X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ארבעה מגדלים, בניין לשימור ופיתוח אזורי [צילום: רפאל דה לה פונטין]
הוועדה המחוזית אישרה להפקדה לישראל קנדה פרויקט מידטאון י-ם
התוכנית אושרה להפקדה בוועדה המחוזית צעד גדול לעיר ירושלים והישג עצום לישראל קנדה (חברה ציבורית) שווי הפרויקט הכולל בניית 4 מגדלים למגורים, למסחר ולמלונאות והפיכת בניין שערי צדק הישן למלון יוקרתי, על קרקע שבבעלות ישראל קנדה הפרויקט נאמד בכ-6 מיליארד שקלים יכלול בניית 1,000 יחידות דיור, 200 מהן דירות להשכרה
ברק רוזן, מנכ"ל ישראל-קנדה

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה בירושלים אישרה להפקדה בוועדה המחוזית - לחברת ישראל קנדה (חברה ציבורית הרשומה בבורסה), את הקמת פרויקט המידטאון בכניסה לירושלים. כך נודע ל-News1. זהו אחד הפרויקטים הגדולים בישראל, ובמיוחד בעיר ירושלים. זהו צעד גדול לעיר ירושלים והישג עצום לישראל קנדה, שכן הפרויקט ישנה את האזור ויהיה אחד המשמעותיים והיפים בירושלים.
הפרויקט המדובר, ששוויו נאמד בכ-6 מיליארד שקלים, כולל בניית ארבעה מגדלים בגובה של 40 קומות. המגרש להקמת הפרויקט נרכש על-ידי חברת ישראל קנדה לאחר שבשנת 2017 אושרה בו תוכנית של הרשות לפיתוח ירושלים על קרקעות מדינה במטרה להביא לניצול יעיל של השטח תוך שילוב מבני ציבור עם מגורים ומסחר.
מדובר בפרויקט המשתרע על שטח של כ-170 אלף מ"ר, הכולל כ-1,000 דירות למגורים (בשני מגדלים), מתוכן כ-200 שמיועדות להשכרה. בשני המגדלים הנוספים ישמשו לבניית משרדים וחדרי מלון. ישראל קנדה החלה לבצע באתר עבודות דיפון וחפירה.
התוכנית כוללת בניית 50 חדרי מלון במבנה שערי צדק הישן המיועד לשימור. במהלך התכנון התגלה כי מתחת לחצרות האחוריות של המבנה קיימים שני בורות מים ענקיים בנפח של כ-800 קוב כל אחד מהם. התגלה כי לבורות תקרת קמרונות צולבים שנשמרה כיום. הכניסה אל הבורות היא רק מהפתח הקטן המשמש להחדרת מי הגשמים, אך הם צפויים להיחשף לציבור במסגרת פתיחת רחוב מסחרי חדש שמפלסו נמוך ממפלס רחוב יפו.

[צילום: מתוך מסמכי הוועדה המחוזית י-ם]

הפרויקט צפוי לכלול גם 1,300 מקומות חניה על שטח של כ-6,500 מ"ר, אשר אמורים לשרת את המתחם ואת שטחי המסחר. כמו-כן, צפויים להיבנות במתחם בית ספר בזיקה תרבותית-אמנותית, גני ילדים, ורחוב שיחבר בין הרחובות יפו ואגריפס באמצעות אלמנטים של פיתוח וגינון מתקדמים.
פרויקט המידטאון נמצא לאורכו של ציר הרכבת הקלה בירושלים, סמוך לתחנת 'הטורים'. המתחם גובל בצדדים ברחובות יפו, שערי צדק והרב שמואל ברוך.

"עידן חדש בירושלים - הלכה למעשה"
[צילום: רפאל דה לה פונטין]

פרויקט מידטאון בירושלים נחשב בשנים האחרונות לאחד הפרויקטים המשמעותיים ביותר ברובע הכניסה לעיר. הוא ממוקם באזור אסטרטגי ונגיש מאוד מבחינה תחבורתית. זאת, בשל קרבתו לתחנת הרכבת נבון ולתחנה המרכזית, ולמסלולה של הרכבת הקלה.
הפרויקט נמצא גם בסמיכות רבה לקריית הלאום ולמשרדי הממשלה, ולבנייני האומה. עם אישור התוכנית בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה, בשנת 2021, ציין ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, כי קידום הפרויקט, המשלב בניה פרטית וציבורית, יהפוך את המתחם למקום חי ותוסס, מודרני וחדשני. "ירושלים מתקדמת לעידן חדש, הלכה למעשה", אמר.

הדמיית חזית בניין שערי צדק הישן ושניים מן המגדלים המתוכננים [צילום: רפאל דה לה פונטין]
תאריך:  16/11/2022   |   עודכן:  16/11/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 משה ליאון / Moshe Leon
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הוועדה המחוזית אישרה להפקדה לישראל קנדה פרויקט מידטאון י-ם
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
שיעור הגופים החורגים לכאורה ירד בכ-35% מאז הקמת יחידת האכיפה, כ-12% משנת 2012 בלבד    במהלך 4 השנים האחרונות הושבו באופן ישיר כ-90 מיליון שקלים לגופים לטובת השירות והפעולות לציבור
איציק וולף
עליות מחירים נרשמו בחודשים אוגוסט וספטמבר 2022 בכל המחוזות והם משלימים עלייה של עד 20.9% במחירי הדירות בישראל בהשוואה שנתית    המחיר הממוצע לדירה עלה ב-1.9% ועומד על כ-1.93 מיליון שקל
איציק וולף
נשיא ארצות הברית לשעבר הודיע לתומכים שהתקבצו באחוזתו שבפלורידה כי יתמודד שוב על התפקיד    "עבור מיליוני אמריקנים, השנתיים האחרונות תחת ג'ו ביידן היו זמן של כאב, קושי, חרדה וייאוש. עלינו להציל את המדינה שלנו"
איתמר לוין, יצחק דנון
אוטוסופט טוענת שחברת הייפ-כספיט - בבעלות חברת האשראי מקס - השתלטה שלא כדין על הקופות הרושמות שהיא מפעילה ומזהירה מפני סכנות בתחום ביטחון המידע של הלקוחות
איציק וולף
הנשיא האמריקני טוען כי מבחינה ראשונית של מסלול הירי של הטיל שפגע במתבן במזרח פולין והרג שני אזרחים עולה כי הסבירות שנורה מרוסיה היא נמוכה    ארה"ב ונאט"ו יקיימו חקירה מלאה בטרם יפעלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il