X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מוסך תחזוקה של הרכבת [צילום: רכבת ישראל]
הסכם ההפעלה לרכבת יעלה 16 מיליארד שקל עד 2026
כולל מעבר ל-90% הפעלה חשמלית בתוך 3 שנים הצטיידות ברכבות חדשות שיפוץ תחנות רכבת בהיקף מאות מיליוני ש"ח שדרוג מערכות הכרטוס השקעות לשיפור מדד הדיוק

משרדי התחבורה והאוצר הגיעו להסכמות עם חברת רכבת ישראל על הסכם הפעלה לשנים 2026-2022, בהיקף של 16 מיליארד ש"ח. ההסכם מסדיר את הסובסידיה של המדינה עבור שירותי הסעת נוסעות ונוסעים והובלת מטענים ברכבת, ומנגד את התחייבויותיה של הרכבת לרמת השירות ופיתוח בהתאם לתוכניות האסטרטגיות.
ההסכם מתייחס לרמת השירות ברכבת, ובכלל זה רמת דיוק בלוחות הזמנים, תחזוקה וניקיון, מתן מידע לציבור, מכירת הסדרי נסיעה וכיבוד הסדרים אלה, הנגשה לנוסעים בעלי מוגבלויות, טיפול בפניות הציבור ובאבדות ומציאות, הפחתת הצפיפות ושיפור השילוביות בין הרכבת והאוטובוסים, בכל הקשור לתשתיות, לוחות זמנים, מידע לנוסע וכרטוס.
הסובסידיה מגלמת את ההפרש בין עלויות ההפעלה של הרכבת, בהתאם לתוכנית ההפעלה, לבין הכנסותיה בפועל ממכירת הסדרי הנסיעה. כמו-כן, כולל ההסכם תמריצים בגין עמידה ביעדי רמת השירות, הגדלת מספר המשתמשים בתחנות נבחרות, דיוק בלוחות הזמנים, שביעות רצון הציבור באמצעות סקרים שנתיים וקידום מיזמים לפיתוח השירות ברכבת ולשיפורו. במקביל, החברה תשלם פיצויים בגין אי-עמידתה ברמת השירות הנדרשת לפי ההסכם, במידת הצורך.
בנוסף, ההסכם מסדיר את תשלומי הסובסידיה עבור הובלת מטענים, תוך מתן דגש להובלה באזורי הגודש, במטרה לצמצם את הגודש בכבישים וכן קידום ויישום של תוכניות הפיתוח של רשת המסילות והתחנות.
ההסכם אושר על-ידי משרדי התחבורה והאוצר, רשות החברות הממשלתיות ודירקטוריון רכבת ישראל, בתום עבודה אינטנסיבית של כשלוש שנים. כעת, עקרונותיו מפורסמים להערות הציבור למשך שבועיים, ולאחר מכן יובא ההסכם לאישור ועדת השרים לענייני חברה וכלכלה.
הסכם ההפעלה האחרון עם רכבת ישראל נערך לפני כמעט עשור, בשנת 2014, ומאז הוארך ועודכן מעת לעת. תוקף ההסכם האחרון הסתיים בסוף אוקטובר, וללא הסדרה של הסכם חדש, לא ניתן יהיה להעביר לרכבת את הסובסידיה לחודש נובמבר, מה שעלול לפגוע בשירות לציבור ובהפעלה רציפה, יעילה ומיטבית של הרכבת לציבור הנוסעים.
מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, מיכל פרנק: "שלוש שנים של מו"מ מדוקדק הושלמו, בהסכם שמבטיח ודאות פיננסית לחברת רכבת ישראל, ובמקביל מבטיח עמידה בסטנדרטים של שירות לתועלת ציבור משתמשי הרכבת, ומתמרץ את החברה להשקיע ולהשתפר במדדי השירות. אני מודה לעמיתינו בהנהלת רכבת ישראל, ליו"ר משה שמעוני ולמנכ"ל מיכה מייקסנר, על המקצועיות ועל השותפות".

