X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פגישות בחדר השירותים [צילום: קים צ'יאונג, AP]
תביעה: עו"ד גזלו ביטקוין ב-105 מיליון אירו
ז'ק ויגדוצקי, העצור בגרמניה בחשד למרמה, תובע עורכי דין ישראלים בטענה שנטלו לעצמם ביטקוין שהיו אמורים להמיר עבורו, תוך ניצול המצוקה בה הוא שרוי

איש העסקים הישראלי-בלגי ז'ק ויגודצקי, העצור בגרמניה בחשד לעבירות מרמה, תובע 86.8 מיליון שקל משורה של עורכי דין ישראלים, בטענה שגזלו ממנו מטבעות ביטקוין בשווי של 105 מיליון אירו. התביעה הוגשה (6.10.22) לבית המשפט המחוזי בתל אביב.
ויגודצקי מציג את עצמו כ"איש עסקים אמיד ביותר", המתגורר בבולגריה ועוסק בחברות הזנק, נדל"ן, בדיקות דנ"א ומסחר במט"ח. הנתבעים הם עוה"ד גיא יובל, אורי ארד, רחלי אונגר וצבי אפל ממשרד יובל-אהרון (שני הראשונים הם בעליו), סוחר המט"ח מיקי חפץ ועו"ד יוסף פלסיוס-קליין.
על-פי התביעה, בדצמבר 2020 ביקש ויגודצקי את סיועו של חפץ בהמרת ביטקוין לאירו, והלה הפנה אותו לאנשי משרד יובל-אהרון בנימוק שיש להם מומחיות רבה בתחום. הצדדים סיכמו בעל-פה, כי המשרד יבצע את ההמרות, יחזיק בנאמנות את התמורה ויעביר אותה לוויגודצקי על-פי דרישתו בניכוי עמלה. בעקבות זאת העביר להם ויגודצקי בין דצמבר 2020 לאפריל 2021 ביטקוין שהם המירו ל-25.6 מיליון אירו.
באפריל 2021 עצרו שלטונות בולגריה, לבקשתה של גרמניה, את אבי איצקוביץ בחשד להונאת משקיעים גרמניים בסחר מקוון באופציות בינאריות ובמטבעות וירטואליים; גרמניה טענה, כי ויגודצקי נטל אף הוא חלק במרמה. לטענתו, הוא פנה בבהלה ליובל וארד ושאל כיצד לפעול, ובשלב זה החליטו הנתבעים לנצל את מצוקתו כדי לגזול את רכושו. בפגישות בבולגריה הם הילכו אימים על ויגודצקי, כאילו הוא צפוי לשנות מאסר רבות בגרמניה אם לא יפעל על-פי הדרכתם. יובל הורה לו לנתק את הקשר עם משפחתו, נטל את דרכונו הישראלי כדי להשמיד אותו והורה לו לנתק את הקשר עם פרקליטו, עו"ד משה סטרוגנו, בטענה שהלה יגזול את כספו.
לטענת ויגודצקי, התוכנית של חפץ, יובל וארד הייתה להבריחו לדרום אמריקה [שלרוב המדינות בה אין הסכמי הסגרה - א.ל]. הם הורו לו לקיים את הקשר עימם רק בטלפונים ניידים חד-פעמיים, בהם יותקנו תוכנות למניעת הקלטה וציתות, והורו לו למחוק את הדוא"ל שלו ואת המסמכים שאוחסנו בענן. השניים גם הנחו אותו להעביר אליהם את הארנקים הדיגיטליים בהם החזיק ביטקוין בשווי של 80 מיליון אירו, כדי שלא ייתפסו בגרמניה כראיה, והבטיחו להחזירם לו לאחר שישתקע בדרום אמריקה.
ויגודצקי טוען שמילא הוראות אלו, ובין היתר הנחה את אחותו, נטלי ויגודצקי, למסור לעורכי הדין את הססמאות לארנקים הדיגיטליים. את הפגישות עימה הם קיימו רק בשעות לילה מאוחרות בשירותים של משרדם והם הורו לה לשמור על סודיות מוחלטת, כולל שימוש בטלפונים חד-פעמיים. יובל וארד העבירו לו דרכון מזויף, באמצעותו יצא מבולגריה והגיע לפורטוגל בהמתנה למעברו לדרום אמריקה.
לאחר חודשים אחדים של חיים במסתור ובמצוקה, ממשיך ויגודצקי, הוא דרש מיובל וארד להעביר לו את התמורה מהמרת הביטקוין ולהחזיר לו את המטבעות שלא הומרו, אך הם סירבו. הוא החל לחשוד שהם וחפץ מעלו בכספו, ובדצמבר 2021 יצר קשר עם סטרוגנו. הלה טען, כי התיק נגדו בגרמניה חלש וניתן לסיימו בהסדר טיעון, והציע לו להסגיר את עצמו לשלטונות שם - כפי שעשה בפברואר השנה, ומאז הוא במעצר. בעקבות זאת, הוא טוען, ניהלו יובל וארד מסע הכפשות מקוון נגד סטרוגנו.
עוד נטען, כי ויגודצקי החל לבדוק מה נעשה בביטקוין שמסר לחפץ, יובל וארד. הוא מצא, כי החברות שפתחו עורכי הדין ושאמורות היו להיות בבעלותו ולהחזיק בתמורת ההמרה, נותרו רשומות על שמותיהם, וכי בכך הם גזלו את כספו תוך ביצוע לכאורה של עבירות פליליות. לגבי פלסיוס-קליין נטען, שהוא שיתף פעולה עם יובל וארד, ואף התיימר לתבוע מוויגודצקי פיצוי בשמה של עמותה פיקטיבית לטיפול בנפגעי המרמה המיוחסת לו. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד רועי בלכר, גיא זאבי ומשה פקרביץ, וטרם הוגש כתב הגנה.

תאריך:  07/10/2022   |   עודכן:  07/10/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רועי בלכר
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תביעה: עו"ד גזלו ביטקוין ב-105 מיליון אירו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
גיא יובל עורך דין
דני דיין   |  11/01/23 09:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
החלה את דרכה בשלום ובמחוזי בחיפה, וכיהנה בעליון, תחילה במינוי בפועל ואח"כ בקבע, עד 1993    נתניהו חתומה על פסקי דין רבים ומשמעותיים    בנימין נתניהו, אחיינו של בעלה אלישע, ספד לה: "תמיד ראתה את האדם שניצב לפניה, מתוך גישה אנושית ונועם הליכות"
איתמר לוין, יצחק דנון
מחזיקי האג"ח העמידו לפרעון מיידי את מלוא החוב - 137 מיליון שקל    לאומי מבקש לאכוף שעבודים על נכסים של שתי חברות-בנות
עידן יוסף
נשיא ארה"ב אמר הלילה שהעולם ניצב בפני "ארמגדון גרעיני" לראשונה מאז משבר הטילים בקובה שאירע ב-1962; וכי פוטין "אינו מתבדח" כשהוא מאיים להשתמש בנשק גרעיני טקטי    "האיום מפוטין אמיתי כיוון שהצבא שלו אינו מתפקד"
איציק וולף
מדד הנג סאנג יורד בבורסה של הונג קונג ב-1.13% ומדד הטק בבורסה של הונג קונג ירד ב-2.8%. מדד ניקיי יורד בבורסה של טוקיו ב-0.65% ומדד שנגחאי הסיני יורד ב-0.55%
איציק וולף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il