X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סיכון סייבר תשתיתי לחברת סלקום [צילום: משטרת ישראל]
3 תושבי הצפון מסרו מידע רגיש לחמאס בטורקיה
הואשמו בגין עבירות ביטחון חמורות הנוגעות למסירת מידע רגיש, ולהצבת סיכון סייבר תשתיתי חמור לחברת סלקום השר הנדל: "ייערך תחקיר מקיף על האירוע החמור" סלקום: "אין כל אינדיקציה לגרימת נזק ללקוחות סלקום"

הותר לפרסום: שלושה תושבי הצפון הואשמו בגין עבירות ביטחון חמורות הנוגעות למסירת מידע רגיש, בהיקף נרחב לארגון החמאס בטורקיה ולהצבת סיכון סייבר תשתיתי חמור לחברת סלקום, בעת מערכה צבאית עתידית של מדינת-ישראל - כך, הותר היום (חמישי) לפרסום. הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרם עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.
על-פי כתב האישום, שהוגש על-ידי מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, החל משנת 2004 עבד הנאשם ר.ע, בחברת סלקום כמהנדס תוכנה, במסגרת תפקידו קיבל הרשאות גישה רחבות מאוד למערכות מחשב ומערכות מידע בחברה. מתוך הזדהות אידיאולוגית עם ארגון הטרור חמאס ומטרותיו, במהלך 2017, בעת שהותו בטורקיה, נפגש ר.ע עם גורמי חמאס מקומיים, זאת, בתיווכו של אשרף חסן, אזרח ישראלי שהינו פעיל חמאס המתגורר בטורקיה ולבנון ומעורב בקידום פעילות כנגד מדינת ישראל תוך ניצול אזרחי המדינה המגויסים על-ידו לטובת העניין. בהתאם לבקשתם של הגורמים בארגון החמאס, העביר ר.ע מידע רגיש אודות תשתיות תקשורת בישראל, אליו נחשף במסגרת עבודתו ושאינו נגיש לציבור. זאת, במטרה לסייע לגורמי החמאס לפגוע בתשתיות אלו, בעיקר, בעת לחימה.
במהלך השנים 2021-2022 נפגש ר.ע בטורקיה, בתיווכו של אשרף, בעזאם אקרע, בכיר בזרוע הצבאית של חמאס, אשר ביקש את סיועו בהעברת מידע נוסף שיש בו כדי לסייע לפעילות הארגון. יצוין כי הן אשרף חסן והן עזאם אקרע פועלים תחת פיקודו של צאלח ערורי, ראש "מרחב הגדה" בחמאס שאחראי על אכוונת טרור מול איו"ש. במהלך הפגישות בין הצדדים ביקש אקרע גישה למערכות המחשב והמידע של חברת סלקום. לאור האמור, לאחר חזרתו לארץ ניפגש ר.ע עם ש.ע במטרה לקבל מידע בין היתר על נקודות התורפה של המערכות, תוך שהוא מבהיר כי מטרת ההעברה של המידע האמור היא לאפשר לארגון החמאס לשבש את פעילותה של חברת סלקום בזמן מלחמה או מבצע צבאי. בהתאם לבקשתו, ש.ע, אשר לאחר מספר שנות עבודה בסלקום החל ב-2017 לשמש כיועץ חיצוני בסלקום בנושאי רשתות תקשורת ורשתות מחשוב, העביר לר.ע, מידע על מערכות אבטחת המידע של חברת סלקום ועל דרכים שונות לעקיפתן. זאת לצרכי חדירה חיצונית בלתי-מורשית למערכות המחשוב והמידע של החברה, בידיעה מלאה כי ר.ע התעתד להעביר את המידע הרלוונטי לאנשי החמאס בטורקיה.
שר התקשורת, יועז הנדל במסר בעקבות ההיתר לפרסום הפרשייה הביטחונית: ״מדובר בפרשה ביטחונית חמורה. חברות התקשורת הן יעד אסטרטגי רגיש. כך בתחום הסייבר וכך בתחום ההון האנושי. גורמי המקצוע במשרד התקשורת יחד עם גורמי הביטחון יקיימו תחקיר מקיף על האירוע החמור והיקף החובות הקיים על החברות ונבחן האם ניתן לשפר את מנגנוני הסינון וההגנה. החובות שמוטלות על חברות התקשורת נועדו לעודד תחרות וכלכלה בריאה אך גם לשמור על ביטחון המדינה.
מרגע שזוהה האיום על-ידי כוחות הביטחון פעלה חברת סלקום כמצופה ממנה, במקצועיות ומחויבות לביטחון מדינת ישראל והלקוחות שלה.
ככלל, חברות התקשורת בישראל הן יעד אטרקטיבי למתקפות סייבר ועל כן בשנה האחרונה הרחבנו את הרגולציה בעניין בכדי להגן על המידע של מיליוני לקוחות ועל תשתיות חיוניות למדינת ישראל. שיתוף הפעולה הפורה בשנתיים האחרונות בין מערכת הביטחון, משרד התקשורת, מטה הסייבר וגורמים אחרים, הביא לחסימה של אירועים רבים שלא התפרסמו. נשתפר היכן שצריך ונחזק את ההגנה על חברות התקשורת ותשתיות התקשורת״.
מחברת סלקום נמסר בתגובה: ""סלקום מגנה בתוקף את האירוע החמור ופעלה באופן הדוק עם רשויות הביטחון על-מנת לסכל כל נזק פוטנציאלי ולקדם את החקירה. לאחר בדיקה מעמיקה, אין כל אינדיקציה לגרימת נזק ללקוחות סלקום ואין כל חשש לדלף מידע אישי על לקוחות. יובהר - כלל גורמי הביטחון קבעו כי לא נפל פגם בהתנהלות החברה. העובד המואשם במעשים החמורים וכן היועץ החיצוני הודחו מסלקום לאלתר".

תאריך:  20/10/2022   |   עודכן:  20/10/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 סלקום
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
3 תושבי הצפון מסרו מידע רגיש לחמאס בטורקיה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כרן
יחחע  |  20/10/22 23:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
מזהיר: "מחירי הטיסות יזנקו אם המצב לא ישתנה בקרוב"    בנושא רעש המטוסים המגביל את הרחבת הפעילות בנתב"ג אמר: "לא תיתכן פגיעה בתעופה של עשרה מיליון אזרחי ישראל"
מירב ארד
על הביקרות שמתח נתניהו על ההסכם הימי עם לבנון אמר רה"מ לפיד: "מטריד שראש האופוזיציה לא קרא את ההסכם, הזמנתי אותו והוא לא רצה לבוא"    על יוקר המחיה: "יש ממשלה שעושה את העבודה, ותיקנה הרבה דברים"
מירב ארד
עסקות הנדל"ן רשמו בחודש אוגוסט ירידה של 41% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד - שיעור הירידה החד ביותר מאז אפריל 2020    מכירות הקבלנים בחודש אוגוסט הסתכמו ב-2.9 אלף דירות, ירידה חדה של 44%
איציק וולף
גורמים במערכת החינוך מעריכים כי הסכם השכר שאליו הגיעו הסתדרות המורים והאוצר יגדיל את מספר הסטודנטים להוראה בישראל    צופים שהמו"מ בין ארגון המורים לאוצר יהפוך לאינטנסיבי רק בסביבות ינואר
מירב ארד
גלאון: "רע"ם עשו תהליך מדהים, הניסוי הצליח וחשוב שהם יהיו בממשלה"    הביעה חשש שמריבות בתוך הגוש יפגעו באחת המפלגות בבחירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il