X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שיקלי בדיון בביהמ"ש העליון [צילום: לע"מ, הרשות השופטת]
ההכרעה בנושא שיקלי: האם התפטר במועד
בית המשפט העליון יפרסם עד יום ראשון את הכרעתו בנוגע להתמודדותם של בל"ד ושיקלי בבחירות הקרובות הסוגיות בנוגע לשיקלי: הסמוך וההסתמכות

החלטתו של בית המשפט העליון בנוגע להתמודדותו של עמיחי שיקלי ברשימת הליכוד, תתבסס על השאלה האם הוא התפטר מן הכנסת בסמוך להכרזה של ועדת הכנסת עליו כפורש מסיעת ימינה. כך אמרה (6.10.22) הנשיאה אסתר חיות לאחר דיון בן מספר שעות בפסילתו בידי יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט יצחק עמית.
פסק הדין צריך להינתן לכל המאוחר ביום ראשון הקרוב (9.10.22), לצד פסק הדין בערעורה של רשימת בל"ד על פסילתה. ייתכן מאוד שפסקי הדין יהיו רק השורה התחתונה או בתמצית, בעוד הנימוקים המפורטים של תשעת השופטים יפורסמו בהמשך. עתירתה של התנועה לאיכות השלטון נגד התמודדותה של עידית סילמן בסיעת הליכוד תידחה, לאחר שמרצ משכה עתירה דומה בהמלצת השופטים.
החוק קובע, כי מי שהוכרז כפורש יוכל להתמודד בסיעה אחרת רק אם התפטר בסמוך (כלשון החוק) להכרזתו כפורש. שיקלי התפטר רק לאחר חודשיים וחצי, שכן הוא ערער לבית המשפט המחוזי בירושלים על הכרזתו כפורש 50 יום לאחר ההחלטה. בית המשפט הציע שימשוך את ערעורו ושיקלי הבין שהוא יוכל להתמודד בסיעה אחרת (ולא ברשימה עצמאית). הייעוץ המשפטי לכנסת תמך בפשרה זו, אך הבהיר שייתכן והנושא יגיע לפתחו של יו"ר ועדת הבחירות.
מדברי השופטים ושאלותיהם בדיון עולה, כי הסוגייה המרכזית היא האם שיקלי התפטר במועד ("בסמוך") כאשר המתין עד לסיום הדיון במחוזי, והאם רשאי היה להסתמך על החלטת בית המשפט המחוזי. שאלה נוספת שעלתה בהרחבה, אך לא ברור מה יהיה משקלה בפסק הדין, היא האם עמית רשאי היה להחליט לבדו על פסילתו של שיקלי, או שמדובר בסמכות של הוועדה כולה.
בתחילת הדיון אמר עו"ד מיכאל ראבילו, המייצג את שיקלי והליכוד, התנצל תחילה בשמם של בנימין נתניהו ושיקלי שהתבטאו "בלהיטות יתר" בתגובתם על החלטתו של עמית. חיות הגיבה: "מי שחרג מן השורה, מן הראוי שיתנצל בעצמו; זה לא טיעון משפטי. מי שנמצא פה [שיקלי] יכול להתנצל בעצמו". ראבילו: "התנצלתי בשמו; הוא לא מעיד כאן". שיקלי אמר בהמשך הדיון: "התכוונתי להעביר ביקורת עניינית. חלק ממנה היה לגופו של אדם ועל כך אני מצר. כשעמדתי בפני בית המשפט היה לי ברור לחלוטין שיש פה פשרה, ולפיה זה משכתי את העתירה. אחרת הייתי מתמודד בצורה עצמאית".
"מתי הליכוד הגיע פתאום למסקנה הזו?"
ראבילו טען, כאמור, כי עמית חרג מסמכותו. המשנה לנשיאה, עוזי פוגלמן, הגיב: "מתי הגיע הליכוד פתאום למסקנה שהכרעה בידי היו"ר בנושא כשירות איננה חוקית, אחרי עשרות שנים שזה היה הנוהג?". ראבילו: "נוהג לא יכול ליצור סמכות, וגם אין נוהג כזה". חיות: "אם עמית היה מחליט ששיקלי יכול להיכלל ברשימה, לא הייתה בעיה של סמכות בעיניכם?". ראבילו: "היו"ר יכול לדחות על הסף". חיות: "רק כשהוא תומך בעמדה שלכם". ראבילו: "לא רק אז". חיות: "מאיזו סמכות? אולי גם הנוהל לא בסדר?". ראבילו: "זה נמצא בנוהל, ודחייה על הסף אינה פגיעה בזכות להיבחר". חיות: "אם הטענה היא שליו"ר אין סמכות בכלל, מנין הסמכות לדחות על הסף?". ראבילו: "התכוונתי לסמכות למנוע התמודדות".
השופטים הקשו על ראבילו בנוגע למועד הפרישה של שיקלי, וחיות אמרה: "ברור למה אתה רוצה לדחות את יום הפרישה ככל הניתן, אבל זה מנוגד לפסיקה שלפיה הפרישה היא יום החלטת ועדת הכנסת. יש גם חשיבות רבה להתנהגותו בתקופת הביניים עד להחלטה בערעור, האם הוא ממשיך להיות לעומתי. אדוני דוחה את זה, אבל זה לא מתיישב עם כלום".
השופטים הקשו מאוד על עו"ד יונתן מוזס, שייצג את עמית, הן בנוגע להגדרת המילה "בסמוך" והן בנוגע להסתמכותו של שיקלי על ההחלטה בבית המשפט המחוזי. שאלות דומות הם הפנו לנציגת הכנסת, עו"ד ענת גולדשטיין, אשר רק לאחר לחץ כבד מצידם אישרה, כי יש בסיס לטענת ההסתמכות של שיקלי; הכנסת סבורה שיש לקבל את ערעורו.
חיות סיכמה: "זה יקום ויפול על ההתפטרות בסמוך". פוגלמן הוסיף: "אפשר לומר שהייתה פה תאונה משפטית, ולתאונות משפטיות יש מחיר". חיות: "את זה עוד נראה. זה תיק לא פשוט בכמה היבטים, גם בנושא הסמכות זה תיק לא פשוט".

