X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חפץ. סיפק הקלטות [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
חפץ: מינויים ביטחוניים - באישור שרה נתניהו
טוען שרעיית ראש הממשלה לשעבר הייתה מעורבת גם בעסקת שליט מספר על מעורבות ניכרת של בני המשפחה בערוצי תקשורת
הליכוד: הכל שקרי
הליכוד אומר בתגובה, כי דבריו של חפץ בכתבת "המקור" סותרים את עדותו בבית המשפט ומכנה את הכתבה "תעמולה שקרית והנדסת תודעה זולה". לדברי הליכוד, ערוץ 13 שילם תמורת האזנות סתר וערך אותן בצורה מגמתית, המתין שנה כדי לשדר את הכתבה ערב הבחירות וכולה דברי שקר. רביב דרוקר טען, כי עריכת הכתבה החלה רק לפני שלושה חודשים והערוץ החליט שאין לדחות את שידורה עד לאחר הבחירות.
יועץ התקשורת עמירם פליישר אמר שאין בסיס לדבריו של חפץ בעניינו וכי הוא זכה במכרז של משרד ראש הממשלה להסברה כלכלית. ירון דקל אמר כי מעולם לא קיבל פניות מנתניהו לגבי שיבוצים בגלי צה"ל וכי העסקתו של יעקב ברדוגו הייתה יוזמה של מנהל מחלקת החדשות. ערוץ 14 אמר כי מדובר בטענות כוללניות שאינן מאפשרות מענה.

שרה נתניהו הייתה מעורבת במינויים ביטחוניים בכירים כאשר בנימין נתניהו שימש כראש הממשלה, כמו גם בקידום העסקה לשחרור גלעד שליט. כך טוען (20.10.22) ניר חפץ, שהיה יועץ התקשורת של המשפחה, בתוכנית "המקור" בערוץ 13. התוכנית שידרה את החלק הראשון בראיונות שקיים רביב דרוקר עם חפץ, תמורת מאות אלפי שקלים, במשך שנתיים וחצי - לפני ואחרי עדותו כעד מדינה בתיק 4000.
"מדובר במשפחה שרואים רק את עצמם. הדם שלהם הוא סמיך יותר", אמר חפץ וטען שבשל כך לא זכה בנאמנותה בתמורה לנאמנותו. הוא סיפר, כי מינויו לראש מערך התקשורת במשרד ראש הממשלה בשנת 2009 היה באישורה של שרה נתניהו. "כל מינוי מרכזי בלשכת ראש הממשלה לא עובר בלי אישורה. יש לה את הסמכות המוחלטת, הטוטאלית. מזכיר הממשלה, ראש הסגל, יועץ התקשורת, ראש המל"ל [המטה לביטחון לאומי], המזכיר הצבאי [קצין בדרגת אלוף]". עוד טען, כי משפחת שליט והקמפיין לשחרורו הבינו ש"שרה היא נקודה רגישה ולחצו על הנקודה הזאת", ובמקביל היא זאת ששכנעה את בעלה לפגוש את נציגי המשפחות השכולות ערב עסקת שליט.
הכתבה כללה הקלטות רבות של שיחות בין חפץ לבין שרה נתניהו, וגם בין חפץ לבין גיל שפר, שהיה ראש לשכתו של נתניהו. באחת מהן סיפר שפר, כי אדם המקורב לבני הזוג אמר שלא מגיע לשרה נתניהו להיות ראש הממשלה וש"היא מנהלת את המדינה". חפץ אמר באותה שיחה: "היא נותנת לי את ההנחיות. אם העיתונאים יודעים דבר כזה, אני גמור". השניים גם טענו, כי מקור עוצמתו של נתן אשל (לשעבר ראש הסגל בלשכת רה"מ) הוא בחנופה שלו לשרה נתניהו. חפץ טען שאשל משקר ללא הרף ושהוא עצמו נאלץ לשקר לתקשורת בשל כך.
לדברי חפץ, הוא החליט לעזוב את הלשכה לאחר שנחקר במשך שעות רבות בשב"כ בחשד להדלפות. לדבריו, הוא ומזכיר הממשלה דאז, צבי האוזר, נחקרו שוב ושוב - בעוד אשל ורון דרמר (לימים השגריר בוושינגטון) נחקרו שעות בודדות. "אמרתי לעצמי שמבחינתי זה עבר כל גבול ותעלול" וסיים את תפקידו ב-31.12.10.
חפץ מונה באפריל 2014 לדובר משפחת נתניהו, ללא תשלום; "הייתי יועץ תקשורת של ארגונים גדולים והנגישות לראש הממשלה לא מזיקה". בהקשר זה סיפר חפץ, כי שרה נתניהו התפרצה בזעם כאשר השב"כ, בראשות יובל דיסקין, סירב לאבטח את דירת המשפחה ברחוב עזה בירושלים. היא אמרה: "אני מכירה את השב"כ, אני בענייני ביטחון כבר 20 שנה, הכל אצלם כסת"ח". שרה נתניהו כינתה את דיסקין "חרא" ו"חוצפן" והזהירה מפני החדרת פצצה לדירה, הטמנת מכשירי הקלטה בידי הקג"ב או חיזבאללה, או שמא פעיל פלשתיני יניף את דגל פלשתין מחלון הדירה.
שיחות בין חפץ לשרה נתניהו עסקו בדרישתה שידאג לכך שהתקשורת תבליט את היותה פסיכולוגית. היא אמרה לו: "כל העיתונאים הולכים לפסיכולוגים שלהם. הם חוששים ממני, מה אני רואה אצלם. יש לי כוח עליהם. אני חכמה ומשכילה פי מיליון מהם". בשיחה אחת היא הביעה תסכול מכך שהתקשורת אינה מציינת את ריבוי משימותיה: פסיכולוגית חינוכית, אמא, מנהלת שלושה בתים. כאשר השתתף אבנר נתניהו בחידון התנ"ך לנוער יהודי, היא דרשה שלשכת העיתונות הממשלתית תפיק סרטון שיעסוק רק בו.
שליטה במינויים בתאגיד כאן
חלק אחר מן הכתבה עסק ביאיר נתניהו. שפר אמר בשיחה עם חפץ, כי יאיר נתניהו דרש בעת שירותו הצבאי (בדובר צה"ל) שמשרד ראש הממשלה יעמיד לרשותו נהג, והלה ביצע הסעות עבורו ועבור חבריו בכל שעות היממה. עוד נטען, כי היחצ"ן עמירם פליישר - איש מילואים בדובר צה"ל - תפקד כאיש הקשר בין יאיר, משפחת נתניהו ודובר צה"ל דאז, אבי בניהו; במקביל הוא נשכר במשך שנים בידי משרד ראש הממשלה לקידום עניינים כלכליים.
על בחירות 2015 אמר חפץ, כי בעוד היועצים האסטרטגיים של הליכוד הציעו לחבק את נפתלי בנט, שרה ויאיר נתניהו לחצו לתקוף אותו, כמו גם את יצחק הרצוג וציפי לבני ב"כלים שמטה של מפלגת שלטון לא יכול להשתמש בהם". לכן נוצר מה שכינו בליכוד "הערוץ הפיראטי", אשר ביצע פעולות אלו במימון עצום של הליכוד - למרות טענותיה של המפלגה להעדר קשר אליו. נצחונו המפתיע של נתניהו בבחירות אלו, טען חפץ, היה תחילת נפילתו: "שם מתחילה האופוריה, הזחיחות, הביטחון העצמי. הוא באמת התחיל לחשוב שכל זבל שהוא נוגע בו הופך לזהב".
חפץ סיפר על התערבותו של נתניהו בענייני תקשורת. "הוא טיפח את ערוץ 20 [כיום ערוץ 14] בצורה שאתה לא מתאר לעצמך. המעורבות של יאיר שם היא בלתי נתפסת. ראיתי את הפעולות האינטנסיביות של נתניהו כדי לדאוג שהערוץ יוכל לשדר אקטואליה. הייתה מעורבת לחוצה וצמודה של יאיר באיוש המשרות בערוץ. יאיר ייצר רשימות והן הועברו לבעלי הערוץ [יצחק מירילשוילי] ושלוחיו, וחלק מהן אתה רואה היום על המסך. הייתה שם המעורבות הכי גדולה שאתה יכול לתאר".
עוד טען חפץ, כי שלמה פילבר (אז מנכ"ל משרד התקשורת ועד מדינה במשפט נתניהו) הבטיח לנתניהו שמשרות המפתח בתחום התוכן בתאגיד כאן יאוישו על ידו באישור נתניהו: העורך הראשי, ראש מחלקת החדשות, מנהל הרדיו ואולי מנהל הדיגיטל; "נאמר שלא תהיה להם שום עצמאות". ואילו לגבי גלי צה"ל אמר כי העביר למפקד דאז, ירון דקל, ארבעה שמות של מי שנתניהו - לאחר התייעצות עם יאיר - ביקש לשלב בתחנה. דקל שילב שניים מהם: יעקב ברדוגו ואראל סג"ל. לבסוף אמר חפץ, כי אלמלא הייתה פורצת פרשת 4000 - היה מתגשם חלומו של נתניהו להקים "פוקס ניוז ישראלי" במעורבות של לארי אליסון, קבוצת רופרט מרדוק, ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר. שני האחרונים הם ידידיו של נתניהו שהעניקו לו ולרעייתו את המתנות העומדות במרכז תיק 1000.

