X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
צים. "יפיל את החברה" [צילום: יח"צ]
הקבלנים בהרי הגישו תביעה נגד עדי צים
בני המשפחה טוענים לקיפוח ולמשיכות כספים בלתי תקינות בחברת הנדל"ן המשותפת וכן לעצירת התשלומים המגיעים להם, כולל דמי ניהול עדי צים: הזרמתי לחברה הלוואות בעלים בהיקף 200 מיליון ש"ח ומסגרות אשראי בהיקף 250 מיליון ש"ח לחברה; התביעה הוגשה לאחר חקירה פנימית שבה התגלה כי בהרי משכו כספים של כדין

עדי צים פועל בצורה פסולה בחברת הבנייה צים-בהרי נדל"ן בה הוא שולט ומקפח את שותפיו, בני משפחת הקבלנים בהרי. כך טוענים האחרונים, בתביעה נגד צים שהגישו (7.11.22) לבית המשפט המחוזי בתל אביב.
התובעים הם הקבלן הוותיק יונה בהרי ושלושת ילדיו - אייל בהרי (מנכ"ל משותף בחברה), אמיר בהרי (סמנכ"ל הכספים) ולאה בהרי. צים מחזיק ב-70% מן החברה, אשר לתוכה הכניסו הצדדים את עסקיה של משפחת בהרי לאחר רכישתם בידי צים באפריל 2021. החברה הינה אחת הגדולות בתחומה בענף הנדל"ן והיקף פעילותה מגיע לאלפי יחידות דיור.
בהרי מציינים, כי כחלק מהסכם הרכישה נקבע שהם יקבלו דמי ניהול בסך 220,000 שקל בחודש ודיבידנד או דמי ניהול בסך 5 מיליון שקל. עוד נקבע, כי החברה תנוהל בידי מנכ"לים משותפים משני הצדדים וכי להחלטות מהותיות יהיה צורך ברוב של 75% בדירקטוריון - דהיינו לקבל את הסכמתם של בהרי (המחזיקים ב-30% מן המניות). ההסכם גם קבע, כי שווי נכסיהם של בהרי המוכנסים לחברה לא יפחת מ-35 מיליון שקל.
על-פי התביעה, בדצמבר שעבר הציע במפתיע מנכ"ל החברה ומקורבו של צים, דני סויסה, לרכוש מחצית מאחזקותיהם בה ב-30 מיליון שקל. בהרי דחו את ההצעה, ולאחר מכן החל ללחוץ כדי שייענו דרישותיו. לטענתם, חברת אול אין סיטי שבשליטת צים החלה לרכוש פרויקטים בתחומי פעילותה של צים-בהרי, וכדי להכשיר זאת בדיעבד - סילף צים את הפרוטוקול של ישיבת דירקטוריון, כך שייאמר בו שהוא רשאי לפעול לבדו בפרויקטים משמעותיים.
כספים הועברו
עוד נטען, כי בהמשך שכנעו צים וסויסה את יונה בהרי - שאינו פעיל בענייני החברה - לאשר העברת 9 מיליון שקל מכספה לטובתה של חברת עדי צים אחזקות, ללא אישור הדירקטוריון. לאחר מכן הודיע צים שלא יזרים לחברה כספים נוספים אם לא ייענו דרישותיו לשינוי הסכם המיזוג, אם כי בהמשך חזר בו.
לעומת זאת, נטען, הם לא פעלו כמוסכם. צים וסויסה החלו לרמוס את מעמדם של אייל ואמיר בהרי, התעלמו מבני המשפחה בדירקטוריון ועשו בחברה כבתוך שלהם כולל בתחומי כוח האדם והעסקות. בהמשך העלה צים טענות בדבר חוב של בהרי לחברה, אשר לטעמו מצדיק את קיזוז דמי הניהול שלהם; בני המשפחה טוענים שאין בכך ממש.
בהרי מבקשים מבית המשפט, בין היתר, לקבוע שיש צורך בחתימת אחד מהם בכל פעולה של החברה; להחזיר להם דמי ניהול ב-400,000 שקל שנמנעו מהם; להחליף את היועץ המשפטי של החברה; לבטל את מינויו של רו"ח שי מדינה כבודק בענייני החברה מטעמו של צים; ולהורות לו לחשוף את כל המידע על ניגודי עניינים אפשריים. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד אורי בן-יוחנה ובועז לוי, וטרם הוגש כתב הגנה.
תגובת עדי צים
עדי צים מסר בתגובה, כי הוא הזרים לחברה כ-200 מיליון ש"ח הלוואות בעלים וכ-250 מיליון מסגרות אשראי. לדבריו, קיים סכסוך עסקי בין השותפים לאחר שאלה לא עמדו בתנאי ההסכם ומשכו כספים שלא כדין. התביעה מצידם הוגשה לאחר חקירה פנימית שבוצעה בחברה בהנחיית דירקטוריון החברה, שבעיצומה התברר כי נמשכו כספים לביתם שלא כדין, לשימוש עצמי. נמסר עוד, כי הם קיבלו אולטימטום להשיב את הכספים לחברה, ומשלא נענו לכך - החלו המהלכים להגיש נגדם תביעה. בהרי ידעו על התביעה המתוכננת נגדם, לאחר שהם נדרשו להשיב את הכספים, ולכן מיהרו להגיש תביעה. את החברה מייצג עו"ד גיא גיסין; את עדי צים מייצגים עו"ד ארז חבר וישראל שלב.

תאריך:  07/11/2022   |   עודכן:  08/11/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקבלנים בהרי הגישו תביעה נגד עדי צים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
טוענת שהעירייה מעכבת את השלמת העסקה בה מכרה את המלון לחברת רמות בעיר אשקלון תמורת 100 מיליון שקל
עידן יוסף
יו"ר הציונות הדתית מוחה נגד הקדמת המשחקים לשבת בצהריים תוך הדרת ציבור רחב של צופים ושחקנים דתיים ומסורתיים    מאשים את מינהלת הליגות בהתעלמות מכל ההצעות שהוגשו לה
איתמר לוין
לימור אלמליח-מרון מעידה על ארוחות מרובות של בני הזוג בבתיהם של מילצ'ן ופאקר אליהן התלוו שמפניות וסיגרים    ההגנה נגד סוחר סיגרים: תיאמתם עדויות; מכחיש בתוקף
מירב ארד
במסגרת הפרויקט תוקם תחנת כוח קונבנציונלית לייצור חשמל על בסיס גז טבעי, בהיקף של בין 600-900 MW, על שטח של כ-150 דונם בצמוד למתקני ההתפלה שורק א' ו-ב' ולשפד"ן
מירב ארד
הפסקות החשמל הופכות ליותר ויותר שגרתיות בעיר הבירה של 3 מיליון תושבים לאחר גל התקפות רוסי על מתקני חשמל שפגעו ב-40% מתשתיות האנרגיה    חרסון נותקה מחשמל    ראש העיר של קייב הודיע להתכונן לתרחיש הגרוע מכל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il