X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ח"כ אבי מעוז ביציאה מהפגישה עם נתניהו [צילום: פלאש 90]
מלאכת המרכבה
המפלגות הדתיות: לבטל סעיף הנכד
דורשות שינוי בחוק השבות שיצמצם זכאות גויים לעלות ארצה, אך גורם בליכוד מביע הסתייגות מחשש לתרעומת קהילות יהודיות בעולם יהדות התורה דורשת סמכות גיור בלעדית לרבנות הראשית והגברת אכיפה בשטחי C

כל המפלגות הדתיות והחרדיות מתיישרות עם הדרישה של יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', לדרוש את ביטול סעיף הנכד בחוק השבות, שלפיו גם בן או נכד של יהודי הוא זכאי שבות וכן בני זוגם של הזכאים. רוב ככל בני הדור השלישי שעולים ארצה על-פי סעיף זה אינם יהודים. כך דווח (יום ג', 8.11.22) בחדשות 13.
גורם בליכוד אמר כי מדובר בנושא טעון ולא כל הדרישות ייענו. לדבריו, הדבר עשוי לגרור התנגדות קשה מקהילות יהודיות במדינות חבר העמים ובארצות הברית. מנגד, מסר ח"כ שלמה קרעי (ליכוד): "הריבון אמר את דברו, והוא רוצה כאן מדינה יהודית ודמוקרטית. לו יהי. הנכדים שלכם יגידו לנו תודה על כך".
יהדות התורה דורשת פסקת התגברות ברוב 61, חוק לגיוס בני ישיבות בהסכמה, סמכות גיור בלעדית לרבנות הראשית לישראל, התחייבות לשמירת הסטטוס-קוו, טיפול במשבר הדיור, השוואת תקציב מוסודת החינוך החרדים, השוואת שכר עובדי ההוראה ובניית כיתות לימוד חדשות, ביטול רפורמות ומיסים שהטילה הממשלה הקודמת בנושאי סבסוד מעונות, כשרות, סלולר, תחבורה ציבורית, משקאות ממותקים וכלים חד-פעמיים, וכן הכנסת מוצרי יסוד נוספים לפיקוח הממשלתי. לאחר שסמוטריץ' הביע דרישה דומה, היא גם דורשת הכנסת תקציב הישיבות לבסיס התקציב. באופן מפתיע, יהדות התורה גם דורשת הגברת האכיפה בבנייה בלתי חוקית בשטח C.
לראשונה - נתניהו ייפגש מחר עם משה גפני ויצחק גולדקנופף יחד במסגרת המו"מ הקואליציוני. השניים מתואמים בדרישות מפלגותיהם (כאן חדשות).
יו"ר נעם, ח״כ אבי מעוז, מבקש להקים ועדה חדשה בכנסת שתעסוק בקידום הזהות היהודית (חדשות 12). בראיון לעכשיו 14 אמר: "אני רוצה להיות בקואליציה ואתמוך בהקמת הממשלה ללא תנאי. אמרתי לראש הממשלה המיועד נתניהו - מבחינתי צריך להקים ממשלה כבר ביום שלישי, אסור לתת לממשלה המכהנת אפילו עוד יום אחד".

תאריך:  08/11/2022   |   עודכן:  09/11/2022
+ועדת הבחירות אישרה את תוצאות הבחירות לכנסת ה-25
09:47 09/11/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

חברי מליאת ועדת הבחירות המרכזית, ציינו שהליך הבחירות, הליך ספירת הקולות והליך הבקרה המקיף התבצעו באופן מקצועי, ויסודי, והתוצאה משקפת את רצון אזרחי מדינת ישראל

מנכ"ל ועדת הבחירות המרכזית, עו"ד אורלי עדס [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+לא נרשמה זליגה חרדית מהותית לציונות הדתית
08:32 09/11/22  |  עידן יוסף

מפילוח נתוני ההצבעה נחשף - בניגוד להערכות: לא נרשמה זליגה חרדית מהותית לסמוטריץ׳ ובן-גביר. מדובר בפילוח שביצע המכון החרדי למחקרי מדיניות. מהפילוח עולה כי בערים החרדיות ביתר עילית, מודיעין עילית, אלעד ועוד בן-גביר ירד. על-פי הנתונים, רק 5.5% מהציבור החרדי הצביעו ט׳ בקלפי. לצורך השוואה בבחירות הקודמות הצביעו 6.2% בציבור החרדי למפלגות הציונות הדתית. נתון מרכזי נוסף מהפילוח מצביע על עלייה בהצבעה לשס מצד מצביעי יהדות התורה בערים החרדיות (חדשות 12).

