X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
החברה טוענת שהפר את חובותיו כלפיה
מייסד אינספירה: מעשים פסולים של המנהלים
חברת ההזנק מפתחת "ריאה חיצונית" ונסחרת בנאסד"ק ב-13 מילין דולר אודי נוסינוביץ מייחס לדגי בן-נון וג'ו חיון מעשי הטעיה, ניסויים בלתי אתיים וניהול בלתי תקין

דגי בן-נון וג'ו חיון, מייסדיה של חברת ההזנק הרפואית אינספירה טכנולוג'יס הנסחרת בנסדא"ק, הציגו מצגי שווא בפני רשות ניירות הערך האמריקנית (SEC) ובפני המשקיעים, הורו לבצע ניסויים בלתי-אתיים בחיות ומנהלים את החברה בצורה פסולה. כך טוען ד"ר אודי נוסינוביץ, שהיה שותף להקמת החברה, בתביעה בסך 1.5 מיליון שקל נגדה ונגד בן-נון וחיון שהגיש (6.11.22) לבית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב.
אינספירה הוקמה ב-2018, הנפיקה בנסדא"ק ב-2021, גייסה עד כה 37 מיליון דולר ונסחרת בשווי שוק של 13 מיליון דולר; את המחצית הראשונה של השנה היא סיימה בהפסד של 3.5 מיליון דולר, ירידה של 58% לעומת אשתקד. החברה מפתחת מערכת לחימצון חוץ-גופי של מערכת הדם, לטיפול בחולים הסובלים מכשל נשימתי; מדובר למעשה ב"ריאה חיצונית". היו"ר שלה הוא פרופ' בנעד גולדווסר והיא מעסיקה כ-30 עובדים.
נוסינוביץ אומר כי החברה קמה על בסיס רעיון שפיתח, בעוד לבן-נון וחיון אין בעלי רקע רלוונטי; הוא היה הרופא הראשי של אינספירה ולאחר מכן המדען הראשי שלה. לטענתו, באמצע 2019 ביצע בן-נון (מנכ"ל החברה) שינוי ארגוני שהביא לצמצום חלקו-שלו בפעילותה, בניגוד לרצונו. בסמוך לכך הוא החל להבחין בהתנהלות בלתי תקינה של בן-נון וחיון (שהיה אז סמנכ"ל הכספים), כולל ביצוע ניסויים חסרי תוחלת בחיות ללא האישורים האתיים הנדרשים. בהמשך מונה גולדווסר ליו"ר, במקביל לקשרים עסקיים אחרים שיש לו עם בן-נון; לטענת נוסינוביץ, גולדווסר קיבל שכר ואופציות לפני שהיה זכאי לכך.
לטענת נוסינוביץ, בן-נון וחיון ניצלו את נסיעתו לפוסט-דוקטורט באוניברסיטת סטנפורד כדי לנשל אותו לחלוטין ממעמדו וזכויותיו באינספירה. הם לא עדכנו אותו על תוצאות ניסויים למרות שהדבר היה חיוני למילוי תפקידו. בהמשך דרשו ממנו מנהלי החברה, ובמיוחד בן-נון, לשנות מאמר מדעי חשוב לעתידה של החברה ולשפץ את תוצאות הניסוי שיופיעו בו, כך שהחברה תוכל לגייס כספים ממשקיעים באמצעות מצגי שווא. בסופו של דבר המאמר לא פורסם, אך לאחר פיטוריו של נוסינוביץ פרסמה החברה את הנתונים השגויים באתר ה-SEC.
החברה: הטענות באו בעקבות הפיטורין
עוד אומר נוסינוביץ, כי בנובמבר 2021 אילצו אותו שותפיו להסכים להרעת תנאי העסקתו. ימים אחדים לאחר מכן הוא שלח לבן-נון מכתב ובו הליקויים שלטענתו יש לתקן, ולאחר שעות ספורות קיבל הזמנה לשימוע לפני פיטורין בנימוק ששוב אין צורך במשרת המדען הראשי. לדבריו, בשימוע שנערך לו לא יכלו נציגי החברה להסביר את פשר הפיטורין, אך הוא פוטר בכל זאת - לטענתו בשל חשיפת המעשים הפסולים של בכירי אינספירה. בהמשך פגעה החברה בזכויותיו הכספיות, הזהירה את סטנפורד מפני האפשרות שהוא יפר את קניינה הרוחני בעת הפוסט-דוקטורט. למרות שהתברר שאין לדברים שחר, האוניברסיטה הפסיקה את עבודתו ודרשה ממנו וממשפחתו לעזוב מיד את ארה"ב.
אינספירה גם הגישה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, בפברואר השנה, תביעה בה נטען שהוא פגע בשמה הטוב והפר את חובותיו כלפיה. על-פי תביעה זו, טענותיו של נוסינוביץ בדבר אי-סדרים באו רק בעקבות פיטוריו. לדברי נוסינוביץ, מדובר בתביעת השתקה שמטרתה למנוע ממנו לחשוף את שהתחולל בחברה. עוד הוא טוען, כי החברה פגעה בתנאי האופציות שהוענקו לו - ובמקביל שדרגה את תנאיהם של מנהליה: בן-נון וחיון קיבלו הטבות ב-12 מיליון שקל ומניות חסומות ב-10 מיליון שקל. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד אורית ז'ילוני-קליינמן ושרון לולצ'י, וטרם הוגש כתב הגנה.

תאריך:  07/11/2022   |   עודכן:  07/11/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 בנעד גולדווסר
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מייסד אינספירה: מעשים פסולים של המנהלים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הרפובליקנים צפויים לזכות ברוב בבית הנבחרים ועשויים לנצח גם בסנאט    הדמוקרטים במגננה בשל המצב הכלכלי והפופולריות הנמוכה מאוד של ביידן    מירוצים גם לתפקיד המושל ב-36 מדינות
עידן יוסף
בהקלטות שמביא עמית סגל נשמע ח"כ ישראל כ"ץ מפרט כיצד יו"ר הליכוד נתניהו באמת מחלק את התיקים למשרדי הממשלה ומתאר איך יאלץ את נתניהו לתת לו את תיק האוצר    כ"ץ מסמן את שני היריבים הצפויים שלו בקרב על התיקים - אלי כהן וניר ברקת    נחשפה התארגנות של ישראל כ״ץ, ביטן ואמסלם שתכננה לדרוש שינויי חקיקה שיאפשרו לביטן לכהן כשר למרות שהוגש נגדו כתב אישום
עידן יוסף
דרעי ינסה להניא אותו מדרישתו    סמוטריץ' דורש פסקת התגברות על פסיקות נגד בג"ץ ברוב רגיל ולא ברוב 61
עידן יוסף
סמוטריץ': השב״כ מתנער מאחריות לכשליו ברצח רבין ולקביעה החד-משמעית של ועדת שמגר על אחריותו בהפעלת הסוכן 'שמפניה'    תנועת דרכנו: נתניהו צריך לגנות את דבריו
איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il