X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מכלית נפט בוערת במפרץ עומאן [צילום ארכיון: AP]
תקיפת הספינה: "לא מדובר במכלית ישראלית"
כמעט יממה לאחר שהתרחשה התקיפה המיוחסת לאירן נגד מכלית הנפט שנמצאת בבעלות איש העסקים הישראלי עידן עופר, גורמים ישראלים התייחסו לנושא וטענו כי הניסיון להציג את התקיפה כקשורה לישראל - שגוי "מדובר באירוע נוסף שמוכיח כי אירן פועלת כיצואנית טרור עולמית"

פחות מיממה לאחר שהתרחשה התקיפה המיוחסת לאירן נגד מכלית הנפט שנמצאת בבעלות איש העסקים הישראלי עידן עופר, התייחסו (יום ד', 16.11.22) גורמים ישראלים לנושא וטענו כי הניסיון להציג את התקיפה כקשורה לישראל - שגוי. "לא מדובר במכלית בבעלות ישראלית והקשר לחברה שבבעלותה המכלית קלוש", הוסיפו.
לדברי אותם גורמים, "מדובר באירוע נוסף שמוכיח כי אירן פועלת כיצואנית טרור עולמית. מדובר באותו סוג כטב"ם אירני שמשמש את הרוסים במלחמה מול אוקראינה. זו פעם נוספת שאירן פוגעת בחופש השיט העולמי. אירן מפרה את הביטחון במפרץ ומערערת, על הדרך, את היציבות בתקופת גביע העולם בכדורגל. האירוע בא, בין היתר, להסיט את הקשב מניסיון הפגיעה שנכשל באיש עסקים ישראלי בגאורגיה".
מוקדם יותר היום, מקורות ברפובליקה האיסלאמית טענו בפני הרשת האירנית "אל-עאלם" המשדרת בשפה הערבית, כי תקיפת המכלית היא למעשה "תוכנית של ציר הנורמליזציה הערבי-ציוני" שמטרתה לייצר "מהומה תקשורתית" נגד אירן וקטאר. בסוכנות הידיעות האירנית "נור ניוז" הנחשבת למקורבת למועצה לביטחון לאומי העליונה של אירן, נטען כי מדובר בניסיון "עברי-ערבי" לייצר "אווירה טעונה" באזור לקראת גביע העולם שיחל ביום ראשון הקרוב בקטאר.
קודם לכן, חברת השילוח הסינגפורית "Eastern Pacific Shipping", שהמכלית "Pacific Zircon" שנפגעה בתקיפה נמצאת בבעלותה, הודיעה כי נגרם נזק קל לגוף האוניה ונפער בה חור, וכי אין נפגעים בנפש. עוד נמסר מהחברה כי לא נגרם נזק לרכוש ולתכולת המכלית. לדברי החברה, התקיפה התרחשה כ-240 ק"מ מחופי עומאן.
סוכנות הידיעות האמריקנית AP דיווחה הבוקר כי מכלית נפט בבעלות איש העסקים הישראלי הותקפה אמש על-ידי מל"ט אירני סמוך לחופי עומאן. גורמי ביטחון ישראלים בכירים טענו כי אירן היא זו שעומדת מאחורי פיגוע המל"ט בים עומאן, וכי מדובר במכלית ששייכת לחברה סינגפורית, ונמצאת בבעלות חלקית של איש העסקים הישראלי עידן עופר.
צבא ארה"ב דיווח לצה"ל על פרטי האירוע, ולפי הדיווחים השונים, הספינה "פסיפיק זירקון" ששטה תחת דגל ליבריה העמיסה נפט בעומאן והייתה בדרכה לארגנטינה. החברה הסינגפורית החכירה את הספינה לחברה אמריקנית. המל"ט התוקף שבו האירנים השתמשו הוא מסוג "שאהד-136", מהסוג שהאירנים העבירו לרוסים.
מפקד פיקוד מרכז האמריקני CENTCOM, האמון על אזור המזרח התיכון, הגנרל מייקל קורילה גינה את התקיפה האירנית. "המתקפה הזו מוכיחה את הפעילות של אירן הפוגעת ביציבות האזור", אמר. גם דובר הצי החמישי של חיל-הים האמריקני, שמקום מושבו בבחריין, התייחס לנושא ומסר כי הם מודעים לתקרית במפרץ עומאן. במקביל, ברשות הסחר הימי של בריטניה (UKMTO) הודיעו כי פתחו בחקירה על התקרית.
פרשנים ומומחים מערבים מעריכים כי התקיפה האירנית בים עומאן, מגיעה ברקע התקיפות המיוחסות לחיל-האוויר הישראלי בסוריה, ובפרט המתקפה בשבוע שעבר, במסגרתה נתקפו מכליות נפט ודלק אירניות בגבול סוריה-עירק. ב"וול סטריט ג'ורנל" האמריקני דווח אז כי "ישראל ביצעה תקיפות אוויריות במזרח סוריה נגד שיירת כלי רכב החשודה בהברחת נשק אירני, שחצתה את הגבול מעירק".

תאריך:  16/11/2022   |   עודכן:  16/11/2022
+שלטונות אירן מדכאים ילדים ביד ברזל
13:04 16/11/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ניו-יורק טיימס מדווח על אמצעים אכזריים המופעלים נגד ילדים ונערים המשתתפים בהפגנות ברחבי המדינה, החל ממכות וכלה במעשי רצח

הפגנה בטהרן בחודש ספטמבר [צילום: AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תקיפת הספינה: "לא מדובר במכלית ישראלית"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס מדווח על אמצעים אכזריים המופעלים נגד ילדים ונערים המשתתפים בהפגנות ברחבי המדינה, החל ממכות וכלה במעשי רצח
עידן יוסף
משה כבר היה בעבר על הכוונת של משמרות המהפכה    צוות מחסלים פקיסטני המזוהה עם אל-קאעידה הוא שקידם את ההתנקשות בגאורגיה, בהכוונת משמרות המהפכה    אחד מהם נעצר בשבוע שעבר בידי כוחות הביטחון בגאורגיה כשברשותו אמצעי לחימה
יוני בן-מנחם
מחאת החיג'אב נמשכת באירן כבר חודשיים והמשטר האירני מאשים את המודיעין האמריקני והמוסד הישראלי בארגון ההפגנות. ישראל וארה"ב אינן מעורבות בהפגנות, אבל הדרג המדיני החדש בישראל חייב לנצל כל הזדמנות להפלת השלטון האירני, נתניהו חייב לשמור על חופש הפעולה של ישראל ללא שום הגבלה אמריקנית
עידן יוסף
חיילת צה"ל שהתה מספר שעות על אדמת אירן לאחר תקלה במטוסה האזרחי בדרך חזרה מביקור משפחתי    לאחר טיפול של לפיד, גנץ ומערכת הביטחון היא שבה בשלום לישראל
ד"ר אודי לוי
הציבור האירני סובל קשות, אך המשטר מצא דרכים מתוחכמות להתעלם מהעיצומים – ולכן הוא מגביר את תוכניות הגרעין, הטילים והטרור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il