+דוד ביטן דורש תפקיד בכיר בכנסת
00:11 09/11/22  |  עידן יוסף

ח"כ דוד ביטן, שאינו יכול לכהן כשר, דורש לקבל תפקיד בכיר בכנסת - בעדיפות לתפקיד יו"ר הכנסת. ביטן שלא כחבריו לא יצא בהצהרות ואולטימטומים לנתניהו, אבל הוא נחשב מקורב מאוד לישראל כ״ץ ודודי אמסלם ובעל השפעה גדולה במוסדות הליכוד (כאן חדשות).

+דניאל פרידמן: פסקת התגברות - גושפנקה לביטול חוקי הכנסת
23:59 08/11/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שר המשפטים לשעבר מציע פתרון לבעיית ביטול חוקי הגיוס בידי בג"ץ - להחריג ענייני צבא מחוק כבוד האדם וחרותו  ▪  תומך בפסקת התגברות של 61, עם פער חמישה לרעת המתנגדים

הפרופסור דניאל פרידמן [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+הציונות הדתית מסכימה להסכם קואליציוני בראשי פרקים
22:46 08/11/22  |  עידן יוסף

גורם בציונות הדתית אומר שהמפלגה מוכנה להגיע לפשרה בנוגע לאופן ההסכם הקואליציוני: "בסוגיות החשובות אפשר לכתוב בכותרות, לא צריך בדיוקים. אפשר בתוך יומיים-שלושה לעשות מו"מ מואץ ולגבש מסמך שכולם חתומים עליו" (בחדרי חרדים).

+בן-גביר מבקש להעביר לבט"פ יחידות סמך של אכיפה ובדואים
20:17 08/11/22  |  עידן יוסף

יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן-גביר, מבקש להעביר יחידות סמך למשרד לביטחון הפנים. מדובר ברשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב, הסיירת הירוקה, הרשות לאכיפת המקרקעין והרשות למאבק באלימות סמים ואלכוהול (חדשות 12).

+נתניהו לוחץ על דרעי לדרוש את תיק האוצר
19:15 08/11/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

המטרה - לחסום את יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ'  ▪  לסמוטריץ' יוצע תיק תחבורה מורחב  ▪  הליכוד יחל מחר את מפגשי המו״מ עם מפלגות גוש הימין  ▪  דגל התורה: פסקת התגברות ברוב 61  ▪  לשכתו של אמסלם על הדיווח בעניין דרישתו את תפקיד יו"ר הכנסת: "משפטים או מחוץ לממשלה"

דרעי בליל הבחירות [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]
+ליברמן והערבים לא ימליצו על איש להרכבת הממשלה
18:37 08/11/22  |  עידן יוסף

יו"ר ישראל ביתנו, השר אביגדור ליברמן, החליט כי ישראל ביתנו לא תמליץ לנשיא על איש להרכבת הממשלה. גם חד"ש-תעל לא תמליץ על מועמד מטעמה וכנראה שגם רע"ם תנהג כמותה.

+יצאו בזול: הוריה של הדר מוכתר שילמו את המס עבור דירה נוספת
18:27 08/11/22  |  עידן יוסף

הוריה של יו"ר צעירים בוערים, הדר מוכתר, שילמו לרשות המיסים את המס הנדרש עבור דירה נוספת, זאת לאחר פליטת הפה של בתם, שהצהירה בשידור כי הוריה רכשו עבורה דירה בחיפה במהלך מערכת הבחירות לכנסת ה-25. למרות שבמקרים כאלה נהוג לשלם קנס, העניין נסגר ללא תביעות נוספות מצד המדינה (וואלה).

