X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"10,000 משקיעים ועוקבים"
המשקיע אליעזר גרוס חשוד במרמה והלבנה
גרוס עומד בראש קבוצת בסדנו, שגייסה עשרות מיליוני שקלים בציבור החרדי; רשות ני"ע טוענת שהכספים לא שימשו לצרכים שהוצגו למשקיעים
"יושרה והגינות מירביים"
חברת בסדנו אומרת בתגובה, כי היא משתפת פעולה עם רשות ניירות ערך וסיפקה לה את כל המסמכים שביקשה. לדבריה, היא פעלה בשקיפות, ביושרה ובהגינות מירביים ויש לה תשובות מצוינות לכל שאלות הרשות. בסדנו מביעה ביטחון בכך שהרשות אינה מתכוונת ליצור על גבה תקדים משפטי, כתוצאה מפרשנות משפטית שונה לחלק מהפעולות שביצעה החברה ואשר גובו בחוות דעת משפטיות. עוד היא אומרת כי המשקיעים קיבלו בצורה מפורטת את כל המידע שביקשו לפני ההשקעות ובמהלכן.

אליעזר גרוס, יו"ר ומנכ"ל קבוצת בסדנו המגייסת משקיעים חרדיים למיזמים שונים, חשוד במרמה, הלבנת הון ועבירות ניירות ערך. גרוס שוחרר בערבות של 2 מיליון שקל והיום (31.10.22) הוסר צו איסור הפרסום על מעצרו שהיה בתוקף בשבועיים האחרונים.
בסדנו אומרת באתר שלה, כי מאז הקמתה ב-2010 היא "מתמחה בהשקעות בחברות הזנק (סטארט-אפ), בחברות מסחריות, בתעשיה עילית ומיזמי נדל"ן בארץ ובעולם. בעזרת צוות מומחים ממכלול תחומים ובשיתוף גופי השקעה, בנקים וברוקרים בעולם, מאתרים מומחי ההשקעות של בסדנו יוזמות עסקית ונדל"ניות, חברות בתחילת דרכן, המצאות ופטנטים בעלי פוטנציאל גדול ומלווה אותם להצלחה פיננסית משמעותית. במקביל, מארגנת בסדנו קבוצות משקיעים השותפים יחד עמה במימון המיזמים - וברווחיהם". לדבריה, יש לה 10,000 "משקיעים ועוקבים". בדיון בעניינו של גרוס נאמר כי הקבוצה מתמקדת בציבור החרדי.
על גרוס נאמר באתר החברה, כי הוא "בעל ותק של מעל 30 שנה ביזמות עסקית בארה"ב, באירופה, במזרח הרחוק ובישראל. לגרוס רשת אנשי-קשר מסחרית נרחבת וניסיון רב בפיתוח חברות ובעסקות מול תאגידים בינלאומיים". בכירים נוספים בקבוצה הם ניצב בדימוס אריק יקואל, לשעבר ראש המינהל הטכנולוגי וראש אגף תכנון וארגון, המשמש כיועץ טכנולוגי; ועו"ד אילן כהן, המשמש כיועץ קניין רוחני ורישום פטנטים.
רשות ניירות ערך טענה, כי "גרוס םעל באמצעות קבוצת בסדנו להציע ולמכור לציבור המשקיעים ניירות ערך תוך שגייס ממאות משקיעים סכומי כסף המסתכמים בעשרות מיליוני שקלים, וכל זאת שלא על-פי תשקיף כמתחייב מהוראות חוק ניירות ערך. גיוס הכספים האמור נעשה, על-פי החשד, תוך הטעיית המשקיעים והצגת מצגי שווא באשר לשימוש בכספים ותוך העברת כספי המשקיעים שלא לטובת ההשקעה המובטחת".
הרשות וסניגורו של גרוס, עו"ד מאור ברדיצ'בסקי, הסכימו (19.10.22) על תנאי שחרורו בערבות. גרוס אמר בדיון, כי מסר לרשות לפני שנה מסמכים שביקשה, וכי החוקרים שאלו אותו על מבנה הקבוצה ולא על מהות פעילותה. ברדיצ'בסקי הוסיף, כי על-פי דרישת הרשות הפסיקה הקבוצה לגייס משקיעים פרטיים, וכעת היא מגייסת כספים מבנקים, גופים חוץ-בנקאיים ומשקיעים מוסדיים. "יש לנו טענות הגנה טובות מאוד", אמר.
סגן נשיא בית משפט השלום בתל אביב, עופר נהרי, קיבל באותו דיון את בקשתו של גרוס, דחה את עמדת הרשות ואסר לפרסם את דבר מעצרו. הוא נימק זאת בצורך להמתין מספר ימים "על-מנת לראות האם החשדות מתעצמים או שמא נחלשים"; News1 מציין, כי מדובר בנימוק שאינו מופיע בחקיקה ובפסיקת בית המשפט העליון כעילה לפגיעה בעקרון-העל של פומביות הדיון. כאמור, הצו הוסר היום.

תאריך:  31/10/2022   |   עודכן:  31/10/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המשקיע אליעזר גרוס חשוד במרמה והלבנה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
להערכתה עד יום רביעי בבוקר נספור כ-70% מהקולות    הוסיפה: "ההערכה היא שבספירת המעטפות הכפולות ייספרו בין 350 ל-400 אלף מצביעים"
איציק וולף
החוזה - בהיקף של 25 מיליון דולר - צפוי להתבצע בתוך שנתיים ובמסגרתו תספק אלביט מערכות לצבא הפיני מערכות קשר מוצפנות המאפשרות ליישם פתרונות של שליטה טקטית בכוח אדם ובאש ואשר תואמות למערכות הרדיו האנלוגיות אשר נמצאות כיום בשימוש צבא פינלנד
איציק וולף
יו"ר המחנה הממלכתי מעוניין שראש הממשלה לפיד יהיה המועמד שעליו יוטל המנדט להרכבת הממשלה הבאה על-מנת שלאחר כשלונו ולאחר שיוטל המנדט על נתניהו יצליח להרכיב קואליציה בכנסת בהשתתפות יהדות התורה
עידן יוסף
חדשות 13: עיתונאי שנטען כי עבד בעבור הליכוד מגלה כי מי שעמד מאחורי קמפיין ב-270 אלף שקלים לאיחוד המפלגות הערביות לפני הגשת הרשימות לכנסת היה איש עסקים אמריקני שפעל עם עמותות ימין    חד"ש-תע"ל: "נתניהו משקשק שהציבור הערבי ינהר לקלפיות"
עידן יוסף
משרד הבינוי והשיכון פתח בחקירה לבירור חשדות בדבר עבירות על חוק המכר במיזם מעונות סטודנטים בחיפה    ממונה חוק המכר במשרד פתח בהליך מנהלי הכולל עיצום כספי שעשוי להגיע לסך של 2.7 מיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il