תאריך:  20/10/2022   |   עודכן:  20/10/2022
+אני פוחד מ-61 לנתניהו
08:15 21/10/22  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

בגוש הזה ישנה קבוצה לא מבוטלת התובעת בגלוי לפעול מידית לביטול המשפט, המתנהל כיום נגד נאשם בעבירות מרמה והפרת אמונים

נתניהו. מרמה והפרת אמונים [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חפץ: מינויים ביטחוניים - באישור שרה נתניהו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
איתמר, למי נאמין?
טירה  |  22/10/22 11:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
בג"ץ: המענק שקיבל מבן-דודו המנוח מהווה עבירה על חוק המתנות וניתן בשל מעמדו כראש ממשלה    ההלוואה בסך 2 מיליון שקל מספנסר פרטרידג' תוחזר בהתאם לתנאים שנקבעו בה
צבי גיל
chapeau גדול להדס קליין בימים של חשבון נפש, שבהם תירשם לטובה, לא על העדות עצמה, בכך יעסוק בית המשפט, אלא על עמידה הרואית בפני צונאמי מזוהם והרסני
איתמר לוין
יום קצר וטכני במשפט נתניהו: עמית ברזילי ודוד בבלי דיברו על אספקת המשקאות והסיגרים למילצ'ן ופאקר    ההגנה ביקשה להיעזר בהם גם לצרכים רחבים יותר
איתמר לוין
לא כל מעשה הוא פלילי, וחיינו אמורים להיות מודרכים במידה רבה בידי שיקולים מוסריים - אך הללו נעלמו מלב הציבוריות הישראלית
איתמר לוין
העדה המרכזית בתיק 1000 סיימה 15 ימי עדות, בהם לא זזה מעיקרי גרסתה על הסיגרים והשמפניות לבני הזוג נתניהו    ההגנה טענה שהחוקרים הטעו אותה, אך קשה לאמץ הסבר זה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il