להגשת השגה
תאריך:  21/11/2022   |   עודכן:  21/11/2022
+עיצומים בתחבורה הציבורית בטבריה בעקבות תקיפת שני נהגים
23:52 21/11/22  |  עידן יוסף

נהגי סופרבוס, המאוגדים בכוח לעובדים, הודיעו כי ישביתו בבוקר (ג') את התחבורה העירונית בטבריה למשך שעתייפ, בין 8 ל-10. זאת במחאה על תקיפתם הערב של שני נהגי החברה בקו 5 בטבריה ע"י חבורת בני נוער המוכרת למשטרה.
הנערים כעסו על כך שהנהג "דילג" על תחנה בה הוא כלל לא אמור לעצור, חסמו את דלת האוטובוס, ירקו על הנהג וכאשר זה התעקש שיפנו את האוטובוס, הם תקפו אותו באלימות. נהג מתלמד שישב במושב הסמוך לנהג קם כדי להפריד, ספג מאחד מהנערים לבנה בראשו ואיבד את ההכרה. הנהגים פונו לטיפול רפואי בביה"ח פוריה כאשר אחד סובל משבר והשני מזעזוע מוח רציני.
מ' הנהג הוותיק שהותקף: "הנערים הללו מאיימים על הנהגים זמן רב. ההנהלה והמשטרה בוחרים להעלים עין. השוטרים מוחלים להם פעם אחר פעם. המסר לנערים הללו ברור - הם יכולים לעשות ככל העולה על רוחם מבלי לשלם כל מחיר". כוח לעובדים: "ההנהלה עשתה טובה וביקשה מהנהגים לדלג על חמי טבריה כאילו שזאת הרתעה. לא נהיה שק חבטות. בפעם הבאה נשבית את קווי התלמידים". ההנהלה: "צר לנו כי ארגון העובדים בוחר לפגוע פגיעה קשה בציבור רחב של לקוחות החברה החפים מפשע ומשתמשים בתחבורה ציבורית כחלק משגרת יומם".

+רפורמת "דרך שווה" הביאה לעלייה בשימוש בחופשי-חודשי
23:10 21/11/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

לפי נתונים של משרד התחבורה עלה מספר המשתמשים בהסדר החודשי חודשיים אחרי תחילת רפורמת התעריפים, אך לא נמסר מידע האם חלה ירידה בשימוש ביתר ההסדרים  ▪  המדינה לבג"ץ: אין הצדקה לביטול הרפורמה

מרב מיכאלי מציגה את הרפורמה [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+מפעלי תחנות תובעת ממטרופולין ומשרד התחבורה 31 מיליון שקל
12:13 21/11/22  |  יצחק דנון   |   לרשימה המלאה

התביעה היא בשל השימוש שעושה מטרופולין בתחנה המרכזית בכפר סבא, לתשלום הפרשים בגין דמי שכירות ראויים וארנונה ששילמה התובעת

"פועלת ללא הסכם" [צילום: אברהם שטרן]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסכם ההפעלה לרכבת יעלה 16 מיליארד שקל עד 2026
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
יצחק דנון
התביעה היא בשל השימוש שעושה מטרופולין בתחנה המרכזית בכפר סבא, לתשלום הפרשים בגין דמי שכירות ראויים וארנונה ששילמה התובעת
עידן יוסף
הושלם שלב נוסף לקראת פתיחת חניון הנתיב המהיר המשודרג במחלף שפירים    1,200 מקומות חנייה קבועים חדשים הוקצו לרשות נהגי הרכב הפרטי
עידן יוסף
רכבת ישראל נערכת להפעלת קו חשמלי נוסף ומודיעה על שינויים זמניים בתנועת רכבות הערב בלבד בקו חיפה-בנימינה-ת"א כחלק מעבודות ההיערכות להשלמת החישמול בתחנת בנימינה
רוני מזרחי
על הממשלה לקבל אחת ולתמיד את ההחלטה המתבקשת והטובה למדינה מכל הבחינות, כלכלית, דמוגרפית, מיתוגית וכן מן ההיבט הביטחוני המחייב כיום להישען על נמל תעופה בינלאומי אחד בלבד
איתמר לוין
מבקשת לפסול את ההצעה הזוכה, בטענה שהיא ניפחה בצורה כוזבת את משרד הבקרים שהעסיקה במכרז של משרד החינוך אשר צוין כחלק מנסיונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il