X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
טל מילס ראש המועצה הישראלית לבנhיה ירוקה, גלית כהן מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, השרים תמר זנדברג ועודד פורר, יובל אדמון סגן ראש המועצה הלאומית לכלכלה והד"ר ארז ברקאי פקיד היערות הראשי במשרד החקלאות
עצים יישתלו בערים בעלות של 25 מ"ש
נערכים למשבר האקלים ומוסיפים צל למרחב הציבורי: משרד ראש הממשלה, המשרד להגנת הסביבה ומשרד החקלאות יוצאים לדרך עם תוכנית הפעולה ליישום התוכנית הלאומית להצללה וקירור במרחב העירוני

מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, גלית כהן, ד"ר ארז ברקאי, פקיד היערות הראשי במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, וסגן ראש המועצה הלאומית לכלכלה במשרד ראש הממשלה, יובל אדמון, הציגו (יום ד', 23.11.22) תוכנית פעולה להשגת יעדי התוכנית הלאומית להצללה ולקירור המרחב העירוני באמצעות עצי רחוב במסגרת היערכות למשבר האקלים. זאת, בהמשך לסעיף 3 בהחלטת הממשלה (מספר 1022). מטרת התוכנית היא להניח את התשתית הנדרשת לטובת יישומה של החלטת הממשלה.
מסמך זה ייחודי וראשוני בכך שהוא משרטט אסטרטגיה כוללנית, מגדיר ערוצי פעולה ביצועיים, ומתייחס ללוחות הזמנים ולאחריות ליישום. התוכנית היא תוצאה של עבודת ארבעת צוותי העבודה הבין-משרדיים, בשיתוף המועצה לבנייה ירוקה, שפעלו בחודשים האחרונים בהכנת וכתיבת התוכנית הלאומית. התוכנית מפרטת את אופן יישום החלטת הממשלה, אשר תשפר את מוכנות מדינת ישראל לשינויי האקלים.
צל הוא מרכיב הכרחי במרחב העירוני בישראל כמעודד שהייה ופעילות במרחב הציבורי וכמעודד תנועה מקיימת (בתנועה רגלית ובאופניים). לעצים תועלות רבות ומגוונות והם כלי מרכזי להצללת המרחב, יצירת מיקרו-אקלים נוח והפחתת אי החום העירוני, הגנה על בריאות הציבור מפני נזקי קרני השמש וכן כתורמים לניהול מי הנגר, הפחתת זיהומים והגדלת המגוון הביולוגי. לכל אלו השפעה ישירה על קידום עירוניות איכותית, בריאה ומקיימת, ועל שיפור יכולת ההתמודדות של ערי ישראל עם שינויי האקלים.
כחלק מההיערכות למשבר האקלים, נקבע כי על המדינה לשלב בתוך הליכי הבנייה והפיתוח הנרחבים אמות מידה ראויות אשר יספקו איכות חיים לתושבים. במציאות זו, העצים מהווים מרכיב חשוב בהתמודדות אחראית עם תופעות אקלימיות כגון גלי חום קיצוניים, שטפונות והצפות. באמצעות תוכנית יישום זו, יחול שינוי באיכות החיים במרחב הציבורי, תוך מודעות לאיכויות העצים ורצון לתמוך בהם ובסביבתם.
במסגרת התוכנית, בהסתמך על ניתוח החסמים שנעשה על ידי הצוות הבין-משרדי במהלך 2021, ולאחר ניתוח מעמיק של צוותי העבודה, גובשו חמישה מנופים אסטרטגיים לשינוי:
  • שיתוף פעולה אסטרטגי בין רשויות מקומיות והממשלה.
  • רשות מקומית מובילה ויוזמת.
  • רתימת החברה האזרחית והציבור הרחב.
  • רשת העצים העירונית כתשתית לאומית.
  • טרנספורמציה דיגיטלית והחלטות מבוססות נתונים.
עבור המנופים האסטרטגיים הוגדרו 13 צירי פעולה מעשיים המפורטים לעומק בפרקי המסמך. בכל ציר פעולה נכללת התייחסות ללוחות זמנים ואחריות ליישום.
המשרד להגנת הסביבה יפעל לראשונה ליישום העבודה, במסגרת ניסויי-חלוץ ותוכניות ייעור עירוניות בסך של 25 מיליון שקל, במסגרת קול קורא שפורסם בחודש אוגוסט השנה. עשרות הרשויות שניגשו לקול הקורא מעידות על הביקוש הרב שיש לנושא זה ועל חשיבותו בעיני הרשויות.
משרד החקלאות ופיתוח הכפר יפעל לפיתוח היער העירוני, לחיזוקו ולטיפוחו. המשרד ישיק בשנים 2024-2023 קולות קוראים לתכניות לנטיעת עצים בערים על מנת לסייע לרשויות לעמוד ביעדי הממשלה ולהביא למרחב עירוני ירוק, מוצל ומותאם לשינויי אקלים.

תאריך:  23/11/2022   |   עודכן:  23/11/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עצים יישתלו בערים בעלות של 25 מ"ש
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 36
אהרן פאפו
פתגם רומי עתיק אומר שהאלים תומכים בחזקים    לפיד גילה חולשה במדיניות-החוץ והפנים שלו ולכן יש לייחס לחולשתו את ריבוי הפיגועים בתקופת ממשלתו הכושלת שהייתה עשויה טלאי-על-טלאי - עם שמאל קיצוני בתוכה וסיעות ערביות לאומניות
עידן יוסף
משרד התקשורת מקדם את ביטול הפיקוח על תעריפי "דואר חוזר" שגובה חברת הדואר ממתחריה    המשמעות: המתחרות יעלו את המחיר לצרכנים    משרד התקשורת בתגובה: נשקול התערבות אם חברת הדואר תגבה מחיר לא סביר
איציק וולף
בישיבתה האחרונה החליטה הממשלה לאשר פרויקט לתיעוד מצולם של ניצולי שואה מהארץ ומהעולם, והעברת תהליך דיגיטציה שלהן    "גילם הממוצע של השורדים עומד על 86 ולמעשה נותרו לנו שנים ספורות"
איציק וולף
ראש הממשלה היוצא נפרד מאולם ישיבות הממשלה בישיבתה האחרונה המסתמנת של הממשלה ה-36    היה לי לכבוד לשרת אתכם יחד את המדינה הזו ואת אזרחיה"
איציק וולף
קובי בר-נתן סיכם עם שר האוצר כי יסיים את כהונתו בינואר 2023 בתום 4.5 שנות כהונה    "העבודה המאומצת בשכר וביחסי העבודה במגזר הציבורי נושאת פירות ואני משוכנע שההסכמים שנחתמו ישפיעו רבות על הציבור בשנים הבאות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il