X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לפיד. "מבקש את סליחתך על מה שקורה פה" [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
לפיד: "הממשלה החדשה רוצה להרוס את הדמוקרטיה"
ראש הממשלה תקף בנאומו בטקס האכזרה לבן-גוריון את הממשלה החדשה: "לא מאמינה בשוויון לנשים, לא בשוויון ללהט"בים, לא בשוויון מדיני, לא בשוויון חברתי" הנשיא הרצוג: "אסור לגרור את צה"ל לשדה הפוליטי"

ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד תקף (יום ד', 30.11.22) את הממשלה החדשה בנאומו בשדה בוקר, בטקס האזכרה הממלכתי לזכר ראש הממשלה הראשון דוד בן-גוריון, במלאת 49 שנים למותו.
"לא באתי היום להספיד את בן-גוריון, באתי להתנצל בפניו", אמר ראש הממשלה היוצא לפיד. "מה שקורה היום במדינת ישראל מנוגד לכל דבר שהוא האמין בו, לכל ציווי שהוא השאיר לנו. בימים אלה מוקמת ממשלה חדשה בישראל, היא לא מאמינה בזה. לא בשוויון לנשים, לא בשוויון ללהט"בים, לא בשוויון מדיני, לא בשוויון חברתי ובטח לא בשוויון למי שאינו יהודי".
"זו ממשלה שנבחרה באופן דמוקרטי, אבל רוצה להרוס את הדמוקרטיה", המשיך לפיד. "דמוקרטיה היא לא רק רצון הרוב. דמוקרטיה היא גם ההגנה על המיעוט מפני הרוב, הפרדת הרשויות ועצמאות בית המשפט, חופש הביטוי ואמירת האמת. הממשלה החדשה לא מאמינה בכל זה, אבל אני רוצה להגיד כאן מעל קברך דוד, הם אולי לא - אבל אנחנו כן. אנחנו ציונים. אנחנו מאמינים במגילת העצמאות. אנחנו מאמינים במדינה יהודית ודמוקרטית. אנחנו מאמינים בשלטון החוק".
לפיד הוסיף: "אני מבקש את סליחתך דוד על מה שקורה פה בימים אלה, אבל סליחה זה לא מספיק. אנחנו לא נשקוט ולא ננוח עד שנתקן את זה, נשנה את המצב ונכתוב עוד פרק, כדברי המגילה - 'במערכה הגדולה על הגשמת שאיפת הדורות לגאולת ישראל".
דיונים בנושא מוסר וטוהר הנשק הם דבר חשוב, ביקורת היא דבר לגיטימי ולפעמים גם נחוץ, אבל אני מבקש להבהיר בצורה חד-משמעית: אסור לנו בשום אופן לפגוע בממלכתיות של צה"ל. אסור לגרור את צה"ל לשדה הפוליטי. ובוודאי שאסור להפוך אותו לכלי ניגוח פוליטי. יש לנו צה"ל אחד, שפועל בשם כולנו, ולמען כולנו. וכמו שהוא שומר עלינו, גם אנחנו חייבים לשמור עליו.

תאריך:  30/11/2022   |   עודכן:  30/11/2022
+הליכוד הציע למקלב כמה תפקידים
17:01 30/11/22  |  עידן יוסף

הליכוד הציע לח"כ אורי מקלב תפקיד סגן שר במשרד התחבורה ו/או סגן שר במשרד ראש הממשלה שיהיה אחראי על המנהלת החרדית (מעריב).

+ליברמן הנחה: לפעול לשלילת התקציב לתיאטרון "אל סראיא" ביפו
11:09 30/11/22  |  מירב ארד

שר האוצר, ח"כ אביגדור ליברמן הנחה את הדרג המקצועי במשרדו לפעול לשלילת התקציב לתיאטרון "אל סראיא" ביפו וזאת בשל בחירתו להקרין את הסרט הירדני ״פארחה״ - סרט הסתה מלא בכזבים ושקרים נגד חיילי צה"ל.
השר ליברמן: "הזוי מבחינתי שחברת נטפליקס בחרה להעלות אצלה סרט שכל מטרתו הוא לייצר מצג שווא מסית נגד חיילי צה"ל, אך בחירה של מוסד תרבות מתוקצב ע"י מדינת ישראל להקרין את הסרט הנ"ל היא כבר החלטה בלתי מתקבלת על הדעת שדורשת לנקוט את כלל הצעדים האפשריים, לרבות שלילת תקציבים מאותו מוסד וזאת במטרה אולי עוד למנוע את הקרנת הסרט המזעזע הנ"ל או סרטים דומים בעתיד. מדינת ישראל היא מקום להצגת יצירות ישראליות ובינלאומיות, אך בטח לא מקום להכפיש את חיילי צה"ל וכוחות הביטחון שפועלים לילות כימים כדי להגן ולשמור על כלל האזרחים והתושבים שחיים בה".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לפיד: "הממשלה החדשה רוצה להרוס את הדמוקרטיה"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
דמגוג עלוב.
שאול א.  |  30/11/22 19:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 36
עידן יוסף
לראשונה: משרד החינוך פרסם חוזר מנכ"ל שמחייב לפתוח מוסדות עם ליבה בהתאם לביקוש ברשות, ואם לא יעשו זאת - ייאלצו לממן הסעות לאותם תלמידים לרשויות שבהם כן יש מוסדות כאלה    במפלגות החרדיות לא יאהבו את המהלך וכנראה יפעילו לחצים על שר החינוך הבא לבטל זאת
יואב יצחק
נתניהו סחיט, אבל לא מתאבד. למרבה הצער, הוא לא יקיים הבטחותיו לבוחר ולא יאפשר רפורמות משמעותיות במערכת המשפט. האינטרס שלו: להשיג שקט
עידן יוסף
נערכים למשבר האקלים ומוסיפים צל למרחב הציבורי: משרד ראש הממשלה, המשרד להגנת הסביבה ומשרד החקלאות יוצאים לדרך עם תוכנית הפעולה ליישום התוכנית הלאומית להצללה וקירור במרחב העירוני
אהרן פאפו
פתגם רומי עתיק אומר שהאלים תומכים בחזקים    לפיד גילה חולשה במדיניות-החוץ והפנים שלו ולכן יש לייחס לחולשתו את ריבוי הפיגועים בתקופת ממשלתו הכושלת שהייתה עשויה טלאי-על-טלאי - עם שמאל קיצוני בתוכה וסיעות ערביות לאומניות
עידן יוסף
משרד התקשורת מקדם את ביטול הפיקוח על תעריפי "דואר חוזר" שגובה חברת הדואר ממתחריה    המשמעות: המתחרות יעלו את המחיר לצרכנים    משרד התקשורת בתגובה: נשקול התערבות אם חברת הדואר תגבה מחיר לא סביר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il