X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
איתן ברושי [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
אגודות המים דורשות לעצור התייקרות המים לחקלאות
יו"ר מים לישראל, חכ"ל איתן ברושי, הציג תוכנית לחקלאות ולמים שבמרכזה הקפאת מחיר המים השפירים לחקלאות והוזלת מי קולחין על-מנת לעודד את הצריכה של מי קולחין רשות המים: מחויבים להפסקת סבסוד של מאות מיליוני שקלים בשנה בתעריף הביתי לחקלאות, באופן שיוביל להפחתת התעריף לאזרחים בימים האחרונים מתקיימים דיונים במשרד האוצר וברשות המים בנושא העלאת מחירי המים

מים לישראל, אגודת המים המאגדת את מרבית אגודות המים במרחב הכפרי ברחבי הארץ, קוראת לממשלה היוצאת לא להעלות את מחירי המים לחקלאות ולעצור כל דיון בנושא.
חקלאות ישראל והחקלאים סבלו בשנה האחרונה ממהלכים שפגעו ביכולת הקיום של החקלאים ועמידה ביעדים הלאומיים של החקלאות . המים בחקלאות הם אמצעי ולא המטרה ומרכיב המים הוא רכיב חשוב בקיום חקלאות מתקדמת בישראל.
יו"ר מים לישראל, חכ"ל איתן ברושי, פנה לחברי הכנסת ה-25 במפלגות הימין, ולקראת ניסוח קווי היסוד הציג תוכנית לחקלאות ולמים שבמרכזה הקפאת מחיר המים השפירים לחקלאות והוזלת מי קולחין על-מנת לעודד את הצריכה של מי קולחין.
לדברי ברושי, במסגרת חוק ההסדרים ותקציב 2023, יש לחוקק את חוק החקלאות, שלדבריו יבטיח ודאות ויציבות לחקלאים ולחקלאות. "אחרי 75 שנה הגיעה העת שהמדינה תגדיר יעדים לחקלאות הישראלית כך שתאפשר ביטחון מזון ותזונתי ושמירת השטחים הפתוחים והירוקים ומימוש הריבונות".
מרשות המים נמסר: "רשות המים מחויבת לפעול לביטול סבסוד תעריף המים הביתי לחקלאות, בהיקף משוער של מאות מיליוני שקלים בשנה. הפסקת הסבסוד תוביל להפחתת תעריף המים לאזרחי המדינה. מדובר בתהליך שצפוי להימשך מספר שנים ויבוצע באופן מדורג. במקביל, על-מנת לסייע למגזר החקלאי, הובטחה תמיכה תקציבית משמעותית, שתוביל לייעול הייצור החקלאי ולהצמחתו".
בימים האחרונים מתקיימים דיונים במשרד האוצר וברשות המים בנושא העלאת מחירי המים בכלל ומחירי המים לחקלאות בפרט. מים לישראל הובילה בשנה האחרונה מאבק רצוף בעזרת גורמים נוספים, לרבות מתוך הממשלה, ולדבריה עיכבה את העלאת מחירי המים לחקלאות.
ברושי: "הממשלה המסתמנת לשנים קדימה יכולה לתקן עוולות היסטוריות ולחזק את החקלאות שהיא חלק מהציונות. מה שיבטיח ביטחון וחוסן חברתי ויפתח דף חדש במערכת היחסים בין החקלאות, החקלאים והממשלה. החקלאות כמו הביטחון והחינוך צריכים ודאות ויציבות לשנים, ורק חקיקה יכולה להבטיח זאת". הוא הזהיר כי בלי פתרונות של מי קולחין לא ניתן להמשיך בתנופת הבנייה והעיור.

תאריך:  12/11/2022   |   עודכן:  13/11/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 איתן ברושי / Eitan Broshi
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אגודות המים דורשות לעצור התייקרות המים לחקלאות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
דרעי נוטה לקבל את האוצר אך טרם החליט    הוא מתואם עם נתניהו בניסיון להקטין את סמוטריץ'    בליכוד לא מעוניינים שהליכוד ולא סמוטריץ' יקבל את תיק הביטחון ומתקשים לנסח קווי יסוד והסכמים    קרב על תיקי הדתות וירושלים    גורמים בציונות הדתית: "נתניהו מזלזל בנו"    את תיק הבריאות עשויה לקבל שס
עידן יוסף
הייתה אחת מ-98 המדינות שהצביעו בעד הצעה פלשתינית לקבל חוות דעת על "הכיבוש הישראלי המתמשך" מהעצרת הכללית    השגריר הישראלי באוקראינה: קייב שוללת קשר יהודי להר-הבית
עידן יוסף
התחמושת נגנבה ממחנה ברמת הגולן בחסות החשכה    בידי שב"כ כמה עצורים תושבי היישוב הבדואי טובא החשודים בפריצה    הפורצים גנבו כ-73 אלף כדורים מסוג 5.56, וכן נגנבו כ-72 רימוני מטול נפיץ
איתמר לוין
הגיעו ל-50 מושבים - ולצידם ניצב הקול המכריע של הריס    המרוץ על השליטה בבית הנבחרים טרם הוכרע, למרות יתרונם של הרפובליקנים
מירב ארד
תושבים בחרסון חגגו את הנסיגה הרוסית בריקודים במעגלים    הקרמלין פרסם הצהרה שבה נאמר כי נסיגת כוחותיו מעבר לנהר דניפרו הושלמה כולל מהעיר חרסון    סגן המועצה האזורית: "הרוסים פוצצו את הגשר המחבר את בין הגדות"    היועץ לביטחון הלאומי האמריקני: "האוקראינים השיגו ניצחון מרשים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il