X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קיבוץ מעגן מיכאל [צילום: איתמר לוין]
אושרה תוכנית מתאר חדשה למעגן מיכאל ל-2040
בתום הליך עומק של כ-7 שנים, מועצה אזורית חורף כרמל וחברי מעגן מיכאל אישרו את התוכנית התוכנית נחשבת כפורצת דרך במרחב הכפרי ובהתחדשות הכפרית, לאור היקפה והפתרונות היצירתיים והיחודיים שהציע הקיבוץ

בתום הליך עומק שנמשך כ-7 שנים מצד ועדות התכנון, מועצה אזורית חורף כרמל וחברי מעגן מיכאל, אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה תוכנית מתאר חדשה למעגן מיכאל לשנת 2040.
התוכנית נותנת פתרון לתוספת מגורים ושטחי תעסוקה, מתייחסת לסוגיית הצפיפות ומספר היחידות לדונם ומדייקת יעודים נוספים, כגון מבני משק ותיירות. בהליך הייתה מעורבות גדולה של המועצה האזורית חוף הכרמל והעומד בראשה, אסיף איזק, וכן שיתוף פעולה של יועצים רבים מתחומים שונים ומשרדי ממשלה.
התוכנית נחשבת כפורצת דרך במרחב הכפרי ובהתחדשות הכפרית, לאור היקפה והפתרונות היצירתיים והיחודיים שהציע הקיבוץ. היא התקבלה אחרי שנים רבות בהן נאלץ הקיבוץ למצוא פתרונות מגורים מורכבים בנסיבות הגאוגרפיות הקשוחות בהן הוא שוכן: כלוא בין ים, כביש 2 ושמורת טבע נחל תנינים. הקושי להתרחב פגע באיכות חייהן של משפחות צעירות, מאחר שהקיבוץ מיצה את מספר יחידות הדיור שלו. כך קרה, שבשנים האחרונות נבנו שכונות חדשות בקיבוץ בציפוף של 5 יח"ד לדונם, אף שהתקן איפשר צפיפות נמוכה יותר. בנוסף, ניתן לראות כבר היום מבנים של שלוש קומות בקיבוץ.
ההתנהלות הזאת מתכתבת עם הגידול הגבוה בהתיישבות העובדת ומהמעבר מהעיר אל הכפר והקיבוץ בגלל הקורונה, בגלל החינוך ובגלל נסיבות נוספות. בצד הרצון של מעגן מיכאל לשמור על מאפייני החיים המוכרים בקיבוץ שיתופי מסורתי, בקיבוץ הבינו את הצורך להתחשב גם בצרכים הלאומיים. במעגן מיכאל רואים בגדילה של אוכלוסיית המדינה לא רק עניינן של הערים הגדולות, אך בצד זאת גם את הצורך לשמר ערכי טבע, נוף וצפרות. בנסיבות אלה מעגן מיכאל נתן שטחים לישובים שכנים ולתשתיות לאומיות בהיקף של 1,000 דונם, ואף פעל להנגיש את חוף הים לפתחו עבור כלל ציבור הרוחצים המבקש להגיע אליו.
כאמור, תוכנית הוועדה המחוזית להפקיד תוכנית מיתאר חדשה לקיבוץ תולדה של תהליך מכונן, מעמיק ורציני שעשו מוסדות התכנון והמועצה האזורית חוף הכרמל בראשותו של אסיף איזק ביחד עם חברי הקיבוץ. ההתפתחות של מעגן מיכאל היא חלק מהתפתחות אזורית כוללת. במסגרת זאת הקיבוץ ימשיך לקחת בחשבון בתוכניותיו את מכלול הצרכים הלאומיים לצד ייצור פתרונות ומענים גם לצפרות, גם שמורות טבע חדשות וגם הריבוי הטבעי וההגירה החיובית לקיבוץ.
בקיבוץ מעגן מיכאל אומרים: "אנו גאים במוכנות של חברי הקיבוץ למצוא פתרונות יצירתיים ולא מוכרים בהווי הקיבוצי דוגמת פינוי בינוי, תוך שמירה על מאפייני הצביון הקהילתי והחברתי המושתתים על ערכי הקיבוץ. החלטת הוועדה תאפשר קליטת חברים חדשים וכמובן תיתן פתרונות למשפחות צעירות שגרות כאמור בקיבוץ - חלקן בצפיפות קשה. בנוסף אנו תקווה שנוכל להחזיר תוכניות לאומיות בהן הקיבוץ היה מעורב במשך שנים רבות ונסגרו, דוגמת תוכנית תל"מ - אימוץ צעירים במצבי סיכון.
"אנו עדיין לומדים את החלטת הוועדה, ואת השלכותיה באשר למוסדות חינוך, חברה וקהילה אשר רלוונטיות אליה ומצריכות את ההתאמות הנדרשות. חברי הקיבוץ ממשיכים לגבש ולהציע פתרונות פורצי דרך למציאות הדיור בקיבוץ, עם האיזונים הדרושים והמתבקשים".

תאריך:  07/12/2022   |   עודכן:  07/12/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אושרה תוכנית מתאר חדשה למעגן מיכאל ל-2040
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
חברת שלמה כהן טוענת שמשרדי השיכון והתחבורה, רמ"י, הוועדה המחוזית מרכז ועיריית ראש העין אשמים בעיכובים בבנייה בעיר
עידן יוסף
לוחמי המוצב השיבו באש ודלקו אחרי המחבל לכפר עין יברוד    כוח צה"ל כיתר את המחבל, שמצליח לירות לעברם שוב - וחיסל אותו
איתמר לוין
המשנה לשעבר לראש עיריית תל אביב יודה בשני אישומים של מרמה והפרת אמונים - לעומת אישום מקורי בשוחד והלבנת הון    יודה שסייע ליזם נדל"ן לבקשתו של ביטן
עידן יוסף
כהונתם של הסגנים הזמניים תסתיים עם מינויים של סגנים קבועים ליושב-ראש הכנסת    יו"ר הוועדה המסדרת: אם יו"ר הכנסת יוחלף בשבוע הבא, תהיה זכאית סיעת יש עתיד למנות סגן נוסף מטעמה
עידן יוסף
שרת התחבורה ניסתה לקדם מחטף שנועד לאפשר לרשויות המקומיות להפעיל מוניות שירות בשבת    בעקבות פניית ח"כ משה ארבל, דרשה היועמ"ש לממשלה הבהרות ממשרד התחבורה, שנוכח כי המהלך מנוגד לכאורה לחוק והורה למעשה על ביטול התוכנית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il