתיד 24; הציונות הדתית ועוצמה יהודית 13; המחנה הממלכתי 11; שס 8; יהדות התורה 7; ישראל ביתנו, העבודה 6, מרצ 5, חד"ש-תע"ל, רע"ם 4. גוש נתניהו מקבל 60 מושבים.
לא עוברות את אחוז החסימה: בית יהודי 2.3%, בל"ד 1.3%.
אולם אם תודיע איילת שקד, שמתחזקת מעט בסקר זה, על פרישה, תיחלש רשימת הליכוד במושב אחד שאותו תקבל רשימת המחנה הממלכתי, ובכך גוש נתניהו יירד ל-59.

+העליון: הבקשה לפסילת בל"ד - דלה בראיות
14:28 06/10/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

השופטים מזכירים שטענות דומות נדחו בעבר  ▪  מותחים ביקורת קשה גם על בל"ד, המדברת בשפה אחת במצע שלה ובשפה אחרת בבית המשפט

שידור חי: ערעורי בחירות בבית המשפט העליון
בדיון בבית המשפט העליון [צילום: לע"מ, הרשות השופטת]
+בן-גביר: הכנס באיילת השחר יתקיים בדשא ולא במועדון
13:39 06/10/22  |  עידן יוסף

יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן-גביר, הוזמן השתתף הערב (ה') בכינוס בחירות בקיבוץ איילת השחר, אליו צפויים להשתתף תושבים רבים מהקיבוץ ומישובי האזור. אולם ועד הקיבוץ החליט שלא לאכפר את קיום הכינוס במועדון הקיבוץ.
בעקבות הדברים, הודיעו יוזמי הכינוסכי על-אף החלטת הוועד למנוע את קיום הכנס במועדון הקיבוץ, הוא יתקיים בכל מקרה ברחבת דשא שבקיבוץ.
ח"כ בן-גביר מסר: "אני מבין שבוועד הקיבוץ הבינו שצפויים להשתתף תומכים רבים בכנס מקרב תושבי הקיבוצים, ולכן החליטו לנסות לסתום פיות. ההחלטה של הוועד אינה מייצגת את עמדתם של תושבים רבים בקיבוץ, שהודיעו לי אישית כי נוכל לקיים את הכנס ברחבת דשא שבקיבוץ - וכך יהיה".

+מפלגות גוש נתניהו יתחלקו לאזורי פעילות בבחירות
13:27 06/10/22  |  עידן יוסף

מפלגות גוש הימין-חרדים מתכוונות לפעול לקראת הבחירות במסגרת חמ"ל ומטה משותפים כמעין מפלגה אחת. סוכם על חלוקת הארץ לאזורים גאוגרפיים כשכל אחת מארבע המפלגות תקבל אזורים שונים שהיא תידרש לפעול בהם (כאן חדשות).

+היועצת המשפטית לכנסת: לאשר את התמודדות שיקלי בליכוד
12:47 06/10/22  |  איתמר לוין

היועצת המשפטית של הכנסת, שגית אפיק, סבורה שניתן לאשר בדוחק את התמודדותו של ח"כ עמיחי שיקלי ברשימת הליכוד. אפיק הגישה לבג"ץ את עמדתה (6.10.22) לקראת הדיון בנושא, והיא חוזרת על זו שהביעה בפני יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, יצחק עמית - אשר דחה אותה וקבע ששיקלי אינו יכול להתמודד. השאלה היא האם התפטרותו של שיקלי מן הכנסת 80 יום לאחר שהוכרז כפורש מסיעת ימינה היא התפטרות "בסמוך" לפרישה כפי שמחייב החוק. אופק סבורה, כי למרות הספק והקושי - הרי שבנסיבות הספציפיות (בהן שיקלי פנה לבית המשפט 50 יום לאחר ההכרזה עליו כפורש), ניתן לראותו כמי שהתפטר בסמוך לפרישה.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בג"ץ מאפשר לסילמן להתמודד ברשימת הליכוד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2022
עידן יוסף
בעיתון שחולק בימים האחרונים, המפלגה פרסמה שהליכוד הוא ״עוד מפלגה סקטוריאלית״, וכי ״רוב מנהיגי הליכוד לא עונים לקודים התרבותיים של עדות מדינות ערב״    המפלגה: ״מדובר באמירה חמורה מאוד״
איתמר לוין
השופטים מזכירים שטענות דומות נדחו בעבר    מותחים ביקורת קשה גם על בל"ד, המדברת בשפה אחת במצע שלה ובשפה אחרת בבית המשפט
דוד ארגז
אצל תומכי לפיד הצורה היא התוכן, התדמית היא המסר והרגש גובר על השכל    יאיר לפיד מצטייר כצל חיוור של הדבר האמיתי: אדם נטול השכלה פורמלית, בעל הבנה מוגבלת בתחומים קריטיים לניהול המדינה וכמעט נטול ניסיון מעשי והישגים
איציק וולף
נתניהו חש ברע במהלך תפילת נעילה בבית הכנסת, עבר סדרת בדיקות בבית החולים שערי צדק ונשאר להשגחה בלילה    ראש הממשלה לפיד וראש הממשלה החליפי בנט איחלו לנתניהו בריאות ורפואה שלמה
צבי גיל
לימין חשוב להיות בחדשות, גם בהקשר שלילי    ככה קיבל איתמר בן-גביר את מרב החשיפה שלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il