+מבצע טוהר הבחירות הסתיים: לא נמצאו חריגות משמעותיות
17:14 08/11/22  |  עידן יוסף

הסתיים מבצע הפיקוח והבקרה על תוצאות הבחירות שנערך בוועדת הבחירות המרכזית. עשרות מעובדי הוועדה וכ-250 משפטנים מהשירות הציבורי סיימו את המבצע שהחל לפני שבוע. במסגרתו נבדקו 5,100 קלפיות מדגמיות (43.5% ממספר הקלפיות הרגילות), ונמצא כי לא נמצאו חריגות משמעותיות או ממצאים שהצביעו על פגיעה בטוהר הבחירות.
הקלפיות נבדקו בהתאם לפניות שהתקבלו מהציבור, מרשימות המועמדים השונות, ממפקחי טוהר הבחירות שהפעילה הוועדה, וכן לפי בדיקות סטטיסטיות ואנומליות בתוצאות, קלפיות שנבחרו באופן מדגמי ואמות מידה נוספות.
במקומות המתאימים, נספרו מחדש 408 קלפיות, בהן בוצעו בדיקות מעמיקות ומקיפות במסגרת הליך הבדיקה והבקרה כדי לוודא את התוצאות.

+מעוז לאחר הפגישה: מאמין שנעם תהיה חלק מהממשלה
16:35 08/11/22  |  עידן יוסף

יו"ר מפלגת נעם ח"כ אבי מעוז לאחר הפגישה עם ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו: "הפגישה עם נתניהו הייתה עניינית וברוח טובה. הצגנו לראש הממשלה המיועד את תפיסת העולם שלנו, לפיה יש צורך להוציא מיד את תוכניות הלימוד האנטי ציוניות והאנטי יהודיות שהוחדרו למערכת החינוך, וכן את הצורך בחיזוק זהותה היהודית של המדינה. מקווים שבעז"ה תקום במהרה ממשלה יהודית ולאומית, ואני מאמין שמפלגת נעם תהיה חלק ממנה".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביגדור מעוז  אביר קארה / Abir  kara  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אבידר / Eli Avidar  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  בני גנץ / Benny  Gantz  בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יהדות התורה והשבת  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יועז הנדל / Yoaz  Hendel  יחיאל משה טרופר / Yehiel  Tropper  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מירב כהן / Meirav  Cohen  ממשלת ישראל / Israel Government  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה גפני / Moshe Gafni  מתן כהנא / Matan  Kahana  נחמן שי  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סלולר  עידן רול / Roll Idan  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  קארין אלהרר / Karin  Elharar  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2022
עידן יוסף
המטרה - לחסום את יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ'    לסמוטריץ' יוצע תיק תחבורה מורחב    הליכוד יחל מחר את מפגשי המו״מ עם מפלגות גוש הימין    דגל התורה: פסקת התגברות ברוב 61    לשכתו של אמסלם על הדיווח בעניין דרישתו את תפקיד יו"ר הכנסת: "משפטים או מחוץ לממשלה"
עמנואל בן-סבו
הציבור אינו מצפה שהממשלה החדשה תפזר טללי קסם ותרפא את חוליי המדינה הרבים    הציבור כן מצפה לעבודה רצינית, מערכתית, תהליכית ולא לפעלולי דמגוגיה ולהטוטי פירוטכניקה של פופוליזם מיותרים
מרדכי ליפמן
המחנה הזה, שהתגבש סביב לפיד, שגם היה מנהיגו ודוברו הראשי, וכן בני גנץ, אביגדור ליברמן ואחרים, פעל כדי ליצור ולעצב רלביז"ם, כמודל לחרם מסוג חדש, מודל 2022    רלביז"ם שיגדיר את הביביסטים, תומכי בנימין נתניהו, כסוטים, לקעקע אות קיין על מצחם
עידן יוסף
נשיא ארה"ב: "אנחנו אחים, נעשה היסטוריה ביחד"    ראש הממשלה המיועד: ״נביא עוד הסכמי שלום היסטוריים, זה בהישג יד"    השניים בירכו זה את אשתו של זה
סימון דוידסון
בלי משחקים בשבת יהיו פחות הכנסות לקבוצות. איסור על משחקים בשבת, ידיר נשים וילדים רבים, שעבורם יום השבת הוא הזמן היחיד שבו מתקני הספורט פנויים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il