תאריך:  06/10/2022   |   עודכן:  06/10/2022
+סקר: גוש נתניהו חוזר להוביל עם 61
11:28 07/10/22  |  עידן יוסף

24 ימים לבחירות, סקר 'פאנלס פוליטיקס' עבור מעריב מעלה את גוש נתניהו ל־61 מושבים. לפי הסקר, אילו הבחירות היו נערכות היום: הליכוד 32; יש עתיד 23; הציונות הדתית־עוצמה יהודית 14; המחנה הממלכתי 12; שס 8; יהדות התורה 7; ישראל ביתנו 6; העבודה, מרצ 5; חד"ש־תע"ל, רע"ם 4.
לא עוברות את אחוז החסימה: בית יהודי 2.4%, בל"ד 1.2%.

+גלאון: להסכים עם החרדים על שמירת הסטטוס-קוו
10:22 07/10/22  |  עידן יוסף

יו"ר מרצ זהבה גלאון: "צריך ואפשר לשבת עם החרדים בממשלה, הציבור צריך לדעת שכדי להקים ממשלה צריך להסכים על שמירת הסטטוס-קוו עם החרדים בענייני דת ומדינה" (ישראל היום).

+זיהוי עמית טורף
09:31 07/10/22  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה

האם הטרוניות על החלטתו של השופט עמית בעניין שיקלי מוצדקות?  ▪  מי שהצהיר על פרישתו, הצביע נגד סיעתו, התבטא נגד חברי סיעתו ונגד דרכה של סיעתו הרי זה פורש

שיקלי. קלפים טובים ביד [צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90]
+השאיפה של מחנה נתניהו: רודנות
09:17 07/10/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

שורה של הצהרות מלמדות, שהמחנה הזה אינו מדבר "רק" על שלילת עצמאות בתי המשפט, אלא מוכן להתעלם מכללים משפטיים ומינהליים

דה-גול. שרידים לתקופתו [צילום: ז'אן-ז'ק לוי, AP]
+סקר פנימי במרצ: הנושא המדיני - חמישי בסדר החשיבות
08:43 07/10/22  |  עידן יוסף

סקר פנימי של מרצ: הבוחרים והמתלבטים קבעו שחוק הנאשם הוא הדרישה הכי חשובה שמרצ צריכה להציב כתנאי לכניסה לממשלה. אחר כך בסדר יורד: תחבורה ציבורית בשבת, נישואים אזרחיים, פיקוח על מחירי השכירויות, חידוש המו"מ המדיני לשלום, העלאת שכר המינימום. זהבה גלאון חשפה את הסקר בראיון לישראל היום.

+שרה להכעיס
00:37 07/10/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

פעמיים משיקה מרב מיכאלי את קו 5א של המטרונית - פעם אחת בשביל להוכיח עשייה ופעם שנייה כדי לייצר פרובוקציה. מדוע מדובר בבלוף ומה באמת עומד מאחורי מימון רכבי השרד של השרים

מיכאלי. לא רוצה להיות שוב שרת התחבורה [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+שקד: אנחנו לא בכיס של נתניהו
20:25 06/10/22  |  עידן יוסף

השרה איילת שקד תוקפת את יו"ר הליכוד בראיון לתקשורת הרוסית: "נתניהו היה צריך לפנות את כסאו. הבית היהודי לא בכיס שלו" (בחדרי חרדים).


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההכרעה בנושא שיקלי: האם התפטר במועד
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אין סימן שאלה בכלל
דניאלית  |  7/10/22 21:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2022
איתמר לוין
בהמלצת תשעת השופטים משכה מרצ את עתירתה נגד שיבוצה של יוצאת ימינה בליכוד; חיות הציעה לתנועה לאיכות השלטון לנהוג באותה צורה, אך זו סירבה
עידן יוסף
בעיתון שחולק בימים האחרונים, המפלגה פרסמה שהליכוד הוא ״עוד מפלגה סקטוריאלית״, וכי ״רוב מנהיגי הליכוד לא עונים לקודים התרבותיים של עדות מדינות ערב״    המפלגה: ״מדובר באמירה חמורה מאוד״
איתמר לוין
השופטים מזכירים שטענות דומות נדחו בעבר    מותחים ביקורת קשה גם על בל"ד, המדברת בשפה אחת במצע שלה ובשפה אחרת בבית המשפט
דוד ארגז
אצל תומכי לפיד הצורה היא התוכן, התדמית היא המסר והרגש גובר על השכל    יאיר לפיד מצטייר כצל חיוור של הדבר האמיתי: אדם נטול השכלה פורמלית, בעל הבנה מוגבלת בתחומים קריטיים לניהול המדינה וכמעט נטול ניסיון מעשי והישגים
איציק וולף
נתניהו חש ברע במהלך תפילת נעילה בבית הכנסת, עבר סדרת בדיקות בבית החולים שערי צדק ונשאר להשגחה בלילה    ראש הממשלה לפיד וראש הממשלה החליפי בנט איחלו לנתניהו בריאות ורפואה שלמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il