X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
58% מהנשים העידו כי השיח ברשת אלים לעומת רק 47% מהגברים שחושבים כך הזירה הנפוצה ביותר לפגיעות היא פייסבוק
▪  ▪  ▪
[צילום: אסף גדות]

לקראת היום הבינלאומי למאבק באלימות נגד נשים, ערך איגוד האינטרנט הישראלי סקר אשר ביקש לבחון את היקף ואופי השיח האלים ברשתות החברתיות ובאינטרנט בישראל ובייחוד כלפי נשים במהלך השנה האחרונה, ואת הדעה שלהן ביחס לאלימות ברשת. הסקר נערך זו השנה השלישית בחודש נובמבר, ומציג את חווית האלימות והפגיעות ברשת כלפי נשים, תוך השוואה לזו של גברים בישראל.
באשר לרמת האלימות הכללית אליו נחשף הציבור ברשת, נשים חושבות כי השיח ברשת אלים, באופן משמעותי יותר מאשר גברים. כ-58% מהנשים ציינו כי השיח ברשתות אלים במידה רבה או רבה מאוד, בעוד שרק 47% מהגברים חושבים כך.
למעלה מרבע מהציבור (27.5%) חושב שנשים הן האוכלוסייה שסבלה מהשיח האלים ביותר ברשתות החברתיות בשנה האחרונה. נשים מזהות את עצמן כקבוצה הפגיעה ביותר ברשת - 34.6% מהנשים טענו שהן הקבוצה שהכי סבלה משיח אלים ומתקפות ברשתות החברתיות - יותר מהחברה החרדית, הערבית והלהטבי"ית שמדורגות אחריהן בקרב נשים.
כמחצית (46.2%) מהנשים שהשיבו לסקר נמנעות לעיתים קרובות או קרובות מאוד מלהגיב ברשתות מחשש לתגובה אלימה. לעומת זאת, כ-37.8% מהגברים השיבו כי הם נמנעים מפרסום דעות ותגובות מחשש לאלימות. עוד ממצאים מהסקר:
  • כ-48% מהנשים נחשפו לנאצות, הכפשות או העלבה אישית כלפי אדם או קבוצה כלשהי
  • 53% מהנשים נחשפו לביטול אדם או דעה של אחרים
  • כ-53% נחשפו לביטויים של ביטול כלפי ציבור שלם
  • כ-22% מהנשים לעידוד לחרם או הדרה חברתית
נשים שהעידו כי נפגעו בעצמן משיח האלים ברשת ציינו כי הזירה הנפוצה ביותר לפגיעות היא פייסבוק (60%), ווצאפ (32%) ואינסטגרם (21%).
עוד מצא הסקר כי נשים מגיבות באופן אקטיבי ויזום יותר לפגיעות ברשת. 48.6% מהנשים העידו כי הן חוסמות את האדם הפוגע במקרה של פגיעה או שיח אלים המופנה כלפיהן - לעומת 37.7% מהגברים. במקרה של פגיעה או שיח אלים כלפי אדם או ציבור אחר, כמחצית מהגברים העידו כי לא יעשו דבר, נשים נוטות יותר לחסום את האדם הפוגע, להגיב או לדווח לרשת החברתית.
מבחינת החשיבות של ערכי החופש הביטוי ברשת לעומת תחושת המוגנות והבטיחות של המשתמשים, נשים העידו באופן מובהק הרבה יותר מגברים כי תחושת הביטחון והמוגנות ברשת חשובה יותר מחופש הביטוי המוחלט - 61.1% מהנשים קבעו כך לעומת 50.6% מהגברים. בעוד ש-32% מהגברים חשבו שחופש הביטוי חשוב יותר מתחושת בטיחות ומוגנות ברשת, רק 15% מהנשים חשבו כך.
לדברי אורנה היילינגר, מנהלת מרכז נטיקה לשימוש מיטבי ברשת של איגוד האינטרנט הישראלי: "הסקר ללא ספק מוכיח שגם במרחב המקוון נשים חשות פגיעות וחוות אלימות וירטואלית. המרחב הוירטואלי מרחיב את האלימות כלפי נשים מהמשפחה והקרובים אליהן, גם אל עבר המרחב הציבורי הווירטואלי. לאורך השנים התקבעה התופעה של תגובות מחפיצות ומיניות כלפי נשים, ללא קשר עם התוכן שפורסם. אולי זו הסיבה שהנשים בוחרות לחסום את התוקף יותר מאשר גברים, וחצי מהן נמנעות מלהגיב באופן כללי. האלימות כלפי נשים חוצה חברות וניתן למצוא אותה גם בחברה הערבית והחרדית כמו גם בכלל החברה. המלחמה באלימות כלפי נשים נדרשת גם במרחב המקוון, כדי לאפשר לנשים להיות חלק אינטגרלי מהמרחב הציבורי המקוון".

תאריך:  25/11/2022   |   עודכן:  25/11/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
46% נמנעות מלהגיב ברשתות החברתיות מחשש לתגובות אלימות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
המשטרה פענחה פרשיית הונאה של ביצוע עסקות בכרטיסי אשראי גנובים    אתמול הגישה התביעה המשטרתית כתב אישום נגד תושב חולון בתום חקירה של יחידת הלוחמה בפשיעה של מרחב שפלה
עידן יוסף
מקלב אולי יקבל תפקיד סגן שר באוצר או בשוויון חברתי, פרוש שר ירושלים, יעקב אשר יקבל את ועדת הפנים, פינדרוס את הבריאות ואייכלר את העבודה והרווחה    יואב בן צור - שר התפוצות, ביטון וארבל יקבלו סגני שר במשרדי שס ואזולאי יקבל ראשות ועדה
איציק וולף
קבוצת אינגקה השוודית, המחזיקה ברשת הריהוט הגדולה בעולם, דיווחה על עלייה של 9% ברווח התפעולי השנתי שעמד באוגוסט על 2.04 מיליארד אירו    הרווח הנקי צנח לסך של 287 מיליון אירו, בעיקר בשל שחיקת ההשקעות בשל עליית הריבית
איציק וולף
התאחדות הרוקחים בשוויץ מדווחת על מחסור בתרופות רבות - לילדים ולמבוגרים - בשל בעיות בשרשרות האספקה מסין ובשל המלחמה המתמשכת בין רוסיה לאוקראינה
איציק וולף
תושבי קייב קיבלו התרעה מפני ניסיונות נוספים של צבא רוסיה להתקיף תשתיות חיוניות והונחו לאגור מים, מזון ובגדים חמים על-מנת שיוכלו להתמודד עם הקור העז    בצילום שביצעה נאסא בשמי הלילה נראית אוקראינה ככתם שחור בין המדינות האחרות שבהן פועלת רשת החשמל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il